Eventyrlige Strikkeoppskrifter

Designet av Lisa Chemery

 

Det er når eg ser søte plagg som dette at eg kjenner eg savner å strikke til småttiser ♥ Mener fortsatt at det er noe av det koseligste å strikke og av og til er det best med kjappe strikketøy. Eg har en pose med deilig garn som skal bli en barnegenser eller jakke, den må eg snart få gang på forresten. Uansett, eg håper jo at eg en gang
i fremtiden igjen kan finne frem alle babyoppskriftene eg har samlet
og bare storkose meg å strikke en minigarderobe ♥

 

CHAMOMILE CARDIGAN
Bildet over
Fra str 3 mnd til 10 år

 

 

Designet av Lisa Chemery

 

Begge disse designene er inspirer av The World of Beatrix Potter, begge til kan kjøpes enkeltvis,
men de finnes også i en eBook som du kjøpe HER 🙂

 

FORGET-ME-NOT BONNET
Str 0/3 mnd til 2/5 år

 

* * * *

Tidlig opp betyr alenetid på kwisten, det beste som finnes! Dib fór på jobb og de 2 andre sover ennå. Begynte akkurat å regne også, men i grunnen var det ganske koselig akkurat nå! Herlig og svalt 🙂 Selv om det er lørdag har eg litt eg skal gjøre. Ali må få opp en av madrassen fra garasjen og eg skal lage til en extraseng på Dib sitt rom. Dessuten bør eg rydde litt på badet! Men bør også, selv om det ikkje frister, kjøre en tur til Bryne!! Planen er å hente hjem en lampesak, men det frister altså ikkje selv om me MÅ ha litt lys haha Senere skal eg plukke opp Dib når han kommer fra jobb og så er det ned til Risavik å hente kameraten som kommer med båt fra Bergen.

Ellers har eg nesten fått hodet kappet av det siste døgnet, nok en gang *ler* Eg må visst slutte å skrive hva eg mener, syns, håper på eller mest av alt: Eg må overhodet ikkje innrømme noe. Det at eg nå som Ex-røyker kan si høyt at eg skjønner hva andre Ex-røykere og Aldri-røykere mente da de sa at røyking stinker falt tydeligvis ikkje i god jord! Mulig eg blir som en forræder å regne? ALDRI bytt siden er vel rådet eg kan gi nå,
og hvis du likevel gjør det; Hold kjeft! haha

Eg har i mange år forsvart røykere som har blitt kjeftet på av ikke-røykere, for det finnes vel neppe en gruppe mennesker som er mer kriminalisert enn røykere? Ja og det for en lovlig handlinger! Det er ikkje forbudt å røyke. Eg mente flere ganger selv da eg røykte at Ex-Røykerene kunne være skikkelig kritiske og dømmende. Men! Betyr det at når eg nå er en Ex-Røyker ikkje har lov å INNRØMME at både Ex-Røykerne og Aldri-Røykerne ALLTID har hatt rett!?? Det er ingen løgn at røyking stinker dritt! Det er ingen løgn at klær og hår på en røyker f.eks lukter røyk! Det er ingen løgn at kommer du hjem til en røyker så stinker det! Eg har fortsatt en mor som røyker og ja hun lukter skikkelig røyk selv om hun KUN røyker 5-6 sigg til dagen og ja det lukter hjemme hos henne. Det er ikkje synonymt med at hun er dritt ei heller er du som fortsatt røyker en dritt, det har eg aldri sagt og kommer heller aldri til å si. Eg skjønner at du som røyker ikkje kjenner det samme som eg som har sluttet gjør, det vet eg 100% sikkert fordi eg har vært der du er. Eg kunne ikkje kjenne den samme røykelukta da som eg gjør nå. Å nei, eg belærer deg ikkje for eg er voksen nok til å la være fordi eg vet hvor forbanna irriterende det er å være røyker og få pekefingeren opp foran nesa fra en besserwizzer! Alle gjør som de vil enten de er røykere, ex-røykere eller aldri-røykere. Noe av poenget er at me må vise forståelse for hverandres meninger. Da eg røykte kunne eg heller ikkje kjenne røykelukta INNI butikkene om noen sto ved siden av inngangen å røykte, men det gjør eg nå og eg har fått flere aha opplevelser rundt mange situasjoner som Ex-røykere i flere år ha påpekt. Som røyker er det lett å mene at det er fanatisk å være så anti-røyk. Det verste eg visste som røyker var å stå ute i vær og vind å ta seg en blås, de sigarettene der kunne eg har vært foruten for de var ikkje gode i det hele tatt. Vil ikkje kalle meg selv for en fanatisk Ex-Røyker, hadde eg vært det så hadde eg nektet min snart 80 år gamle mor å ta seg en røyk i stua vår, i steden for finner eg frem et askebeger og lar hun kose seg. Det samme gjør eg også om andre røykere er på besøk. Eg gjør det fordi eg VET hvordan det var å være røyker og føle seg utkastet. Til deg som røyker og mener at eg belærte deg med DETTE INNLEGGET i går; Hvis du en gang slutter å røyke, send meg da en melding
og fortell meg om du fortsatt mener det samme 🙂

 

 

HA EN STORSLÅTT
OG FIN LØRDAG!

 

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille med en for “fin” nese 🙂

2 kommentarer
    1. Kan tenke meg at du fikk endel tilbakemeldinger på forrige innlegg 😀

      Røyk stinker – sånn er det bare, og det tenker jeg røykere bør ha selvinnsikt nok til å forstå 🙄 Nå har vi litt forskjellig luktesans men jeg kjenner igjen den minste røyklukt. Har selv opplevd å kjøpe en strikkemappe som stinket røyk og den gikk etterhvert i søpla da jeg ikke klarte å fjerne lukta. Og jeg var for feig til å si i fra. Nå spør jeg alltid før jeg kjøper.

      Fortsatt god og røykfri sommer 🌼🌼🌼

    2. Gratulerer med røykeslutt. Dere som ikke klarer å slutte får jo bare fortsette. Men hold røyk og strikking fra hverandre. Jeg montere en del for andre. Og røykerne sine arbeider er det lett å kjenne. Enkelte stanker det av så jeg har måttet henge det til lufting. Det er ikke godt å tenke på å kle på en baby et nydelig plagg som det lukter røyk av, ikke barn i det hele tatt. God sommer.🌹🎉

Siste innlegg