Enkelt, og sååå deilig + Helt Gratis!

Designet av Toni Lipsey

 

Det heter jo; “Det enkel er ofte det beste”, jo da, i mange tilfeller er det sånn. Andre ganger kan det svarer seg
å strekke det litt lengre. Er du på jakt etter et enkelt teppe som går kjapt å hekle + at du kan være rimelig fersk med heklenåla? Da er absolutt dette teppe det du er på jakt etter! Granny er som du vet ikkje bare en lapp, teknikken kan du bruke til å hekle større ting som gir det samme gjenkjennbare utrykket. Dessuten kan du bruke akkurat det garnet du vil, om du vil hekle med tynn eller tjukk heklenål kan jo la tålmodigheten din avgjøre 🙂

 

 

 

Designet av Toni Lipsey

 

Greia er vel det at alle hjem inneholder en eller annen form for Grannyhekling? Eg har siden eg var liten drømt om et Grannyteppe med smålapper i alle farger og svarte kanter…Har faktisk en bærepose med lapper eg heklet da Dib var baby, men det er ikkje nok til et stort teppe…

 

DAPHNE AFGHAN
Bildene over

 

 

* * * *

 

 

 

Fredag og det må bli en mathandel i dag ja, dessuten MÅ eg på en dyrebutikk – nærmere bestemt i en akvariumsavdeling!! Jepp, satt å grublet i går, var jo selvfølgelig en ting eg kunne trengt, og plutselig kom eg på det: Selvfølgelig! I en akvariumsavdeling! Så lurt! Satt å fiklet med noen av tingene eg plukket med meg hjem på runden i går, eg syns det ser bra ut, men HVA det skal brukes til aner eg ikkje – Ja annet enn å se på *ler*, men så var det dette med å lage en litt fin finish da…Tja, må se om eg ikkje kommer meg til en akvariumsbutikk altså…! Ser du? Hobbystash kan man finne på de rareste steder! Ikkje var det dyrt heller, og DET er et stort +!

Mulig eg må slenge ei fille og en mopp rundt i stua i dag, det gjenstår å se. Så håper eg det rene sengetøyet eg har lagt frem kommer seg på senga snart 🙂 Men utover det? Vel, det er på Hobbyrommet det skjer om dagen
og 11.juni er ikkje sååå langt vekke, dagene går noen ganger for fort!
Har jo tenkt å få plantet ute også, helst før 17.mai 🙂

 

 

LAG DEG EN KJEKK
FREDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

3 kommentarer
    1. Fint det teppet ja. Jeg har faktisk ikke noe som helst granny hekling her i huset. Men jeg har heklet et stort teppe av bestemorsruter med svarte kanter en gang. Det fikk foreldrene mine i gave. Jeg har garn da, som skal brukes til et teppe av samme sort. Men å komme i gang med det, har ikke hatt prioritet.
      Ja, hobbyartikler får man kjøpt over alt. Det er bare fantasien som setter grenser.
      Ha en strålende dag ♥

Siste innlegg