Eg TRENGER et nytt HOBBYROM!!!

 

Det er ikkje bare den siste uka eg har funnet ut det, har tenkt på det lenge, luftet det litt og blitt momentant nedstemt….MEN NÅ!! Ja NÅ MÅ eg ha meg et rom til…eller bare en krok! Me har ikkje flere rom liksom
3 soverom er opptatt, alle 3 bodene i leiligheten er opptatt. 1 bod er jo Garnrommet og den andre er halvparten garderobeskap og andre halvparten er en stor Kallaxhylle full av diverse hobbystash +
den siste er Ali sin ManCave

MEN, når eg nå i det siste har blåst liv i ei gammel DILLE da trengs det mer plass så eg tar opp igjen en gammel kamp og har virkelig tenkt å vinne! Fikk fort Dib med meg på planene så da må eg bare få Amira også på lag
og sååå kan me angripe Ali sine…..SKJORTER!!

Jepp, du ser det! Den ENESTE ledige kroken på 122 kvm er den du ser over på bildet! HAHA Det er ikkje store plassen, men den er AKKURAT passe. Det er jo t.o.m nymalte hvite vegger også, det eneste som må gjøre er å få bort det der skapet! Ali sitt skap…et av de, å ja han har FLERE, mest av alle har han! Eg har jo lenge ment at halvparten og vel så det av alle klærene hans kan godt gis bort til Fretex – De henger og ligger jo bare der…

Bare for å forklare HVOR denne kroken på bildet er: Grønn pil er inn til badet, den Gule peker mot Amira sin dør, den Blå er nedover gangen og den Rosa er inn på Garnrommet og selv står eg i kjøkkendøra og tar bildet 🙂

 

 

 

Bare for å vise innsiden av skapet….Vel...Det henger vanvittig mange skjorter, jakker og dresser og ellers masse rot som me garantert ikkje kommer til å bruker – NOEN SINNE!!

 

 

Da Ali malte gangen her og flyttet skapet var eg på an med en gang!! Ja at skapet måtte bort og at EG kunne bruke denne kroken til noe fornuftig i steden for! Han trenger egentlig bare å rydde skikkelig i de 3 skapene han har!! Garantert at han kan halvere garderoben sin og ha god plass til resten!

Nå skal du høre MIN plan som Dib også er helt enig i er mye bedre:
Skapet skal bort! Da forsvinner også de idiotiske glipene på hver side som tørkestativer og strykebrett havner
i (Bort med rotet altså) Bredden på denne åpningen er 110 cm og den er nesten 60 cm dyp, Ok? Da vil eg ha DENNE PULTEN (Har funnet en på Finn.no) og SÅÅÅ vil eg ha 4 SÅNN HYLLER (har funnet 4 på Finn.no)
Litt høyt opp på veggen skal de monteres og så nedover uten alt for store mellomrom.
Fordi på disse hyllene skal alt DETTE stå 🙂 JuHuuu

Da kan eg sitte her å potle med andre hobbyere enn strikking! Ikkje sant det hadde vært sååå mye finere…??
Ja enn dette skapet…! Slik det har vært i alle år er: Skal eg holde på med noe annet enn strikking så må eg jo sitte på spisebordet og eg må jo flytte ting frem og tilbake for hver gang. Eg får jo noja om alt hobby“rotet” blir stående
i flere dager. Tror hele gangen hadde blitt så mye finere, mye mer åpen og det hadde ikkje blitt en fast tørkeplass for klær flere ganger i uka slik det er nå!

 

 

 

Første planen min var å rydde plass i et par hyller her inne, men det ser ut for å bli umulig! I fjor ryddet eg jo bort en del plass ved å selge unna litt garn sånn at Steinmalinga skulle få plass haha

 

Ikkje sant at min plan er ganske bra?? Eg er jo så gira vettu at eg kunne bare fylt opp noen sekker ASAP og tømt det skapet og ut med det! SWOSJ liksom! Så ja, dette er nå min kampsak og eg trenger allierte! Woop Woop!

Nå har eg satt på en ny kanne med kaffi og skal straks prøve å innta kwellsroen med litt strikking! Ja å du!?? Dib fikk læreplassen!! JuHuuu Han hadde søkt KUN en plass fordi det var bare der han virkelig hadde lyst å jobbe!! Snakk om å ta sjanser! hehe Så nå blir det Caverion fra høsten av og 3 år fremover (Mener det var 3, eller er det 4?) Jaja spiller ingen roller, nå er han sikret frem til Fagbrevet skal tas og så får han avgjøre da hvor ferden går videre. Nå kan han i allefall senke skuldrene litt for nå er det i boks! Eg er så stolt atte! 🙂

 

 

LAG DEG EN
SUPER KWELL!

 

 

 

Go`klem fra ei GIRA Vibbedille 🙂

15 kommentarer
    1. Støtter deg der. Men en liten ide; Skru fast lokk under hylla og så skrur du bare glasset på lass. Det funka fint for meg på mitt tidligere hobbyrom. Nå har jeg ikke behov for glass til diverse, men kommer det et behov gjør jeg det samme igjen.

    2. Gratulerer så masse med læreplass 😊 Det e så kjekt 😊 og ja støtter deg med gangen 😊👍

    3. Støtter deg når det gjelder å sette en pult i det innhukket😀 Mye lettere å holde på med hobby når det ikke må ryddes bort hele tida. En ide fra meg er å kjøpe vakuumposer (de fra Rusta syntes jeg er bedre enn de fra IKEA) og brette å vakuumpakke alle klæra fra skapet, så slipper Ali å kaste. De vakumpakkete posene er veldig lettplasserte.

      Ha en god kveld

    4. Ja, synes idéen er god jeg. Trodde det var et dameproblem å ha alt for mye klær man aldri bruker, men er jo litt trøst i å se at mannfolk også kan ha det sånn 😉 En ryddeaksjon er nok absolutt å anbefale ja. Og den kroken der vil bli veldig fin sånn som du tenker den 🙂
      Lykke til med prosjektet ♥

      1. Han har alt for mye! Du sko sett skosamlingen! Skoesker på rekke og rad…under senga haha Men nå har eg fått JA på alle hyllene eg ville ha fra Finn.no så skal ut å hente i morgen + eg skal kjøpe med meg Vakumposer og pakke ned alle skjortene 🙂

    5. Grattis med lærlingplass til Dib! ✅
      Og prosjektet ditt er supert! Dette får du nok til!
      Ser ei skreiv at det var lurt å skru lokket fast på undersida av hylla…. Konge 🔝Då får du jo meir plass oppå hyllene ….
      Lukka til! 😜

      1. Tusen takk for det 🙂
        Ja jo eg var inne på tanke å skru lokka fast (gjør det i garasjen) MEN, det er uansett begrenser hvor mye vekt disse hyllene tåler så det å f.eks skru fast 10 og ha 10 opp på hylla vil eg tro kan bli ganske tung. Dessuten, når eg har besøk av en gjeng småtasser som vil perle da tar eg glassen inn på spisebordet slik at alle kan sitte. Da er dte nok lurt å ha lokkene på underveis 🙂 Men ja, absolutt en flott idè 🙂

    6. Siden du spør direkte om planen er bra, tenker jeg umiddelbart hvor mange hamasperle bilder/figurer som trengs? Hadde personlig ikke brukt tid og penger på et slikt prosjekt/formål. Ved å lage denne kroken, er det jo heller ikke inkludert for andre – fellesskap til å perle, så da må jo alt allikevel flyttes til spisebord? Vet ikke hvordan situasjonen er nå, men du har jo før, ved noen anledninger, sagt at du har dine klær på din sønns rom. Hadde da heller montert skapdører i hver ende, eller som vi har (har flere slike “nisjer” beregnet på garderobeskap), festet skinner i tak og gulv til skyvedører. Får faktisk mye plass til
      klær – stang, trådkurver, etc, og ingen gliper på sidene til støv eller oppsamling. Legger meg dog ikke opp i deres behov/bruk av plass, det er jo opp til enhver.

      1. Vel, nå er eg heldig da som kun bruker tid på dette og ikkje penger 😉 Har lenge hatt lyst å ryddet opp i denne kroken da det er et sted som alltid blir forbi gått og ting stables inni mellom, så alt i alt tror eg nok dette blir mye penere å se på. Alt i alt har me NOK skapplass, det er heller mengden klær som må slankes noe som nå skal gjøres. Selvfølgelig så tas perlene inn på spisebordet ved behov, ja som når en gjeng småtasser kommer på besøk 🙂

        1. Hvis det ikke er behov for mer skapplass til klær og diverse, men heller en arbeidsstasjon, med “visuelt rot”, så går man jo for det 😊 Alt etter eget behov og hva man trrenger 😊

    7. Gratulerer med læreplass til Dib! 🤞for planene fine, kanskje kombinert med garderobedører som går fra gulv til tak? Høres ut som en ryddig plan, men greit å kunne lukke av også

Siste innlegg