Flott Kveldstur

 

Gjett om eg er glad for at eg møtte opp i Møllebukta i kwell! Er jo bare å hoppe i det, litt sånn spennende når du skal møte nye folk å gå tur med….*Går de superfort? Blir eg liggende bak og holde igjen gruppa?* Du vet…litt skummelt…Er vel ei uke eller sånn siden eg meldte meg inn i er gruppe på Facebook; TURJENTER 🙂 Når søs er på ferie og Ine e opptatt er det jo kjekt å likevel komme seg på tur med noen, selv om eg er glad i å gå alene også – Eg tok sjansen siden eg kjenner Hafrsfjorden veldig godt og har ingen problem med å går tur alene der om eg skulle bli akterutseilt *ler* Dette gjør eg mer enn gjerne igjen! Syns det var bra tempo og det var faktisk herlig å gå tur på kvelden, det blir jo bare bedre og bedre utover sommeren. Er det for varmt på dagtid er det svalt og godt om kvelden – Mange flotte turer å se frem til!

Bildet over er tatt på toppen av Fluberget hvor det er mange helleristninger
Var mye her som barn og det var alltid like spennende 🙂

 

 

 

Absolutt et yndet sted hvor eg liker meg veldig godt, og bilde av sverda er obligatorisk – HVER gang!

 

 

Eg var litt tidlig ut og siden eg hadde en pose med havregryn i bilen matet eg svanene! Bare et tips: Har du planer om å mate ender og svaner, spander havregryn f.eks – Mye bedre enn brød for sarte mager ♥

 

 

 

Jo mindre det var i posen jo mer nærgående ble de, de virket veldig fredelige….men eg ble bitt i leggen en gang, og det kan eg si: Ikke noe godt! Får ta med mer gryn neste gang…

 

 

 

Da var det bare å legge i vei; utover Hafrsfjorden, forbi Håhammaren og ut mot Hestnes til….

 

 

…Helleristningene 🙂

 

 

 

 

Trenger ikke gå så veldig høyt opp før utsikten blir magisk 🙂 Kjenner eg savner toppturer nå, så godt at søs er tilbake på norsk jord og på fredag blir det opp til Lifjell som er en av 10 på Årets Toppliste 🙂
Da er me i gang i år også *Stas*

 

 

Rakk ikke helt tilbake til Møllebukta før sola gikk ned, men ville ikke vært dette foruten 🙂

 

 

 

Det ble virkelig en bra tur og i natt kommer eg til å sove som en stein!

 

 

 

Vel hjemme tok eg meg en kjapp dusj, hoppet i pysjen og gikk rett på kjøkkenet! Hadde eg satt meg ned ville det ikke blitt mat! Svingte masse gode grønnsaker og tømte Dumplings i airfryeren! Jammy! Var på Ims i dag og endelig hadde de fått inn riktig dype! GI ME STYRK – Disse er skamgode! De er HOT tofukylling 🙂

Nå er eg både mett og happy, skal surre litt her på Hobbyrommet før eg stuper i seng!

 

 

 

 

SOVE GODT

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg