En UNIK Strikkedesigner

Designet av Kate Davies Designs

 

Det er nesten så eg må klype meg i armen, det er 10 år siden både eg og sikkert hele strikkemiljøet her til lands falt pladask for den nesten “sagnomsuste” OWLS, for ikkje da å nevne den lekne og helt fantastiske PAPER DOLLS som kom noen år etter. Kate Davies har et fantastisk flott og gjenkjenbart Yoke design, alt hun tryller av pinnene sine er helt eventyrlig! Eg har ei velfylt “Kate Davies” mappe på pc`n som er full av de herligste design ♥

10 år med mye flott. I en alder av 36 fikk hun slag, livet ble snudd på hodet og hun starte en ny karriere, og hvilket eventyr det ble, og er! Det er bare å bla seg tilbake f.eks på Ravelry Kontoen hennes for ikkje å beundre shoppen hennes da, HER INNE, GarnKit med eget garn og hele 17 utrolig flotte strikkebøker. Hun har virkelig klart det og vist faktisk for hele verden at det ER mulig! Om man ikkje har interesse for strikkedesign kan man likevel nyte alle de utrolig flotte bildene, f.eks Her Inne! En gang, ja da skal eg til Skottland og oppleve Highland ♥
Det hadde vært en drøm!

 

 

 

Designet av Kate Davies Designs

 

Denne jakken…sukk…Den skriker “Strikk meg”! Sett så nydelig? Den er strikket i DETTE GARNET som er hennes eget og jakken strikkes i dobbel tråd. Om ønskelig er det mulig å kjøpe garnkit på denne jakken HER INNE 🙂 Julegave kanskje? Ja, sånn fra Julenissen vettu…den hemmeligste gaven av dem alle! Ho Ho Ho

 

STERNTAUCHER
Bildene over
Str 132, 162 og 193 cm i overvidde

 

 

 

* * * *

 

 

 

Tror eg var trøtt i dag? Eller i natt, for eg har søren meg sovet i over 8 t!! Våknet rundt kl 10 og det er så ulikt meg. Har alltid alarmen på senest 8.30 fordi eg ikkje liker å sove bort formiddagen, men men, det er jo lørdag så det går egentlig fint + det var godt med litt extra søvn.

 

 

 

 

I går var eg jo som du vet ute å fartet, benytter alltid anledningen når eg først er ute, målet i går var jo Frisøren 🙂 Var innom Europris for å kjøpe elektriske telys og da plukket eg også med meg noe fuglemat som eg trooor (er ser det i allefall for meg) ikkje skal grise sånn! Har i alle år lagt ut og hengt opp mye frø f.eks, det har resultert i at det ene og det andre har vokst opp fra UNDER terrassen! Njaaa, eg er glad i blomster, men ikkje akkurat der kan du si 🙂 Allerede i et par uker nå har eg hatt morgenbesøk av en gjeng med Meis, eg er jo overbevist om det er de samme som i fjor – Hver år! Akkurat som de kommer for å sjekke om eg har hengt ut mat! Da er det bare å agere!

 

 

 

(Det må eg bare si; Det er et vanvittig bra zoom på Huawei P30 Pro!
Eg kan sitte i go`stolen og zooooome meg helt inn!)

 

Festen lot ikkje vente på seg! ♥ Eg blir fylt med en sånn barnslig glede når fuglene ute koser seg 🙂 Dessuten har eg nå i dag bestemt meg for at i år vil eg ha NEK! Et stort nek, det får bare smule som bare det, men det er jo så koselig! Tenker eg bare kan trykke en stokk ned i den store krukka og træ neket på den og bare knyte det godt fast med rødt silkebånd. Husker det alltid ble gjort da eg var liten, men da var det også alltid mye snø som gjorde det hele veldig koselig. Men snø eller ei, småfugler kan jo likevel slite med å finne seg næringsrik mat på vinteren.

I mange år laget eg også min egen fuglemat, men siden det ikkje har vært skikkelig kaldt over lengre tid de siste årene måtte eg droppe det! + grader fikk jo fettet i fuglematen til å “smeltet”
og alt ble bare et evig kliss på terrassen!

 

 

 

 

Har også “hele” stua med friske roser, det er jo også med på å lyse litt opp! Amira vettu, hun er jo ganske spesiell (Ja eg vet eg er inhabil) Hun kom hjem med 2 flotte buketter fra jobben i går, 2 stk kunder som kom innom henne med hver sin bukett – Bare fordi! ET par andre kunder har de siste dagene kommet inn med en del deilig sjokolade! De takker for god service og fine opplevelser i butikken hennes. DET varmer et mamma ♥ –
Det er jo også litt kred til meg, så ja, eg tror eg kan si meg fornøyd med den “jobben” 🙂

 

Planer for dagen? Hmm Siden eg ryddet kjøkkenet før eg la meg i går troooor eg at eg skal ut der å nisse litt, bare litt…..Ja for ALL julepynt står ennå i garasjen, men litt kan eg nisse for det om! Kanskje eg også starter litt i stua? Ja med det lille eg foreløpig har tilgjengelig 🙂 Etter det? Vel, eg har ei stor nissekone på perlebrettet
og sååå skal det lages burgere, men det er ikkje før litt senere.

 

 

LAG DEG EN GOD LØRDAG DU OGSÅ!
DET ER FORTJENT!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Å sette julenek på en stokk 7 ei stor potte går sikkert greit. For nek må en ha! Så får du heller tåle havreåker under verandaen neste sommer!
      Jeg er nå ute på shopping. Skal kjøpe noen blomster for jeg har planer om en blomsterdekorasjon i gangen. Det er snart advent ikke sant?
      Så får vi se hvor langt ut over dagen ryggen holder i dag…

    2. Hei i kvelden. Det sa bare wosj så var nesten hele lørdagen borte. Har titta litt på tv og laga får i kål. Elsker bare sau og kål 😀
      Nå er det litt ” hver gang vi møtes” på stream tv2. Mye bra artister og musikk😊
      Så blir det nok ikke så sent her i kveld. Sigen i dag😃 må bare si at jeg digga den jakka.. bærre lækker.
      Håpe kvelden og natta er god mot deg👍

Siste innlegg