Føler meg Gavmild…

 

Ikkje for å skryte, men eg vet ganske nøyaktig hva eg har i hyllene mine, ikkje bare det: De aller fleste nøstene/hespene husker eg også NÅR og HVOR eg kjøpte – Ingenting i veien med langtidsminne med andre ord *humrer* Men å huske hvorfor eg reiste meg for å hente noe på kjøkkenet er ofte et problem…Sukk

Anyway! I de 4 deilige kurvene på toppen av hylla der (Rosa piler) har eg BAAARE Go`saker! Enkle nøster/hesper som eg sparer på….ja, det er noe eg har gjort lenge, nesten litt for lenge! Det er ofte av dette garnet eg plukker om eg trenger en gave til noen som elsker garn…..derfor...

 

 

 

 

Ta-Taaa Nå skal eg skilles fra denne nydelige saken her! ♥ BC Garn sitt fantastiske myke Baby Alpaca. Tror egentlig ikkje det finnes mykere? Ja den er så myk at du tror den er bløt, skjønner? Vet du hva det beste er? Ja for det blir bedre serru….Den veier 100 gr og det er søren meg en halv kilometer på hespen! Da kan du f.eks strikke deg et nyyydelig Lace Sjal, Babyteppe? (Husk at det frarådes å bruke alpakka på babyer under 3 mnd) Vettu ka dette passer perfekt til? Sånne små trøyer og ullbukser til små barn – Helt Perfekt! Jepp, eg har strikket flere av de, i akkurat dette garnet (Eg kjøpte mange hesper på et av de store strikketreffene eg hadde her i Tananger)

BABY RIB var det eg strikket flere av ♥

 

 

 

 

Nå tenkte eg at denne deilige hespen skulle få reise, kanskje hjem til din postkasse? Eg legger også 3 armbånd (perlet av undertegnede) i pakken 🙂 Det ble jo en go`bit? Bruk armbåndene enkeltvis
(kanskje du deler med deg?) Ellers så er de flotte sammen ♥

 

Eneste eg vil ha tilbake er at du skriver en kommentar under her på bloggen (Ikkje på FB)
og forteller meg hva du har bedrevet med i dag?

Vil du se hva eg har holdt på med?

 

 

 

 

 

Eg har faktisk fått perlet en del armbånd, alle i RegnbueTema. Dette fikk eg gjort mens eg
så ferdig
Outer Banks<—ANBEFALES! Nå håper eg bare ta neste sesong kommer kjapt!

 

 

 

 

Fant også en gipsform i stæsjet mitt, ja den er er over 30 år gammel, litt sprø så eg klarte jo å knekke den!
Men fikk da støpt en gjeng med sol! Kjekt å prøve igjen, men formen burde absolutt vært i silikon.

Ok, da vet du hva du skal gjøre? Flott!
Tenker eg trekker ut den heldige allerede på
Onsdag eg, alt den 18.august 😀

 

Hvis du vil ta sjansen på en annen flott Give Away finner du den HER INNE – Den har trekning førskommende fredag (20/8) så hvem vet? Kanskje du har dobbel lykke denne uka?

 

 

LYKKE TIL!

Nå skal eg grise litt med gips…..igjen!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

70 kommentarer
    1. I dag teststrikker jeg chunky høst cardi for mesa knitwear og janeys knittary, en skikkelig kosejakke i patent… moro 🙂

      1. I dag er formen dårlig så jeg har sovet og lest bloggen din 😃 Nå skal jeg prøve å plukke noen plommer, og håper på litt strikking og tv titting seinere.

    2. I dag har eg reist heim til Jæren etter en uke i Oslo. Eg har vært i Oslo for å passe barnebarn på 3 år når hu fikk en lillebror. Lillebror kom natt til onsdag, heldigvis kom han mens eg var der. Måtte hjem i dag, begynner på arbeid igjen i morgen. Det flotte garnet hadde passet midt i blinken til en body til babyen.

    3. I dag har husarbeid fått stå i fred, jeg kar kost meg med å strikke votter som skal bli konfirmasjonsgave 😊

      Og når de er ferdige om litt blir det babystrikk, så det hespet der hadde jo vært midt i blinken 😊

      Ha en superduper søndagskveld

    4. I dag har det vært litt for mye smerter, heldigvis kom datteren på besøk, så vi har sett noen episoder Greys Anatomy og jeg fikk strikket noen omganger på duken. Nå blir det en liten stund med hodet på puta mens jeg venter på at morfinen skal virke. Så satser jeg på en bedre dag i morgen 🙂

    5. I dag har jeg gjort ferdig sokker til barnebarna mine, blir jo plutselig bruk for dem. Nå holder jeg på med sokk nr 2 til meg selv, elsker ullsokker, bruker dem året rundt ☺️

    6. Strikker babyklær til mitt andre tantebarn som kommer til verden i høst en gang 🥰

    7. Har strikket litt på ei Ullbukse i fabel på pinne 2,5, det går ikke så veldig fort akkurat😀

    8. Dagen i dag har gått med til tur med hunden i regnvær, bakt rundstykker og strikking❤️ Så nå skal resten av dagen brukes til kosestrikk,

      1. Idag har eg berre gjort det eg selv vil. Først ble det en lang fjelltur i finaveret. Etterpå ble det en lang god dusj med litt ekstra skrubb. Nå sitte eg ute i solå og strikke blondesokker fra PetiteKnit. Livet smiler til meg idag helså spille på lag. Gjør dagen din så fin du berre kan❤️

    9. Idag har jeg kjørt fra Trondheim til Volda. Leverte yngste sønnen som er student der, og besøkte eldste sønnen som jobber og bor i Trondheim. Kjek tur.

    10. I dag har jeg lest og gjort litt husarbeid før en ny uke braker løs. Og så har jeg fortsatt på et strikkeprosjekt som skal bli julegave. 😀🤫

    11. Idag har jeg hoppet over min daglige tur og bare kost meg med en genser til mitt barnebarn. Han fikk velge selv, så da ble det en stripete bomullsgenser. På pinne 3. Går sakte, men den blir fin☺

    12. Idag har eg….hmmm….laga middag til gjengen, strikka på ett stooort sjal i Holst supersoft og klargjort litt før ei starter nytt skuleår imorgon. Altså èin roleg søndag 😊

    13. I dag har jeg strikket på min Stockholm sweater i Drops Kid silk.
      Siste dag i ferien så tenkte det var lurt å lade skikkelig opp til mandagen.

    14. Hei.
      I dag har jeg laget kokt jordbærsyltetøy. Å så har jeg presset ei kattejakke som skal til England. Så har jeg strikket videre på en vest som skal til Holland da jeg skal nedover med en kattunge. Å så har jeg tenkt på to jakker jeg skal strikke til nabogutta mine. Så var jeg så heldig at jeg fikk en bukett roser fra naboen og det var fordi jeg passet katten deres da dem var på ferie.
      Så nå håper jeg å vinne det nydelige garnet skal nok bli noe godt utav det.

    15. Idag strikker jeg på min ankers og ser LSK – BODØ GLIMT, heia bestandig på mitt 💛 lag fra nord. Behandler beina i pulsatoren samtidig.
      Vi kom fra tre ukers ferie i nord i går, så ferien ryddes bort og huset ryddes på plass igjen. Plantene har fått min fokus idag.
      Krysser fingra, to små barnebarn kan nyte godt av dette. Baby i rib er en stor favoritt, mine to minste hadde mange av dem da de var små.

    16. I dag har jeg bare slapper av og fått litt forsinka bursdagsbesøk for ingen hadde tid til å komme i går 🥰😎

    17. Jeg har i dag blitt ferdig med oppussing av kjøkkenet 💪 Det var i alle fall planen. Men selvfølgelig er det ikke ferdig 😔Langt fra det 😪Føles som om det aldri blir ferdig 😭 Men tapeten er på plass. Altså nesten overalt.
      Men jeg har gjort noe, mye og! Jeg er bare ikke lengre så ung som i går, da går ting trege 😂

    18. I dag har jeg vært på et spel på Hadeland som heter Bronsebukkene. Var helt fantastisk ❤.

    19. Jeg har strikket, gjort husarbeid, satt på tetningslist på utgangsdør og hjulpet naboen med å bytte to vinduer i dag

    20. I dag har jeg rydda etter søskenbarntreff og slappa av, strikke på en liten lue til et babysett som blir del av dåpsgave neste helg😀

    21. I dag har jeg bare hatt en sånn ordentlig sløv søndag 🤣 strikket litt, drukket kaffe å bare brukt lang tid på å gjøre det som måtte gjøres 🤣😝

    22. Idag har jeg stekt aniskringler, lest bok, strikket på en sokk, og sett fotballkamp på tv. Dessverre tapte «mitt» lag 😏

      1. I dag har jeg gjort ferdig en teststrikk, og har nettopp fått oppskrift på to nye tester🙊 så nå har jeg 7 teststrikker på pinnene 🙈😂 har teststrikket nærmere 200 stk siden januar, så når disse er ferdig, tenker jeg å ha en liten pause til julegavestrikk😍
        Ellers har jeg hatt besøk av svigermor og nevø og niese i dag, og mannen har disket opp med middag🥰
        Nå skal jeg bare henge opp litt tøy til tørk, og rydde litt før det blir serie med mannen❤️
        Fin søndag til deg🥰

    23. Jeg har laget og spist hjemmelaget pizza med barna mine, nå er det sommerbåten og strikketøy.

    24. Hei…

      Siste feriedag i dag, og i ferien har jeg ryddet i lageret mitt. Fant ut at jeg skulle slanke bomullen litt ved å strikke Bakers twin. La opp en i går, og strikket ferdig et par. Nå er jeg i gang med par nummer to. Kjekt å «leke» med farger. Blir nok noen vennegaver og julepresanger … alle trenger jo grytekluter.

      Ha en fin uke …

    25. I dag har jeg vært på syrommet og klargjort neste EPP (English paper piecing) prosjekt. Kost meg med å finne stoffer, skjært ut pappmaler og hørt på radio. I pausene har jeg festet alle trådene på ei jakke til barnebarnet, strikket litt på noen sokker. I ettermiddag var søster og svoger her til middag og vi tok desserten hos de.
      Nå reiser straks mannen på jobb og jeg skal nyte en rolig kveld.

      Ønsker deg en flott uke.

      Klem Tebasile

    26. Idag har jeg vært svært så flink og malt på en støyskjerm som står foran huset. Skjermen står i svært skrått terreng. Siste del av kvelden går med til å belønne meg selv med en tur oppi vårt oppblåsbare spabad som står ute, for å pleie en utslitt kropp. Finner jeg noe energi etterpå så blir det en serie og noe strikking.

    27. I dag har jeg strikket på noen blå grytekluter som jeg snart er ferdig med. Ellers har jeg brukt endel tid til å se etter ny TV, siden den jeg har gikk istykker i tordenværet her i går kveld.

      1. Oj! Det hørtes skummelt ut! Om det smalt eller noe?? Det er min store skrekk når det lyner! Surt når tv`n ryker da, får man ny på forsikringen eller regnes det som egen feil om det skjer? Akkurat det diskuterte me her om dagen. Det er jo ikkje lenger bare bare å dra ut tv lenger heller. Det er jo f.eks ikkje noe me gjør hver gang me går ut i tilfelle lyn.

    28. Har hatt besøk av datter, svigersønn og to barnebarn. Da måtte det lages kake, for datteren og tvillingbroren blir 30 i dag.🥰🥰. Ha en god kveld ❤️

    29. Idag har jeg vært på hagevandring sammen med jentene mine. I Hvitsten i Vestby kommune hvor jeg bor, har Petter Olsen ett helt fantastisk hageanlegg på Ramme Gård.
      Nå er det endelig åpnet for publikum igjen, og det var en flott opplevelse.
      Og nå strikker jeg videre på mitt siste prosjekt. En genser til meg selv.

    30. du har en drøm av et hobbyrom ,rikt utstyrt til mange koslige timer :=) og snill og god er du som vi spandere litt av det på en heldig vinner .
      Jeg startet dagen med å strikke på en barnegenser i baby merino ,julegave så tror ikke bilde blir lagt ut før jul ,så var det barnebarn på familiens siste tilskudd ,men da det ikke ble selskap etterpå ble det middag og eplekake hos elsdte datter som har termin om 3 uke , i tillegg fikk vi oss en tur i skogen og plukket 4 kurver med blåbær

      1. ÅÅå du og har plukket blåbær! Maria J over her har også plukket det, eg og vil. Eg må finne ut om det er noe blåbær i omegn! 🙂

    31. Idag har vi kost oss på kjøkkenet med blåbær vi plukket i går. Det ble både saft, smuldrepai og smoothie 🙂

      1. Ååå sånne SKIKKELIGE Blåbær er helt nydelig!! Syns egentlig ikkje de der store blåbære som selges nå har noe med blåbær å gjøre eg. Nårman spiser blåbær skal tennene bli blå. Blåbær med melk er det lenge lenge siden eg har spist 🙂

    32. I dag har jeg grassa i hagen, tatt bilder av blomster og selfolgelig strikka mye, paa lodder og en genser.

    33. Dagen har vært viet til strikketøy.
      Har hatt trådfest på noen småplagg og fått strikket ferdig noen 🙂
      Fått en barnegenser på pinnene. Tror mønster og garn ble innkjøpt i 2013. Her går det unna ser du #ler#

      1. Å ja, har noen av de eg også hehe Stæsjer oppskrifter med garn til sides (Typ: En dag….) og så fyker årene avgårde 🙂

    34. Søndagen min:
      Sov lenge🛌🏻 🥱
      Gjorde husarbeid mens jeg hørte på lydbok 🧺🎧📚
      Vaska klær (med fire ungdommer som alle er aktive på friidrettsbanen så er det alltid klær som må vaskes. Klesvasken er en evig runddans).
      Resten av dagen/kvelden strikka jeg og såg på strikkepodcaster på YouTube 🧶🥢💻
      Alt i alt en fin søndag i heimen ❤

      1. Off, ja …den der KLEVASKEN altså!! Når eg endelig har et noenlunde tomt vaskerom kommer det ramlende inn når Jr tømmer sin kurv med treningstøy, paralellt med en dunk håndklær, vel da er det på an igjen…Jaja me får være glad for vaskerom hehe Da me bodde i Sveits bodde med i en gård/blokk i 7 etg uten heis og 2 vaskemaskiner på deling med resten av gården nede i vaskekjelleren! Vil tro me også da gikk med ei bukse mer enn en gang haha Kos deg du også <3

    35. Har vært flink i dag. Jeg har sånn ca 30 ” bygutter”, praktspragler som heter Coleus. Bytta jord og planta masse stiklinger som jeg har rotet i vann. Så ble det steik til middag. Avslutter dagen med Amerika got talent. En god dag, en veldig god dag. Med både regn og sol, men deilig å drive med blomster og se de gro og skifte farger nå som dagene er litt kortere og da mindre lys. Klipt av masse stiklinger som jeg har planer om å gi bort så fort det er røtter. Etter Covid så er hjemmehobbyer det tryggeste, og blomster er så trivelig. Ser ut som om du har kosa deg i dag også😉
      Da er min søndag straks over. God natt fra Eidsvoll 😄

      1. Har en sånn praktspragler eg også (min første) og tenkte å klippe litt topper for åprøve meg på avleggere 🙂 Alltid noen som vil ha 🙂 Er det disse som skifter farge? Høres spennende ut 🙂

    36. I dag har jeg lagd en stoor porsjon med lasagne. Hørt noen timer på lydbok (Den savnede søsteren, av Lucinda Riley). Eldstemann og kjæresten kom og spiste middag sammen med oss. Da middagen var vel fortært, fant jeg fram strikketøyet. Holder på med ” Cut your teeth socks”, og fikk strikket litt videre på de. Og, festet en “hel haug” med tråder. 8 dominostrikkede ruter som er strikket hver for seg, for deretter å strikkes sammen, slik blir det mye trådfesting av.
      Jeg synes fortsatt det er artig /morsomt og inspirerende å se på alt det “rare” du lager. Da tar jeg kvelden, og skal sove til jeg våkner av meg selv, for nå har jeg 2 uker ferie som skal nytes 🤩

    37. Idag har eg strikket ferdig ett erme på kjolen til barnebarnet på 7 år. Fortsetter i morgen og tirsdag, så får hun da kjolen med seg på onsdag til hun starter på skolen torsdag❤️. Det herlige garnet Baby alpaca fra deg hadde vært flott å strikke til mitt minste barnebarn på 2 mnd💗. Og ikke minst armbåndene kunne hu på 7 år og eg delt på 😊

    38. I dag har jeg perlet med «diamond painting», har et stort julebilde med Mikke mus og Minni mus som jeg begynte på i går. Elsker å koble av med diamant perling. Da klarer jeg virkelig å slappe av. Har perlet flere store bilder. Har sett her at du så smått har begynt, men at du gruer deg litt for det store bildet du har, men det er ingenting å grue seg til 👍👍 Lykke til med diamant perlingen framover 🌞👍

    39. I dag skal jeg have ordnet huset, vasket lidt tøj og forhåbentlig i haven.

    40. I dag har jeg vaska alt ulltøyet til ungene så det er klart for en ny sesong i barnehagen.

    41. I dag har eg vert i fjøsen, kosa meg med dei små kalvene som har kommet dei siste dagene – innemellom går tankene – det er snart jul ( iallefall for ei strikkedame 😉
      julegaver skal strikkes og kva skal eg strikke i år mon tro – sokker er jo alltid popp – likeså kluter i div. farger og fasonger…

      og så klarte eg å finne att ei sokkemønster som eg falt pladask for — har eg tråd 😉

      Og ja da – eg har klart å finne tid til trimmen – og til litt kos med strikkepinner og tråd, og kva som er på pinnen – sokker vel

      Ha ein fine dag videre – dette var min dag i går og den blir vel nesten maken i dag og – men no veit eg jo kva eg skal strikke te jul

      Monika smil

    42. I dag har eg ikkje hatt tid til noko anna enn å drikke morgenkaffe…. Men klokka er jo berre 0900! 😜

    43. Går gjennom morgenrutinene nå og har planer om å gjøre ferdig to anker kjoler til barnebarna i dag. Og legge opp til en genser til svigerdatter, mens jeg planlegger genser til svigerdatter 2.

      Ha en fin dag!

    44. Søndagen gjekk med til å renska og sylta 10kg blåbær som eg plukka laurdagskveld. Ei herleg lukt av haust spreidde seg i heile huset. Til slutt nokre få omgangar på strikketøyet før leggetid. I dag, mandag, første dag på jobb etter ferien – litt tregt å koma igong, kjenner eg 🙂

    45. I dag festet jeg tråder på en genser til mitt barnebarn før jeg la i vei på en handlerunde. Nå skal jeg legge opp til en vest, så det blir strikkekos utover dagen.

    46. Idag har jeg ikke gjort så mye. Bare nydt at første skoledag etter 2 mnd med skolefri ga mor (meg) noen timer alenetid, veldig etterlengtet.
      Resten av dagen går nok til å fortsette å pakke ut etter flytting, smårydding etc
      Betennelse i et håndledd så jeg prøver så godt jeg kan å ikke røre strikkwpinnee/heklekrok

    47. Så langt i dag har jeg bare vært på jobb. Men nå skal jeg på babybesøk til en nydelig liten frøken som helt klart kunne fått noe fint av dette garnet 😊

    48. Heisann. Jeg lager nisser, strikker og hekler de.Synes det er så morro så jeg lager nisser hele året jeg+mye annet.Ha en fin håndarbeids kveld.

    49. Hei
      Sommergjestene har reist og jeg kan ta det litt roligere idag. Så da blir det strikking i sola ; ]

    50. Har hatt første dag på jobb etter ferien, så nå slapper jeg av med å strikke en liten babyjakke og netflix🤗

    51. Har hatt en skikkelig lat dag.Reagerer på været, grått og regn. Så har bare sittet å strikka kluter i dag.

    52. I dag har jeg gjort ingenting. Formen har vært dårlig så det har kun blitt et par runder strikking på Ankers tee.

    53. Dagen ble brukt til å feste tråder i babyvotter og til å lage frynser på det ferdigstrikkete babyteppet. Jeg strikker gjerne en deilig ulltrøye til mitt yngste barnebarn i det flotte garnet ditt.

    54. Hei.
      Dagen starta jeg med strikketøy. Sønnen ønsker seg strikka tøfler til hytta. Så mange par som mulig. Er ferdig med 7 par. Morgenen inneholdt også en tur til tannpleier. Årlig sjekk, og ikke det morsomste jeg vet. Vi har hatt en lang periode med regn og tåke, men akkurat skinner sola.
      Fortsatt god strikkedag/hobbydag til deg.

Siste innlegg