En GOD dag!

 

Endelig en dag hvor eg kan meske meg med masse strikkekos, men eg har ollet og surret rundt en stund for
å kunne nyte strikkekosen og nå er eg klar! Stakk f.eks ned for å kjøpe litt dill på apoteket til Ali sine bihuler
og havnet selvfølgelig inn på Nille hvor de hadde 50% på all Julebelysning så nå blir hele inngangen
og terrassen vår opplyst i desember! Ho-Ho-Ho

Måtte innom garnhyllene der også – selv om det var vanskelig klarte eg å styre meg! Ahaa eg elsker det garnet og eg har sååå lyst å HAMSTRE masse Tynn Ull! Har du sett alle de flotte fargene? Klare og freshe, ikkje noe forsiktig og tandert nei. Ser jo for meg laaange knesokker i alle varianter, ja og votter! Kunne tenkt meg f.eks en Marius
i det tynne garnet, måtte nok ha justert mønsteret, men det tror eg kunne gått bra 🙂 Uansett, eg må ikkje begynne å rote med noe annet strikketøy nå! Eg må fokusere på denne go`biten som eg holder på med: Aamu fra Isabell Kraemer! Den blir bare sååå fint! Vil bare minne om at dette er en av oppskriftene til Isabell som også er på norsk for de som ønsker det 🙂

 

 

 

Eg kan godt innrømme at eg gjerne tvilte litt på fargene før eg startet med denne genseren, men eg ser jo at det er mer riktig når eg er i gang med mønsteret. Dette er de samme fargene som er brukt orginalt 🙂 Av mønsterfargene trengs det kun noen meter av hver så eg kommer til å ha mye garn igjen, men intet problem! Eg vet akkurat hva eg skal strikke, men det skal eg komme tilbake til om en stund.

Vurderte et lite øyeblikk for noen dager siden om eg skulle strikke Julegaver, men tenkte meg litt om og kom frem til at det blir netthandel i år også 🙂 Med den avgjørelsen i boks kan eg bare surre i vei og kose meg med mitt eget strikketøy! Eg er i tenkeboksen ang desember, ja om eg skal finne på noe slik eg noen ganger har gjort. Enten lage til en Julegave eller noe som eg skal sende til en eller flere av dere. Tja, eg skal ta en runde å se hva eg kan få fikset 🙂 Fikk selv en forespørsel i dag om eg ville bli med på noe Julerelatert og etter litt søk på nett fant eg ut at dette var seriøst så eg takket JA. Da er det bare å vente og eg håper mangen av dere vil like det!
Elsker når man kan kombinere kos med å gjøre noe bra for andre ♥ Men nå?

 

 

 

Selv om eg ikkje er sååå glad i Jul verken i september, oktober eller november MÅ eg bare teste Klementinene! Prøvde å lukte på de i butikken, men det gikk ikkje så da måtte eg kjøpe. Lukter de ikkje riktig, nei så blir de heller ikkje spist! Eg gleder meg til å pynte i år fordi i fjor var alt bare kaos med vannlekkasje o.l Gleder meg også til
å finne på litt Julekos her på bloggen, men hva måtte eg i såfall “servert” for at du skulle bli gira og fornøyd?
Hva kunne du ha ønsket deg tro? Strikkerelatert så klart 🙂

Anyway! På tide å lage ei ny kanne med kaffi og så blir det kun strikkekos resten av kwellen! Håper også du har et deilig strikketøy du kan kose deg med, ellers så trenger eg stadig tips om en herlig serie som funker å strikke til 🙂

 

 

 

KOS DEG OG HA EN HERLIG
STRIKKE KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Den genseren blir så fin 💖

      Gleder meg til å følge dine juleforberedelser igjen, har jo blitt tradisjon. Blir så inspirert av alt det du baker.

      Tror at giveaway er populær uansett hva du kan tilby av strikkerelaterte saker. Jeg kan donere oppskrift om du ønsker.

      Kos deg med strikkinga i kveld, det skal jeg også.

    2. Jeg leser alltid bloggen din. Mye inspirasjon å hente der.
      Takk for hyggelige skriverier og oppskrifter

Siste innlegg