FREDAG – og GULT er KULT!

Reklame | Rito Hobby

 

Endelig, men det ble ikkje før i 19 tiden at roen senket seg inne på Hobbyrommet! For en dag da gitt! Fartet ut
å handlet alene, var i grunnen gjort på et blunk. Rett på kjøkkenet og fikk gang på middagen, laget i sammen slengen flere glass med en fortreffelig tomatsaus. Hadde mye Soltørka tomater igjen etter at eg laget foccacia her om dagen. Greit å bruke opp rester! Vel vel, eg styrte nå på og fikk gjort litt av hvert samtidig som eg tilberedte kwellskosen inne på Hobbyrommet. Middagen serverte eg forøvrig i 19 tiden, da var det på tide å TA KWELL!

Eg er jo langt inn i Påskebobla med som vanlig alt for mange planer, men det er jo bare småplukk og masse kos. Fant frem fjærene mine, det hører jo med. I år har eg også fått i hus Perlehønsfjær,
de er jo de fineste og blir midt i blinken til dette prosjektet ♥

 

 

 

 

Startet på dette i går, da malte eg Isoporkulene gule. Uansett hva eg skal male så bruker eg enten PLUS Color eller Fantasy Color. De 2 malingene bruker eg i grunnen på alt! I Fantasy har eg alle primærfargene,
der med kan eg lage meg akkurat den fargen eg ønsker.

 

Men sååå vet du, der var det slutt på plankekjøringa
og frem med tålmodigheten ⇓

 

Finn frem den gulfargen, eller den perlefargen som passer sammen med malingen du valgte i Hama Midi og fyr opp limpistolen! Nå skal det limes, ei og ei perle! ENJOY sier eg bare *ler* Nei da, eg skal ikkje ta motet fra deg, men det gikk overraskende greit. Stryk på ei stripe med lim på 2-3 cm og sett perlene på fortløpende – Går så fint atte 🙂 Dette skal jo etter hvert bli en kylling så får me se da….Hvordan den blir! Ellers, skulle du trenge noe perler eller annet hobbystash? Svipp innom hos Rito Hobby for de har ALT, og det er ikkje tull en gang 🙂

Ideén til å lage kylling med denne teknikken fikk eg da eg så Anja Takacs lage en snømann på samme måte. Trodde hun hadde lagt ut snømannen på bloggen sin, men der var den ikkje.
Uansett, det er bare å kjøre på slik du syns er best
🙂

 

Hvis du vil ha tips til andre knallsøte kyllinger med noe mindre dillearbeid bør du lage deg en gjeng av DISSE
de er de aller søøøteste! Bare de lange beina er jo noe for seg selv!

 

 

 

 

Sånn på tampen kan eg jo tipse om en virkelig snadder og “lett” kosemiddag: Lag den salaten du selv liker best. Min salat består av crispy salat, mais, agurk, tomat, papirika, avakado, rødløk, fetaost. Kyllingen lager du i ovnen. Skjær kyllingfilé i små terninger, ha de i ei ildfastform, 1 ss Raspolje og 1 pose med Crispy Chicken krydder pr 500 gr kylling. Disse kyllingenbitene er også glimrende til wraps. Dessuten er de like snadder kalde som varme,
ja litt sånn dagen der på kosemat 🙂

Nå må eg fortsette å lime 3-4 perler eller no…

 

 

KOS DEG OG HA EN
FIN KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar
    1. En og en perle på en isoporkule…. Det kommer jeg ikke til å prøve meg på! Men det blir sikkert fint for de som har tålmodighet til slikt.

Siste innlegg