En utrolig flott dag!

 

Vettu ka? Nå sitte eg her, nydusja med beina høyt og har verdens aller aller beste samvittighet! Det er vel noe av den beste følelsen man kan ha? Ja, iiikkjeee sant! ELSKER DET! Eg fór ut dørene i halv 12 tiden i dag, strake veien til Selvåg Gartneri og der fikk eg tak i neeesten alt som mor mi skulle ha så på vei hjem svippet eg innom Edenshage her i Tananger og der fikk eg tak i resten 🙂 Nå har eg plantet i alle krukkene på terrassen til mor mi + de hun har ved inngangen og rundt huset. Har spylt over alt i tillegg og mens eg var i gang vasket eg også bilen, hvorfor ikkje liksom? Sola skinte og det var herlig å jobbe ute, eg svinset rundt barbeint….Vil tro at å være barføtt med kaldt vann i vannslangen ikkje er det smarteste eg har gjort i dag, men du og du så herlig det var!
*Krysser fingrene*

 

 

 

Dekorerte også litt på veggene. Dette så hun ikkje før eg gikk så eg fikk en telefon for litt siden. Hun hadde vært ute å på terrassen en tur og da ble hun så øvejidde av alle sommerfuglene hehe Koselig da 🙂

 

 

 

En Kia er jo forstå vidt en liten bil, men eg skal hilse hjem å si at den rommer ganske mye! Eg hadde på forhånd lagt plastikk i bagasjerommet og plastteppe i baksete og bilen var smekkfull når eg kom hjem 🙂 Sååå herlig! Masse blomster 🙂 (Det ligger litt filmer på Snapchat hvis du vil se)

 

 

 

Eg hadde med meg 7 store Georginer hjem + 1 stooor sekk med Lecakuler, 1 sekk med Kugjødsel og 3 små sekker med Kaktus/Sukkulentjord – Alt er nå stuet godt opp i den nye putekassen på terrassen. Mulig eg ikkje får gjort så mye i morgen, DET avgjør formen min i så fall MoHaaa Men, eg skal svippe Dib ned til mor mi for HAN skal luke, spa opp noen rosetrær og busker for henne. Han tilbød seg faktisk helt frivillig, han ble nok påvirket av en venn som skulle jobbe i hagen til sin mormor i morgen. Eg blir med ned slik at eg kan peke og vise han hva og hvordan for eg har gitt både han og mor mi beskjed om at de ikkje skal gå opp i hverandre og at de kan sitte på terrassen å skravle om de vil. Dib har trossalt vært på jobb denne uka + skolen så da er me litt extra forsiktige 🙂

 

 

 

 

Dette her altså…Åååå en drøm av et Gartneri, bare sier det! Ååå hadde eg hatt hus og STOR hage, vel…DA måtte eg garantert hatt lastebil når eg hadde handlet. Men du…? I dag når eg gikk her inne i alle de DIGRE drivhusene (Alle henger sammen, det blir som en stor labyrint) begynte eg å tenke! Eg hadde kledd meg lett for eg vet av erfaring at det BLIR varmt og det ER klamt! Luftfuktigheten er høy og det kan fort bli ubehagelig med for mye klær. I dag var det INSANE me folk, eg har ikkje opplevd så mye før når eg har vært der. P-Plass var smekkfull og det var en sånn parkering“vakt” som dirigerte og viste vei til ledige plasser, DA er det mye bil og folk vettu.

Men ok, eg gikk jo rundt der å svinset….Corona smitter med dråpe, ikkje sant? Hva HVIS en av alle de kundene gikk rundt (uten å vite det) med smitte i et sååå fuktig miljø? Hva da da!? Det er EN ting, en annen ting var at det var 10 talls mange barn som løp rundt der inne…! Forsvarlig? Nå mener eg ikkje generelt, men nå mener eg
“I disse dager”! Såååå mange unger på EN plass sammen med SÅÅÅÅ mange voksne? Lurt? Hmm eg skjønner at dette er en plass som er et eldorado for små barn, de kan løpe hit og dit. Men…eg vil tro at de fleste av disse barna har vært i barnehage og på skole den siste uka og i dag har de sprunget rundt inne på et garnteri med en HAUG av folk. Kanskje eg ER hysterisk, men dette satte tankekjøret i gang på meg. Var det nødvendig av alle disse foreldrene å ta med ungene sine ut en dag som i dag når me VET at mange drar ut for å shoppe til hus,
hage og terrasser…*Tenker, Overtenker?*

Aaaanyway! Nå er det kwell og eg har spist nydelig middag som Amira har kokkelert! Eg var så hol og sulten at eg glemte å ta bilde!! *ler* Ja eg er litt sånn, spesielt når det var så fint og godt som dette! 🙂 JAMMY! Det er mulig at eg sklir legemet mitt bort til spisebordet for eg har noe i hodet eg bare MÅ perle,
må bare finne noe eg kan bruke som mønster først!

 

 

KOS DEG OG HA EN
HERLIG KWELL

 

 

 

Go`klem fra ei godt sliten Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Det du forteller fra gartneriet,gjør meg både sint og redd. Når skal folk høre etter hva som blir sagt av myndighetene.
      Burde være helt unødvendig å dra ungene med seg for så å la de løpe fritt rundt. Har inntrykk av at voksne er ikke noe særlig bedre. Er selv i høyrisikogruppen,å når jeg leser sånt som dette,så blir jeg bare lei meg. Jeg skjønner at det beste man kan gjøre når man er i risikogruppen er bare å holde seg hjemme,ja,for det er jo snart ingen som viser hensyn lenger.
      Men av å til må man ut i enkelte ærend,å da er det med livet som innsats.

    2. De sommerfuglene til Anja Tacaks er bare så nydelige, – må lage noen jeg også! Flotte blomster! Her er det litt for tidlig å plante ennå, – er fortsatt fare for snø.

Siste innlegg