En Kald Utfordring

 

Det er ikkje ofte eg “henger meg” på ting som f.eks blogges om i fellesskap mellom oss bloggere, men da Kjerringtanker tipset om en utfording på bloggen sin fikk eg lyst å delta! Ut i Friluft er en blogg eg ikkje kjenner til, men hun la ut en utfording om at man skulle poste noen vinterbilder man selv har tatt, og liker. Hun vil der etter plukke med seg disse og lage en liten utstilling på sin egen blogg. En koselig aktivitet syns eg, dessuten hyller eg de som i “denne rare tiden” gjør de små tingene for fellesskapet.

Det først bildet mitt er tatt rett her nede på Hestholmen Januar 2016, jøss 5 år siden gitt!! Faktisk et av de få bildene eg har hvor eg er ute å lufter den stripete Still Light Tunikaen min! Den ga eg forresten bort nå nylig til Kirkens Bymisjon ♥ Vet det er ei dame som ble veldig glad for den ♥

 

 

 

 

Bildet nr 2 er tatt samme dag, bare i motsatt retning. Elsker å valse rundt nede på Hestholmen. Planen i dag er
å kjøre ned dit en tur å ta bildene av hønene min, og ja, eg har flere….Har også noe kyllinger som skal få bli med på turen 🙂 Er ikkje så ofte me har hatt snø her i Tananger de siste 10 årene, ikkje sånn skikkelig i allefall så eg måtte faktisk lete litt i arkivet mitt 🙂

 

 

 

 

IS der i mot har me hver vinter! Veldig ofte kombinert med mye regn på dagtid….da blir det hallelujaføre på morningen! Husker faktisk da eg tok dette bildet over her! Eg satt inne i bilen og sola var på vei opp! Det var minst 1 cm stålis på alle vinduene! Akkurat som om noen hadde stått med vannslangen over bilen hele natta. Mulig dette er ei greie her ved havet? Det nyttet nå i allefall ikkje med isskarpe,
burde nok hatt ei ishakke tror eg *ler* Bildet ble fint da!

 

 

 

 

Dette er bare 2-3 år siden, en av de få dagene med snø rett før regnet kom haha
Liker godt dette, syns det er noe eventyrlig over det.

 

 

 

 

Når det er snø og lyst ute har du egentlig det beste lyset til å ta strikkebilder!

 

 

 

 

Siste bilde tok et for et par dager siden; Soloppgang og -13 gr. Det er mange år siden me har hatt det såååå kaldt og nå har det vart noen uker. Nydelig vær da, sol og kaldt hele dagen.

 

Akkurat nå er det -11 og eg SKAL ned på Hestholmen i dag! Eg vil prøve om eg kan få tatt litt fine/morsomme bilder av alt Påskestæsjet eg har designet! Må le, designet…..vel, eg har jo laget alt selv uten så mye som ei eneste oppskrifta, så ja…da har eg vel designet de 🙂 Vil tro at det innlegget eg skal skrive med alle oppskriftene, mønster og fremgangsmåter vil ta tid. Men nå er det jo like før, ja da kan jo du f.eks kose deg i vinterferien!
Lage deg noe gøy til påske vettu 🙂

 

 

 

Ellers i dag….vel…eg har en…

 

…JOBB å gjøre! Eg sa jo at når høner og kyllinger var ferdig, ja da skulle det ryddes…Hmm Skal bli godt å få bort noe av alt dette! Kanskje eg nå kan få ferdig Aamu og Sokkene som ligger opp i her et sted? Ja og kanskje eg ganske snart kan starte på et nytt prosjekt…? Det begynner faktisk å bli en stund siden 🙂
Men men eg får sette fart på beina så tastes me senere 🙂

 

 

LAG DEG EN FIN FREDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg