Et vandrene FEHODE!

 

Woop Woop! I dag turte Ine og eg avgårde til Gramstad for å sprinte opp og ned et par topper 🙂 Det var jo et eventyr (mareritt, i følge Ine hehe) på parkeringen! HEKKAN, heile verden skulle visst nok hit i dag, ja og begeret rant over når me fant ut hvorfor noen parkerte midt mellom 2 p-plassen! Hun gikk bort å spurte om det gikk an og skli litt nærmere bilen ved siden av sånn at me kunne skli inn på den andre siden…NOP, ikkje en sjans, hun okkuperte nemligen 2 plasser fordi hun ventet på en venninne!! Det var lange køer som ventet på plass åsså står noen å okkuperer 2 stk!?!?! Det der er akkurat like irriterende, eller kanskje mer enn de som springer ned å slenger håndklær på alle solsengene kl 6 om morningen
i syden for å få en perfekt plass i sola….Folk ass!

Langt om lenge og lengre enn langt begynte det å komme folk ned fra fjellet og da gjaldt det bare å være på rett sted til rett tid og vips så fikk med parkering – Omsider! Snørte på meg skoene og off we go! Først topp var Øvre-Eikenuten, en helt grei tur selv om man føler litt på høyden til venstre fra det glatte fjellpartiet me gikk på, men det gikk så fint atte!

 

 

 

 

Grei ut sikt, men me skulle jo høyere…Nå var det bare å komme oss ned til “myra”, komme oss over, rundt og over en høyde, videre bort over myra (Her lå det heldigvis en del lemmer som gjorde det mer fremkommelig 🙂

 

 

 

 

Litt mer høyde og en mye bedre utsikt fra toppen av Dalsnuten, som også er en av “10 på Topp i Sandnes” 2024! Bildet over: Utsikt inn Gandsfjorden mot Sandnes

 

 

 

 

Mot Stavanger. Grønt kryss på fjellet der borte var eg på fredag, det er Lifjell (også 1 av 10 topper) som er litt lavere enn Dalsnuten 🙂

 

 

Fjogstadnuten rett frem, for å komme dit går man hele ryggen du ser i bildet mot venstre –
Me droppet i den i dag og sa oss fornøyd med 2 flotte topper i nydelig vær 🙂 Var 14 gr på det varmeste og det ble kun i T-shirt på vei ned.

 

 

 

 

Ble en god tur dette ja! Men nå…Av de 2 toppene er det altså kun Dalsnuten som er på 10 på topp listen…
Hva trooo du skjer?? Ikkje sant, eg glemmer å sjekke den ut når me er på toppen! Eg ser på at Ine sjekker ut, likevel så glemmer eg det! Dvs eg må gå den en gang til for at det skal bli godkjent…Jaja, me hadde nok uansett gått den senere, men likevel...EG VIL JO FOR ALLTID MANGLE EN TUR!!

Etter middagen sovnet eg et øyeblikk i stolen her på Hobbyrommet så eg tror nok det må bli en tidlig kwell,
og ja! Eg fikk sanket noen fregner i dag da JuHuuu det er da noe i det minste 🙂

 

 

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer
      1. Neida, eg har den i boka uansett, men av de 2 me gikk i går var det kun den eg glemte som er på 10 på topp lista, så for å få godkjent 10 fjelltopper må eg gå den på nytt…hehe

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg