FREDAG og 3 X Lothepus helt Gratis!

Reklame | Dale Garn - House Of Yarn

 

Det er fredag, det er helg og eg har MASSE lyng – Oh Yes! Det er HØST og eg elsker det! Eg kjøpte jo 4 skjønne Lyng tidligere i uka som eg plante ute ved inngangspartiet, men da me var på handel i dag solgte de 5 Lyng til kun 100 kr!! Det er den typen som er en del større og kraftigere i fargen. Samme type som de hadde på blomsterbutikken tidligere i uka til 60 kr stk. De 4 eg kjøpte tidligere i uka på blomsterbutikken var sånn “vanlige” og eg betalte kun 25 kr stk, men tilbudet hos Rema i dag var et kupp må eg si 🙂 Det er meldt tååålig bra være
i morgen så eg håper å få plantet litt ute på terrassen 🙂 Rett og slett renske opp litt og kjøre det fint til vinteren 🙂 Allerede nå ser eg at eg fiiint kan få plass til minst 5 til…Hvorfor ikkje bare gå all inn liksom? Fikk et tips av hun på MesterGrønn om å plante Lyngen ut i bed om sommeren for så å ta de tilbake til krukkene om høsten/vinteren.
SÅ vel, planen til våren er å okkupere et bed bak på fellesområdet til våren 🙂

 

 

Men du? Trenger du flere (Jule)Gave tips?
Kunne ikkje dy meg eg da, hvorfor ikkje bare overøse alle du kjenner med Lothepus i år?

Designet av Dale Garn/ House Of Yarn

 

LOTHEPUS VOTTER
Str Dame og Herre

 

 

 

Designet av Dale Garn/ House Of Yarn

 

LOTHEPUS VANTER
Str Dame og Herre

 

 

 

Designet av Dale Garn/ House Of Yarn

 

LOTHEPUS PULSVANTER
Str Dame og Herre

 

 

HVIS du virkelig vil slå på stortromma kan du jo slå til med enten Lothepus Genseren eller Lothepus Jakken? Begge oppskriftene er tilgjengelig helt Gratis 🙂 Har ofte tenkt at en sånn genser hadde vært så fin til han Ali,
men han har satt en tynn turkis V-Hals genser i hodet….Jaja

 

 

 

 

Hadde det ikkje vært for at det øsregnet da me kom hjem i dag hadde eg gått rett på terrassen og fått det gjort, men men. Satser på å få en tørr time på terrassen i morgen så blir det nok så fint atte, finner eg ut at eg har god plass til flere stikker eg bare en kjapp tur ned på Rema igjen 🙂

 

 

 

Ali fikset liksom denne krukka klar for vinteren for et par uker siden….IKKJE AKTUELT! Orker ikkje tanken på
å sitte å se ut  på denne hver dag frem til våren! For et trist syn No No 🙂 Før eg planter i denne må eg ta borremaskinen å få laget et hull eller 2 under siden det er en tett krukke. Egentlig merkelig siden det er ei utekrukke? Jaja et par hull løser nok en evn oversvømmelse.

Har akkurat spist litt Lasagne og masse salat, nå gjenstår bare resten av fredagskwellen. Skal unne meg kosegenseren på pinnen i kwell også eg, det går som en drøm og den blir så fin! Farge? Ja den vokser bare mer og mer på meg 🙂 Hmm egentlig veldig lite meninger om fargen eg valgte da? Hva syns du?
Den er jo i den oransje familien og heter Terracotta. Her kan du se den 🙂

 

 

 

LAG DEG EN SKJØNN
KWELL OG KOoOS DEG

 

 

 

 

Go`klem fra ei Mett og Fornøyd Vibbedille 🙂

5 kommentarer
    1. Så kjekt å lesa bloggen din i ny og ne. Takk for at du deler så raust av stort og smått.

    2. Tak for din fine blog, altid dejligt at læse om dig og dine sjove indfald.

      du kan lave små kranse af metaltråd, binde små lyngkviste på metaltråden, kransen, med evt sytråd eller silkebånd.

      for at lyngen ikke skal drysse, tabe blomsterne, så skal du sprøjte den, give den hårlak, det der spray der bruges til håret, så drysser lyngen ikke. Det er en meget flot dekoration, med Røde silkebånd kan den bruges som juledekoration.

      din altan er vel nok blevet flot, jeg er meget misundelig…. du må gerne komme til Danmark og sætte mig altan istand.

      kh fra Danmark

      jannie

    3. Lyngen du viser bilder av her heter Erica og er en ettårig plante, så den ville jeg ikke tatt bryderiet med å plante ut i bed. Mulig den du kjøpte på blomsterbutikken er Calluna, og det er en flerårig plante.

      1. Ja Lyngen eg kjøpte tidligere i uka er flerårig, var da hun på butikken sa eg burde plante de i et bed om sommeren 😃 Veldig greit at de eg skal ha på terrassen er kun 1 år, da er det bare å kaste de når våren skal plantes 😃

Siste innlegg