En skikkelig salat!

 

 

For at det skal være mulig å bli god og mett av en salat må det være mat i den, og det laget eg i dag! JAMMY!

Eg startet med å steke en boks Kikerter – Det alene er snadder snack, men perfekt til å strø over en godt salat 🙂 Eg pleier kjøpe store pakker med kyllingfilet som eg skjærer opp i småbiter og fryser i små poser (ca 3-400 gr pr pose) Stekte en slik pose i dag, som sagt; Det må være mat i salaten. Ellers hakket eg opp det eg hadde i kjøleskapet: Agurk, rødløk, litt vårløk, selleristenger, sukkererter og hjertesalat + eg hadde også mais og svarte bønner opp i. Til sammen ble dette ei stor skål, tenker eg kan ha dette i morgen også. Sååå tar eg salaten eg skal spise over i ei mindre skål og blander inn dressingen (Salaten holder seg bedre om den står
i kjøleskapet uten dressing) Topper salaten med kyllingfilet, stekte 4 sleiver med Halloumi som eg la fint på toppen sammen med noen perletomater – Heeel til slutt drysset eg over noen sprøstekte kikerter! Altså….NAM!

 

 

 

 

 

 

Det må eg si….Den der Halloumi`n er såååå til de grader overpriset! Hekkan! 70 kr for en liten bit….Me ble virkelig bortskjemt da me pleide reise til Libanon….Da kjøpte me et kilo om gangen og satte på bordet når det var besøk…Her er det nesten så eg gjemmer den i kjøleskapet og håper ingen finner den *ler*

 

 

 

 

 

*Slurp* Tomt og eg er god og mett 🙂

Ellers i dag…? Vel, eg fikk time hos legen i morgen kl 15, men den avbestilte eg, har avtaler da som inkl flere enn meg – Bla skal eg leverer bilen på verksted for dekkskift (Å ja, det er jo selvfølgelig meldt snø
i morgen….!) + Amira og eg har avtale med sydamen, JuHuuu Bunaden er ferdig!! Kjørte på apoteket
og kjøpte det de hadde mot irriterte myggstikk…det var ikkje mye de hadde da, men men….
Kald klut lindrer jo litt da.
..
Nå tenkte eg å tegne litt, strikke litt og kanskje male noe 🙂

 

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg