Fine Debutanter – Strikkeoppskrifter

Designet av Maya Davis

 

Når eg klikker meg inn på Ravelry (hver dag) må eg først av alt sjekke ut hva debutantene har å by på 🙂 Fordi om man er debutant betyr ikkje alltid det at man er ute med det første designet, kan også bare være at det er den første oppskriften man publiserer på Ravelry. Eg kunne skrevet innlegg om rare design, ja for det finnes nok at det eg klør meg i hodet av, men da føler eg det blir uthenging. Fordi om eg klør meg i hodet av rare design kan det jo være at designeren er oppriktig og mener det både er lekkert og bra…Ikkje sant?

Men altså, debutant eller ei, sokkene over gikk rett hjem hos meg! Skal ikkje mer enn noen popcornmasker til så ble jo sokkene superlekre ♥ Sokkene er ellers strikket i tynt sokkegarn typ 400 m/100 gr

 

BOBBLES AND STRIPES SHORTIES
Bildene over
Str S – M – L

 

 

 

 

Designet av Cisca Travaille

 

Eg har så lenge eg kan huske, ja faktisk helt siden eg ble dønn forelsket i Jaywalker, hatt sansen for dette mønsteret både på votter og sokker. Både som sokker og votter blir det et helt herlig “hold” og ting “reger” ikkje ut noe særlig i forhold til “vanlig” glattstrikk 🙂 Disse er faktisk strikket i Opal og siden garnforbruket både er lavt
og drøyt vil du kunne strikke 2 par ut av ett nøste Opal – Da begynner det virkelig å lønne seg 🙂

 

WAVY MITTENS
2 størrelser
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

Mandag og 1.august – Snakk om dobbelt opp av en ny start! Jammen er det også skolestart denne måneden og Dib skal også tilbake til skolebenken! 1 år med påbygg (generell studiekompetanse) så har han det grunnleggende i boks og kan videre velge any retning 🙂 Selv om han virkelig likte elektrofaget og hadde et ønsket om å bli elektrikker hoppet han av før jul i fjor. Siden har han jobbet på Elkjøp og stortrives. Han fortsetter der samtidig med skolen det neste året 🙂 Blir nok travelt, men det går nok bra.

Formen? Egentlig fortsatt ræva…lurer veldig på når denne forkjølelsen skal trekke seg tilbake?? Nå er eg startet på uke 3…Har virkelig grodd fast for å si det sånn. Selv om formen egentlig er ganske elendig har eg da fått ferdig en del i løpet av helga, kommer nok til å bare fortsette i samme langsomme tempo 🙂 Har litt dubbeditter som er beregnet for skolestart og vil tro eg får det ferdig i løpet av uka, får sjå…

 

 

 

HA EN FLOTTERS
MANDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar

Siste innlegg