EgoSøndag i HobbyBobla!

 

Det er dette eg kaller en lat og herlig søndag, nei nei, eg har ikkje sittet kun på ræva hele dagen – men fått gjort litt her og der. Først av alt eg fikk eg bort litt av rotet som var i sidesynet, og så satte eg i gang. Humlene og Marihønene mine fikk en liten sårt etterlengtet facelift. De har overlevd fint i putekassen siden i fjor, men noen vinger hadde falt av siden de hadde rustet og noe følehorn var også løse, men ALT kan fikses!

 

 

 

 

Eg begynner å få en fin liten samling med Spraymaling (kjøper 1-2 hver gang me er innom BilTema, da blir det ikkje sååå dyrt – Kjekt å ha!) Disse, og de 2 andre vingene var helt brune,
en kjapp spray og de er klar for en ny sommer 🙂

 

 

 

Når alt var ferdig montert og tørt var det ut å få et par strøk med blank spraylakk, nå er de så fine atte! Verken humlene (Eller, er dette også bier kanske? Vet ikkje hehe) eller Marihønene er vanskelig å lage. Det vanskeligste er i grunnen å finne steiner som passer til formålet, akkurat det kommer jo an på hvor du bor. Me bor jo rett ved havet og der er det enorme mengder med stein + at nede på fellesområdet her har de fylt i de store skråningene med RUNDE steiner. *humrer* Det er kortreist det, for meg 🙂

Trenger du smarte tips til hvordan du enklest kan male Bier og Marihøner? Det kan fort bli klatt om du er nøye – Hvis du sitter der med pensel, da er det litt gult og sååå må man rette opp de svarte linjene, OJ, og så må du rette opp de gule…tell me about it…Det kan fort bli veldig mye dill!

Den enkleste måten å gjøre det på finner du HER INNE 🙂
Lag deg en koselig gjeng du også og pynt i hagen, på trappa eller terrassen som meg 🙂

 

 

 


Har også satt i gang med litt flere perler, skjøv de 4 store biene litt til sides for eg er nødt til å prøve ut en idé eg har i hodet. Som vanlig er eg ganske overbevist om at dette blir stilig, problemet KAAAN bli strykinga for dette skal nemligen formes….! Føler på meg at fingertuppene vil få svi her altså 🙂
Men men, eg er optimistisk så dette går fint!

 

 

 

 

Målet for perleriet er å bruke kun gråtoner og ikkje svart eller hvitt – Høres nok veldig enkelt ut, men når mønsteret skal vises uten å skape de store kontrastene er det ikkje helt enkelt. Blir litt prøving og feiling 🙂

 

 

 

 

Siden eg sprang litt ut og inn med lakkeringen ble det til at eg fikk rensket litt opp ute ved trappa, som å fjerne alle de visne påskeliljene. Oppdaget jo at de 3 Clematisene eg plantet sent i fjor sommer virkelig har kastet seg rundt! De er på full fart opp over Eføyen, blir nok et syn når de blomstrer!

 

 

 


Så ja, da begynner det å komme seg ute på terrassen! Litt og litt så er eg der 🙂 Nå tenker eg å sette meg å perle litt til mens eg ser på “Tid for hage” før eg fortsetter kwellen med strikketøy og serie 🙂
Eg holder ennå på med “A million little things” <—-ANBEFALES!

 

 

KOS DEG OG HA EN
AVSLAPPENDE KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

6 kommentarer

Siste innlegg