EKTE Sommersokker – 9 Mønster!

Designet av Cita Steinmeier

 

Noe av det mest fjollet eg ser i løpet av sommeren er sokker i sandalene! Dvs sånn typ tennissokker, nei nei, det er ikkje et vakkert syn. Tror det er en mening eg deler med andre. Derfor er det extra kjekt at noen setter seg ned
å designer med tanke på dette, ikkje det? Her har du sokkene som visst nok skal kunne ta seg godt ut om du trenger sokker i sandalene.Mønsteret er t.o.m plassert på en måte at det virkelig kommer til sin rett 🙂 De er visst nok også extra lave rundt ankelen, vel…det er jo kanskje vel verdt å prøve?

 

LUFTIGE SOMMERSOKKER
Bildet over
Kun mønster, ikkje sokkeroppskrift
Dansk strikkeoppskrift

 

 

 

 

Designet av Cita Steinmeier

 

Den øverste oppskriften er kun mønster og ikkje oppskrift på selve sokkene om eg har skjønt det riktig. MEN! Designeren skriver at kan du strikke sokker så fikser du det. Dette der i mot er oppskrift på selve sokken inkl et mønster, så da var du jaggu berga da? Sokkene strikkes med tynt sokkegarn på pinne 2,5 ♥

 

ASTA SOMMER SOKKER
Oppskrift på selve sokkene
Dansk strikkeoppskrift

HER har du også en sokkervariant 🙂

 

 

 

* * * *

 

JADDA! Da er alle grønnsakene kommet seg i jorda så nå håper eg at værmeldinga er riktig, ja at gradene skal stige litt! Sukkertene har spirt, men tomatene har muglet!?!?! Hmm hva skjedde der tro? Eg gjorde det i fjor med de samme tomatene og da gikk det helt fantastisk? Har prøvd 2 ganger i år, en gang inne og en gang ute…
Rett vest! Jaja gir meg ikkje, men skal vente på Go`været tror eg 🙂 Ellers? Tja, eg har gjort ren steinen som skulle være humler så nå er det klar for en ny runde! Denne gangen blir det anderledes: Eg skal kjøpe 1 boks med gul spraymaling og 1 boks blank spraylakk. Lakker alle steinene gule, maler på det svarte og så lakkerer eg før eg setter de ut igjen 🙂 Blir nok bra til slutt!

Ang bilen som eg fortalte om HER så har eg nå snakket med politiet og anmeldt det! Etter at eg la det ut på ei lokal gruppe på FB i går fikk eg melding fra en nabo et stykke ned i gata at det lå noe deler i hekken der som kunne være vårt. Ganske riktig, de var våre! Ergo er det ingen bil som har kjørt på, men det er faktisk en eller flere personer som har gjort dette! Fikk pris fra verkstedet også i dag og den er på den nette sum av 6.500 kr!!
Det er søren ikkje rettferdig at eg skal betale for at andre hadde en jæ… dårlig idé på et tidspunkt!
Det er utrolig bittert og så urettferdig!!

Jaaa Jaaa Ja, nå er det kwell og eg har noe som skal limes før de skal parkeres ute ved inngangen!
Etter det blir det strikkings 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN
HERLIG KWELL

 

 

 

Go`klem fra ei litt frustrert Vibbedille 🙂

7 kommentarer
    1. Hei😊
      Når jeg legger tomatskiver oppe på jorden så venter jeg med å vanne til tomatskiven har begynt å tørke ut litt
      Bruker ikke plast over
      Håper du lykkes 😊
      Ha en herlig kveld

    2. Hmm.Lurer bare på hva som er spesielt med de sokkene. Er det ikke ganske enkelt bare å ta en hvilken som helst sokkeoppskrift å starte nede ved ankelen og strikke? Med eller uten mønster er fritt valg. Eller er jeg helt bak mål nå??

      1. Ang det første bildet så er det 9 mønster på ankelsokker, ikkje oppskrift på selve sokken, men lacemønsteret. Kan du strikke sokker så trenger du ikkje oppskriften på bilde 2 som er selve sokken 👍

        1. Ja,det skjønner jeg. Mine tanker går vel mer på at disse lacemønstrene som er på disse sokkene finnes på utrolig mange andre sokker i ulike varianter.Og med det i tankene,så kan vel de som kan strikke sokker og som selvfølgelig har en del sokkemønster på lur, ta utgangspunkt i sine egne mønster å bare starte opplegget nede ved ankelen og strikke lacemønster eller annet mønster. Syns vel bare det virker litt merkelig å ta seg betalt for disse lace mønstrene som uansett finnes på et utall av sokker rundt forbi.Både gratismønster og i bøker.
          Bare min tanke da.

          1. Man kan jo alltid finne et mønster et sted. Men hvis me bare skulle henvist til andre mønster, eller “Du kan bare mekke et par sokker ut i fra noen oppskrifter du allerede har” så blir det jo ikkje noe nytt 🙂 Det er jo heller ikkje alle som er like flinke til å mekke sine egne ting basert på noe som allerede er laget, da er det greit med en ferdig oppskrift som forteller deg hva du skal gjøre. Hun som har laget disse sokkene har jo designet dem slik som de fremstår og kan uten problem selge oppskriftene 🙂 Kruttet blir vel sjeldent oppfunnet nå om dagen, det er alltid noe som ligner 🙂

    3. Hei og hopp!
      Nå har jeg stort sett sovet siden sent 17 mai og endelig føles både kropp og hode på rett plass!!
      Mengde snø er nå under 50 cm og jordbær plantene spirer ved siden av snøkanten.
      Nå tror jeg du kan sende meg noen kvaster med eføy.😁😁
      Vil de trives inne å?

      Kos dæ 😘

      1. Njaaa det er kraftige stor eføy som vokser voldsomt og er beregnet på ute da. Men de overlever og er flotte og grønne hele vinteren 😊 send meg adressen din så prøver me. Du setter den i vann først helt til de har masse røtter før du planter se ut 😊

Siste innlegg