Et dramatisk fall…

 

 

Noen ganger kan det bli for mye dramatikk…men å høre en lege si høyt “Et dramatisk fall” rundt noe positivt fikk meg til å humre i telefonen i dag….Selvfølgelig pga den gitte situasjonen eg befinner meg i….eg falt jo på tirsdag, ikke et dramatisk fall selv om det viste seg at flere ribben gikk fløyten…Eg skulle jo vært hos nyrelegen min i dag, heldigvis så ringte eg i går å spurte om eg kunne få en telefonetime  i stedet for….I dag er alt mye verre, måtte dette bli den verste dagen og at alt snur litt i morgen. Armene vil ikke lystre i dag, dvs eg kan ikke løfte de opp fra bordet foran meg, i dag er det skyving frem/tilbake som gjelder…Jadda…Men tilbake til denne telefonsamtalen, legen min er tysk og derfor ble kommentarer om enda mer morsom når han gikk gjennom blodprøvene min; “Jøss, det var da et voldsomt dramatisk fall!” (“Hør” dette med en tysk aksent!) Han hentydet til Triglyseridene mine hvor de i hans system hadde falt fra 5,2 (Som er farlig høyt) til full akseptable 1,9!!
Det samme når han gikk gjennom BT-måleren han beordret meg til å gå med! Meget tilfredsstillende og konklusjonen ble rett å slett: “Nervøs for hvite frakker syndrom” *ler* Blir ny time hos han samme tid neste år…eg går rundt med vedvarende  mikroskopiske blod“mengder” i urinen, ellers er nyreprøvene fine
Hvorfor dette skjer vites ikkje, me de følger nå med 🙂

Sånn, da håper eg at det ble nok dramatikk for i dag, så slipper eg kanskje å blogge mer i dag!? *Prøver å le* Neste gjøremål er å forsøke å lage meg litt mat som eg foretrekker å la selv…

Får subbe meg ut på kjøkkenet sammen med grillklypa!

 

 

 

 

HA EN FIN DAG

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

7 kommentarer
    1. Så flotte resultater på prøvene. Godt å kunne senke skuldrene. Egeninnsats er ikke å forakte.

      1. Har alltid hatt galgenhumor…med tanke på min sykehistorie var det nok mer gallehumor! For å si det sånn, hvis det er verre i morgen gidder eg ikke bruke de 20 min det tar for å komme meg ut av senga, da blir eg heller liggende! Selv min daglige smertecoctail tar ikke toppene på denne dritten. Legen ga meg tillatelse til å øke, men ser i grunnen lite vits i det – Da er det bedre å bare sitte i ro med grillklypa…Kan jo uansett ikke gjøre noen sprell haha Tenker eg legger meg noen timer nå og satser på at kwellen blir bedre, det er jo tross alt fredag! 😀

    2. Ønsker deg masse god bedring og ta det med ro til det får grodd litt 🙂 Ønsker deg så god helg som du kan ha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg