Elsker Gratis Strikkeoppskrifter!

Designet av Lesley Booth

 

Heldigvis er me mange, ja veldig mange som med glede betaler det en strikkeoppskrift måtte koste, men det betyr ikkje at det er gøy med noen gratisoppskrifter også. Når en designer selv legger ut og gir bort en oppskrifter er det jo helt OK å rake med seg det man har lyst på. Bare husk at selv om oppskriften er gratis betyr ikkje det at du bare kan gi den videre. Da forteller du, eller linker direkte til der designeren selv gir bort oppskriften,
ja akkurat som eg gjør i dette innlegget 🙂

Selv om du skulle ha problemer, eller ikkje vil legge igjen din betalingsinfo via Ravelry kan eg ikkje “bare” sende deg oppskriften fordi den var gratis, ei heller kan du vippse meg det oppskriften evn koster 🙂 Å betale via Paypal som man gjør på Ravelry er ganske så trygt, eg har selv brukt de i mange mange år – Aldri et problem 🙂 Er du bekymret kan du (om du har) betale med et kredittkort, da er det jo ikkje dine private penger som skulle forsvinne om du ble svindlet + at også et kredittkort er forsikret, akkurat som Paypal 🙂

 

 

 

Designet av Lesley Booth

 

Men altså! HALLOOOO! Når det legges ut gratis oppskrifter som dette råflotte skjerfet, vel vel, det er bare å kaste seg rundt! Det er bare å følge linken rett under her og klikke på linken og en jpg.fil popper opp på skjermen din – da er det bare å lagre i vei 🙂

Skjerfet er strikket i Jamieson & Smith 2ply Jumper Weight, men eg tenker på den solide samlingen eg har med Holst Supersoft…Ahaaa…ikkje sant, det er også et perfekt garn til dette formålet, men er det DET prosjektet eg skal bruke garnet på?? Oppskriften inneholder et elegant og helt perfekt diagram!

 

ALL CREATURES GREAT AND SMALL SHETLAND SCARF
Bildene over
One Size
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Jadda jadda, eg sitter her å perler nok en lama eg! Er det mulig å ha for mange? Ja eg mener….hvis man i tillegg har nok sauer? “Tog du an“? Trooor dette må bli siste figur, tror ikkje murveggen har plass til flere nå…Eg klarer f.eks ikkje å henge sauer og lama “opp i luften”…Nei…de må holde seg på bakkenivå. I “luftet” skal eg jo ha ting som hører hjemme i lufte…som f.eks bier og veps…Ikkje sant!

Har spist torsdagsmiddag i dag….Kjøttsuppe på en lørdag gikk helt fint, godt var det også! I morgen er det meldt kun bris, men 8 grader og opphold! Da er det nødt for å bli tur! Kjente på det i dag at det hadde vært godt med en tur, men så var eg jo ute å surret likevel og fikk ordnet andre ting….

 

 

 

 

…som et par Morsdag buketter på graven ♥ Føles alltid godt når eg har vært innom her. Eg har vært her nesten hver helg siden begravelsen, det samme har storesøs. Me er skjønt enig om at det alltid skal være friske blomster – Akkurat som mamma passet på å ha i hus hver eneste helg ♥

 

 

 

HA EN KOSELIG KWELL

Tips: Alt av strikkedubbeditter selges nå som Plukk&Mix variant!

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg