FOR en dag!!

 

For min del var det jo bare å starte akkurat der eg slapp i går, eller, med tanke på at flere hadde laget seg mat
i løpet av kvelden i går ble det litt revers for meg. Jaja kom meg rimelig kjapt i gang i halv 12 tiden. Startet med
å fylle den digreste gryta me har (at den bor i garasjen sier jo litt om størrelsen!) med kjøtt og kål lagvis + en haug med deilig hele pepper! Elsker og tygge de eg! Der etter var det bare å fylle oppvaskmaskinen og få ting vasket
og tilbake på plass. (Hele dagen min ligger ute på Snapchat – vibbedille – om du vil ha med deg alt hehe)
Takk for alle gode/morsomme samtaler der i løpet av dagen!

Eg hadde igjen å rydde/vaske det doble skapet under vasken + det kleineste skapet av dem alle: Skapet over vifta!! Wræææl!!! Fyttikatta altså! Hvorfor var det en greie for 15 (!!) år siden å oppbevare krydder i dette skapet? Eg meine, eg fant krydder som hadde gått ut i 18 pil og bue! ALDRI, og eg mener ALDRI skal eg oppbevare krydder i det skapet noen sinne! ALDRI! Nå har eg funnet noe annet å oppbevare der, ja som ikkje grise sånn!
Skal faktisk ta bilde når alt er ferdig, er du der i mot utålmodig kan du få tips til bruk av de hyllene på Snapchat 🙂

Men, ok – La oss nå komme i gang med vaskinga!! Oh My!!

 

 

 

“Gulvet” inne i dette skapet er VEMMELIG! Så lenge me har bodd her har det aldri vært fint for å si det sånn, men det blir veldig fort skittent da de fleste i husholdningen til tider bommer på bossdunkene…..*Ingen nevnt så ingen får skylda hehe* Uansett hvor mye eg skurer så blir det aldri fint, men nå (etter dette bildet) ble det i allefall rent 🙂

 

 

 

Innsiden av skapdørene ved bosset…Oh My……

 

 

 

Jadda, sånn skal det se ut vettu!! Tok ikkje så lang tid heller og deilig å sitte her nå å vite at det er rent,
ja det dufter faktisk godt også 🙂

 

 

 

Rakker`n som gjorde det mulig er denne MAGISK svampen!! Jises vasking ble noe helt annet etter at eg for noen år siden kjøpte disse! Eg har liksom LAGER av de!! Kjøpte 2 SLIKE PAKKER og ente opp med 200 stk…..
har ei stund da kan du si 🙂

De er gode på kjøkken, men på BADET!! Ååå der ER det ren magi! Flisene blir som nye og det samme blir dusjen og vasken 🙂 Elsker de! Vel vel, det som gjenstår på kjøkkenet nå er 2 STORE matskap Oj Oj og der skal eg love deg det er MYE å ta tak i!! Eg tror at når de 2 skapene er tømt så er kjøkkent fult! Målet er å få god orden slik at man slipper å tømme ei hel hylle for å ta det som står bakerst for da blir det berre kaos! Eg er sikker på at det er noe eg trenger til skapene, som noe hylledeler eller et eller annet i forhold til oppbevaring, men hva? Nei, det aner eg ikkje akkurat nå. Det eg skal gjøre er å skrive en liste etter hvert som eg rydder for det er jo da eg ser hva som kunne vært lurt å ha. F.eks noe til å ha enkelte matgrupper(varer) i. Finner nok ut av det, vet eg skal ha noe å ha f.eks havregryn og crusli i, kaffi og te like så, for ikkje å snakke og frø!

 

 

 

Så ja, sånn er kjøkkenet nå! Bedre enn i går, det må være rent når eg starter med maten – Håper å komme i gang med det i morgen 🙂 Nå putrer fårikålen godt i gryta og eg har skrudd på potetene og SNAAART er det mat! Herregud eg er sååå sulten!! Kommer til å gå rett i koma når eg har spiste,
men da er det godt at det ligger en herlig…

 

 

 

 

…aktivitet å venter på spisebordet ♥ Håper eg orker å perle litt, roet helt ned! I morgen kommer det en STOR pakke fra Panduro og den har eg venta på i over 2 uker!! Snakk om tøye tålmodigheten! Endelig har eg fått tak
i det eg ville ha i februar, men da var det ikkje å oppdrive! Gleder meg sanseløst og det skal være deilig å få fikset det 🙂 Tror kanskje du kommer til å riste litt på hodet over iveren min *ler*

Straks mat! Magetrollet romler!

 

 

KOS DEG OG HA EN
HERLIG KWELL

 

 

 

Go`klem fra ei fornøyd Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Hei! Nå er det ikke lenge til du er ferdig med det ‘nye’ kjøkkenet ditt! Litt av en jobb! :o) Sjekk IKEA og hylleinnsats VARIERA for stabling i høyden bak i skapene. Kan også tipse deg om glass til oppbevaring hos JERNIA (mener du nevnte at du var på jakt ;o). De finnes i mange størrelser, kan minne om Norgesglass av utseende – både med skrulokk, og med hengsel (de har jeg :o) De med hengsel blir helt tette/sterile. Jeg bruker mine til syltet agurk/agurksalat og syltet rødløk. Varemerket er Le Parfait. Hilsen Line i Oslo.

      1. Jaaaa! Tusen Takk skal du ha!! Har notert meg navn/merker og snart blir det shopping. Eneste som ikke er nytt på kjøkkenet et selve innredning, skulle veldig gjerne hatt nytt, men oj Oj det er litt dyrt akk nå. Ellers er eg fornøyd med nytt gulv og nye vegger. Mye blir fint med litt maling og en skikkelig vask. Diamanten er jo de nye kombiskapene me fikk av Amira *lykke* Nei nå gleder eg meg til shopping! Igjen, tusen takk 👍🙂

Siste innlegg