ENDELIG! – Som en Drømmmm!

 

Dette er sååå herlig, tror ikkje du aner! I mange år (alt for mange) har julepyntet vært forbundet med irritasjon, frustrasjon og et evig ORK! Why?? La meg fortelle...Hvert år, i midten av november ca begynte eg å hinte om at julepynten snart skal opp fra garasjen…Hver gang: “Ååå må eg ta an nå? Ka tid må du ha den?” Eg visste så inderlig godt at pynten lå i esker på hyllene heeelt bakerst i garasjen, for å komme seg bakerst i garasjen måtte man forsere et berg av alt mulig, litt med livet som innsats. Der etter skulle jo alt bæres opp 3 etg…ofte på både is og snø i trappene…Hvis noe var glemt der nede på ei av hyllene måtte eg som oftes greie meg ute…Dette var fast prosedyre FØR jul, sååå har me jo perioden etter jula når alt var pakket ned i eskene og sekkene igjen. Alt ble stående i gangen til minst i slutten av januar, hver gang eg spurte når den skulle tilbake til garasjen var svaret:
“Eg skal ta den når snøen/isen er borte…” Akkurat ja….sånn ble det til at lilledoen i ytregangen med plassen hvor alt av julepynt ble lagret frem til påske…eller sommeren….Jadda nei da så…de siste årene ble det vel bestemt at det var liten vits i å bære den ned i slutten av august når den snart skulle opp igjen...Ikkje sant!?!?
MANNFOLK i svære nøtteskall, spør du meg.

 

 

 

 

Du kan si eg hadde en litt sånn euforisk lykkefølelse på torsdag når eg svingte innom Europris å plukke med meg disse boksene! Ååå eg kunne nesten ikkje vente med å få ferdig nyttår og bare sette i gang! Det gjorde eg altså
i dag, startet når Nyttårskonserten begynte kl 11:15 og satte meg ned i ei julefri stue kl 19:30! Sååå deilig,
extra deilig å vite at alt av julepynt er sortert, ryddig og på sin egen plass.

(Kan jo tipse om at Europris har 30% på SmartStore boksene,
da er det lov å gå litt bananas!)

 

 

 

 

For å få til dette måtte eg også mer eller mindre tømme boden, ja og vaske den! Der med var det bare å stable kassene pent til et tårn! Sååå deilig! Fant  også ut at den ene kassen med juleperlerien kan jo like godt stå her, eg trenger hver millimeter på Hobbyrommet så det gjorde godt. Har også en bedrollerkasse hvor de store perleriene som er ute skal oppi, satser på å kunne stable den kassen på toppen her når det ut er ryddet ned 🙂

Så deilig, ja akkurat som en drømmmm….Nå kan eg hente OOOG sette på plass julepynten selv,
akkurat når det passer meg 🙂 Bedre enn dette kan eg ikkje få det!

 

 

 

 

Såååå deilig ♥ De røde fluesoppene er byttet ut og i kwell tente eg turkise lys, det er januar folkens! 🙂
Det som er igjen nå er gardinene på kjøkkene og alle kakeboksene, har en jobb å gjøre der ja….
Mye som skal spises opp! *ler*

 

 

HA EN KOSELIG KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

10 kommentarer
    1. Har julepynt i koffert i kjellerbod, tre etasjer ned, henter når jula kommer, og setter ned når jula forlater. Så nye for dét nøtteskallet 😜😂

      1. Jooo da, nå har eg hatt julepyntet hus siden 27/11, da er det innafor 🙂 All pyntet er fortsatt oppe ut og blir det nok ei lita stund til 😀

          1. Eg er ikkje vant med jul i januar, og eg husker når eg jobbet at det var herlig å ha ryddet før skole/jobbstart 🙂 Men du? Du er slettes ikkje alene om å feire til 20.dag…*ler* Eg har fått høre det fra ganske mange når eg åpentlyst fortalte at jula var pakket ned 😀 Det er sikkert verre for de som sier de har kastet ut jula, det hadde aldri eg gjort 😀 Du skal kose deg og nyte jula så lenge du ønsker 😀

          2. Jeg holder også på jula til 13. dag eller 20. dag. Så du er ikke alene Kjerringtanker.
            Men jeg pynter ikke til jul før etter 4. søndag i advent.
            Mens Vibbedille har sin måte og gjøre det på. Og det er hun ikke alene om.

    2. Herlige betraktninger, her vil komme et lignende innlegg da jeg har gått fra “jul i hundre” til “jul i slow-motion”. Kjenner meg igjen, vår julepynt ligger på mørkeloftet, fortsatt i digre papphandlevesker og søstrene-grene-vesker. Da jeg nappa de ned i november og hanker røk og ting var klemt, tenkte jeg også plastkasser, det blir nok sånn her også, etterhvert.

      Men jeg ble også veldig nysgjerrig på det spennende, fine som lå på stuebordet ditt, er det ruter til teppe i spenn?

      Godt nyttår Vibbedille 🙂

Siste innlegg