EKTE PÅSKEKRIM – Gratis oppskrifter

Foto: Vibbedille

 

JØSS! Nå er det hele 5 år siden eg heklet de kuleste påskeharene ever!! Ser ganske tydelig at det nå er på tide
å ta noen nye bilder! Hmm en litt annen standar på mobilkameraet i 2015! Men men liker du denne type “Pynt” så har ikkje bildekvaliteten akkurat så mye å si 🙂 Du kan trygt si at eg falt hardt og brutalt for disse og vips så hadde eg heklet 5 stk, men har absolutt planer om flere – Det har bare blitt så mye annet i mellomtiden! Kanskje det er
i år eg må få fart på noen flere?
Eneste problemet da er at eg har solgt og gitt bort alt bomullsgarnet mitt, så da må det bli noen ullharer i så fall 🙂 Den funker det også, ja her kan du f.eks også bruke acryl – Bare ikkje sett de ved siden av et lys så går det fint 🙂

 

 

 

Foto: Vibbedille

 

Du kan trygt si det er litt HORROR over denne påskepynten! De fleste som ser sier: “Ååå for en herlig gjeng”, men det er helt til de går litt nærmere og studerer de, da er det liksom: “Å herregud!” Mor mi var ei av de *ler*
Hu lurte på koffor eg ikkje sydde fast det der øyet som hang å dinglet! *humrer*

 

 

 

Foto: Vibbedille

 

Alle mine er heklet i Bomull Sport fra Sparkjøp, det er det beste til denne bruken syns eg. Det er SKIKKELIG hold i det garnet og harene tåler å bli kastet rundt i stua og slengt rundt av katta. Ingen problem 🙂 Det er ikkje sååå mye garn som trengs, i følge min oversikt har eg tydeligvis veid alle 5 før de ble fylt og det gikk med ca 150 gr, dvs 3 nøster totalt + litt Filt til ørene og nesen. Eg syns det er skikkelig kos med sånn småplukk som trengs litt dilling 🙂 Vil bare råde deg til å hekle de fast, eg brukte nål nr 2,5 selv om garnet vil noe annet. Eg fylte de godt, først med en dæsj ris i rompa slik at de står skikkelig og så er det bare å fylle på med vatt 🙂

Om du vil kan du jo lage dine litt søtere, lag dine egne øyner og munn så har du en mer vennlig utgave 🙂
Men husk også at Påsken er høytiden for KRIM!

 

 

 

 

 

Foto: Vibbedille

 

Hele gjengen min ligger rett der borte i skuffen og venter på å få tillatelse til å poppe ut!
Alltid koselig å pynte til påske, det blir så friskt og fint i stua, GLADE farger ♥

 

FREAKY EASTER BUNNY
Bildene over
Gratis Hekleoppskrift

 

 

* * * *

 

Åååå i dag har eg gledet meg til! PerleKroken min er FERDIG!! Du kan ta en sniktitt på Snapchat om du vil. La ut et bilde i går kwell, bilde rettferdiggjør ikkje den søte kroken for det var jo litt mørkt sånn ut på natta. Gleder meg til å sette meg ned å perle 🙂 Har en plan for noen bilder eg vil ned til sjøen å ta så eg får se hvor langt eg kommer
i dag 🙂 Dagen mine starter jo ALLTID likt for selv om eg rydder hver dag, ja så kommer det samme rotet tilbake over natta og eg kan starte på nytt….Skjønner ikkje ikkje hvorfor!? Kan ikkje bare tingene ligge der de ble lagt dagen før?? Nei, det funker ikkje sånn tydeligvis! Eneste eg mangler er en stol i den kroken! Eller, stoler har me, men ingen som passer inn om du skjønner så det blir mitt neste prosjekt! haha Eg vil rett og slett bare ha en helt enkel og hvit “Pinnestol”. En kontorstol på hjul f.eks er heeelt uaktuelt og vil garantert ta for stor plass. Dette skal være en krok du bare kan slide forbi når du skal inn på badet. Litt av vitsen når eg fjernet det store skapet var jo
å gjøre gangen litt “lettere”, ja for det er ikkje bare bare å måtte trekke inn magen når du skal springe på do haha Gulvplassen foran det store skapet var jo en yndet plass for et tørkestativ. Jammen godt det snart er tørkevær ute for plutselig er det ingen andre plasser enn stua og terrassen som er egnet for kletørk. Planen er å få i hus en tørketrommel etter hvert, men det skjer jo ikkje denne uka i allefall!

Så ja, eg må nesten få gang på dagen om eg skal få tid til å sitte å kose meg ei stund. Å ja, eg skal absolutt vise kroken min fra sin beste side. Nå er kroken ganske CLEAN, men eg kjenner meg selv veldig godt og kan med sikkerhet love at det garantert blir en del dill og dall etter hvert – KOS med andre ord ♥

 

 

LAG DEG DEN BESTE
MANDAGEN!

 

 

 

Go`klem fra ei meget fornøyd og ivrig Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Åhh de påskeharene var helt rå! Skulle gjerne heklet en haug med sånne sjarmiser, men hvordan skal jeg klare å skvise dem inn i køen? Og lengst fram i den? Frykter for at kofta jeg starta på i 2015 rykker bakover i køen – igjen 😲🙊 Men den er jo så fiiin 🤔 Sommertid av Vanja Blix Langsrud i sjokkrosa og hvit 😍🥰
      Decisions Decisions…..

Siste innlegg