Fikk en idé! -Klart den må prøves

Designet av Sara Widbom

 

Fikk noe ideér når eg ramlet over denne kjempesøte partyhatten! Vil også nevne at dette er et Debut Design, dvs at det er det aller første designet/oppskriften Sara Widbom har postet på Ravelry, en gryende designer altså! Nettopp derfor er det en god grunn til å legge den som en favoritt – Ja, det blir som en “stille” applaus og me kan også da forvente flere flotte design! Eg syns denne Partyhatten er kjempeflott, så søt liksom! Minner meg meg om “Nyttårshatteboksen” som ble hentet ned fra loftet før nyttår da eg var liten. Alle gjestene måtte ha på seg hver sin. Som regel så måtte mor mi hvert år sette nye strikker i hattene da det var ganske normalt at de fleste revnet hvert år. Var jo typisk at noen tok tak i hatten, dro den opp og slapp den “Pang i pannen” eller noe…
ja hvis ikkje strikkhullene røk da..

 

 

 

Designet av Sara Widbom

 

Dette er en slik hatt; Party Hatt, men akk så my finere en! Jepp den er som du ser strikket, men for å få den fine (Riktige!) fasongene lager du først en hatt i stiv papp. Trekk så hatten du har strikket godt over papphatten og sy den fast i kanten. Pynt den der etter smak og behag. Eg har ei skuffe med masse ark og papp så min tanke er jo selvfølgelig å lage noen festlige Nyttårshatter! Eg har dog ikkje tenkt å strikke en…så det bli en halvveis av denne, men eg kom på disse små hattene når eg så denne da:) Kanskje eg kan strikke noen skikkelige til neste år? Tanken er å lage noen da som etter på kan pyntes med evn pom-pom`er, glitter og diverse. Kanskje ungene og eg kan lage noen på fredag? Skrive det nå i allefall på lista. Da blir skikkelig Nyttårsparty, ja for Rakettene har eg jo allerede laget noen “prøver” av og flere skal det bli 🙂

 

“ER DET HER DET ER PARTY?” – HATT
Bildene over
Flere størrelser
Svensk strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Lammelår er godt det, hadde det på 2.juledag + i går (Restemiddag), men eg vet at det straffer seg, og eg lærer tydeligvis aldri...Våknet i dag med noe eg trodde var feber og en mage som slettes ikkje ville lystre…Det er sjeldnere og sjeldnere at eg spiser rødt kjøtt, det er akkurat som eg kjenner det med en gang at dette er ikkje bra for verken magen eller meg…Startet jo så fint i går med en smoothie  og et par knekkebrød, men når eg så får beskjed om at det straks er middag er det vanskelig å lage seg noe annet når middagen står der…Det er ikkje sånn at eg overspiser, starter med å fylle opp med grønnsaker, litt potet og et par sleiver med kjøtt…Vel, for å si det sånn: Blir lenge til neste gang, om det i det hele tatt blir en neste gang….Kylling og fisk er safe,
får holde meg til det heller.

Sitter å vurderer å slenge meg på sofaen en time eller 2…Våknet flere ganger i morgentimene i dag pga magen, men tvang meg bare til å sove videre, prøvde i allefall….Derfor har eg for få timer til å få en god dag…Magen erok nå, har hylt ned på med en del ingefær og det gjør susen + den vanlige dosen smertestillende, så den er grei,
men eg er sååå søvnig og trøtt…Sofa ser unektelig herlig ut!

 

 

 

LAG DEG EN FIN DAG

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer

Siste innlegg