En forblåst sommerdag – Bildedryss

 

Det ble tur på meg, ikke den eg hadde planlagt, men sier aldri nei til en tur på Hellestø. Hadde Ine kommet tidlig fra hytta var min plan at me skule gå fra Vigdel til Sola, men jaggu er eg glad for at det ikke ble sånn! Kuling og 17 gr hørtes kanskje ikke så skremmende ut, men eg skal jaggu hilse å si at det blåste – Var heller ingen varme! På p-plassen skiftet eg til kort shorts fordi eg tenkte beina kunne få litt sol….Joda, sol fikk de, men etter en tur bortover stranda var beina iskalde!! Vel vel, det var bare å fortsette, man snur ikke så lenge det ikke er fare for frostskader! *ler* Sjekket på Yr.no hva følt temperatur var…12…Ok, det kan stemme! Jaggu godt eg hadde flanellskjorte på for den tok eg ikke av! Hadde eg visst at det var så kaldt hadde eg tatt tynt vindtett opp og den noe lengre shortsen – Vel vel, flott tur ble det jo uansett. Det verste med å gå på denne type sandstrand i så pass mye vind er at alt av hud blir dekket av den fine sanden – Den kommer inn over alt! Hadde t.o.m sand i trusa!! Eg burde faktisk også hatt på ei vindlue, det ulte i ørene!

 

 

 

 

 

Jaja, eg liker bølger, store bølger! Det får man ikkje uten vind, så det var bare å nyte!

 

 

 

 

 

Etter 2,5 km snudde eg, var så iskald! Vanligvis går eg litt over 4 km (V/ Figgjoelva) før eg snu. Sist Ine og eg gikk her gikk me over 1 mil rett frem! Var like mye sol den dagen, men så og si vindstille og 20 grader,
det er noe helt annet!

 

 

 

 

Må ha litt tålmodighet om man vil “treff” riktig bølge…
Bommer man kan man telle bølgene for den 7.bølge slår høyt igjen 🙂

 

 

 

 

Dette er en lekter som har ligget her siden 2.verdens krig

 

 

 

 

Kan ikke si det nok; Har du muligheten så ta deg en tur på Jærstrendene! Finnes ikke maken her til lands!

 

 

 

 

Nå har eg både dusjet og spist chiligryte. Steikte noen havrelapper ved siden av, de puttet eg i brødristeren også(!!) Da ble de sprø og gode som tilbehør.

 

 

 

 

Ikke så langt som eg skulle ønske, men…alt er bedre enn ingenting 🙂

 

 

 

HA EN FIN DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer
    1. Herlige bilder.
      Jeg elsker det varme været vi har nå, og selv etter 3 uker nyter jeg det i fulle drag. Men hadde gladelig byttet mine 30 grader og vindstille for å få lov til å rusle i strandkanten med majestetiske bølger. Det er fasinerende og gir ro i sjelen

Siste innlegg