ENDELIG! – Come to mama!

 

Altså!! Juhuuu i dag, endelig….Eg oppfylte selv en etterlengtet drøm! ♥ Nå vet eg ikkje om det var her på bloggen eller på Snapchat at eg fortalte det, men da me flyttet hit for 13 år siden fikk me en blomst. Det var noe av det nydeligste eg hadde sett! Fikk beskjed av giver at det var en type Clematis, eg hadde ikkje peilig for eg hadde ikkje helt startet med blomster ennå – Hadde liksom ikkje interessen! (WHAT!?!) Jaja eg fikk nå beskjed om å bare sette den på terrassen, den ville klare seg selv…! Vel den dæva rimelig kjapt siden me fikk den på høsten og været tok den kan du si…Sukk…Anyway, eg glemte den aldri så i fjor når me endelig så en ende på oppussinga her tenkte eg at NÅ har eg det rette miljøet for en flott Clemtasi så eg stimet inn på Edens Hage med et bildet av Clemtaisen eg måtte ha! Damen på Edens Hage sa: “Det der er ikkje en Clematis, det er en Pasjonblomst” – Ok….men eg vil ha en sa eg! Hun hadde ikkje, men sa samtidig at det var ikkje den enkleste å få til….Vel vel, da visste eg nå i allefall at det ikkje var en Clematis, men eg gikk ut fra Gartneriet med 3 stk Clematis for noe måtte eg jo! Alle 3 plantet eg sammen med en svær Eføy og i år har de nesten overtatt hele Eføyen, tror det blir flott i år ass! Alle 3 har forskjellig blomstringstid og HER kan du se den ene i full blomst *Sukk* så nyyyydelig! ♥

 

 

 

 

 

Men altså, i dag fikk eg nå endelig kjøpt en! Det var akkurat denne eg hadde bilde av, men da eg kom på Plantasjen i hadde de 2 forskjellige!!! Typisk å møte på trøbbel! Den andre var rosa…sukk…konstanterte rimelig kjapt at de var for store til å kunne bo sammen i den krukka eg skulle ha – I kroken eg hadde reservert på terrassen ville det ikkje vært plass til ei kjempestor krukke. Jaja en annen gang skal eg ha rosa 🙂

Altsååå…I`m in LØØØV sier eg bare! Den er full av nye skudd og knupper så eg krysser fingerene for full blomstring! Har leste alt eg kan lese om Pasjonsblomst, spurt og gravt på garteriet så dette tror eg skal gå fiiint! *Optimist* Regel Nr 1; Den må vende mot syd enten den står inne eller ute, hele vår terrasse vender mot syd så nordavinden finner aldri veien inn til oss. Litt i le for vinden kunne uansett være lurt og når drivhuset mitt ble montert fikk eg en fiiin krok som kan løya av litt for sørvesten som noen ganger kan være litt stri + den vil få litt skygge sent på ettermiddagen pga drivhuset 🙂 Eg har trua! Skal også klare å lage plass til denne inne når frosten kommer, dette går nok bra – Det vil jo helst det 🙂 I morgen skal me montere opp masse klatreplass til den.

Ellers har eg jo vært hos frisøren i dag og det er som vanlig helt nydelig, men skal komme tilbake til det for nå skal eg bare nyte resten av kwellen – Sliten!

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille i ekstase! 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar
    1. Du er flink med blomster. Gleder meg til å se blommen,og de andre, i full blomst.Ha en fin helg.🌺🌻🌼

Siste innlegg