FROZEN – Elsa Krakk i Perler

Reklame | Rito Garn & Hobby

 

Eg er ganske sikker på at denne faller i smak hos en 4 år gammel Elsa Fan ♥ Å ja, eg liker Elsa selv så dette var det pur glede å lage! SÅÅÅ koselig og SÅÅÅ gøy!! Det blir definitivt flere krakker, har allerede en som står å venter og den tror eg blir spennende å lage!! Min første krakk kan du se HER INNE 🙂
Som nevnt tidligere blir eg bare mer og mer glad i den!

 

 

 

 

Selve krakken finner du Her på Ikea 🙂

 

 

 

Alt du måtte trenge av Perler og Bretter finner du hos Rito Garn & Hobby!
De har forresten alt du trenger uansett hobby! Husk at de også har prisgaranti
og de er rimelig kjappe med leveringen om du skulle være i beit for noe perler
🙂

 

 

 

Når det gjelder glitring av perleriene; Etter noe prøving og feilig (eller mislykket) har eg kommet frem til at selv om spraylim er noe KLISS så er det absolutt det beste når du skal ha på glitter! Da får du klitter over alt (Da mener eg over alt!) og ikkje bare akkurat der du dro limstiften over. Perleriene blir veldig fine! Stå for all del UTE når du sprayer med denne limen, det kommer masse små tråder som fyker rundt, ja det minner litt om sukkerspinn *humrer* Eg holdt perleriene uten for terrassen og sprayet før eg la de ned på et brett og strødde på med glitter.

Limet føler eg har lang tørketid så ikkje ha dårlig tid når du holder på!

 

 

 

 

Når perleriene er tørre tar eg et lite spray med Klarlakk bare for å binde glitteret litt. Litt kjipt hvis du strø om deg med glitter hver gang du flytter på krakken 🙂 Klarlakken har eg kjøpt på BilTema, Spraylimen på ClasOlson og den gule eska er limpistolpinner – De er kjøpt på Jernia 🙂 Pass på å ha NOK limpinner, det går faktisk mer enn du tror når du først setter i gang *Ler* Det samme gjelder i grunnen glitteret….
unødvendig å kjøpe de minste boksene, i så fall: Kjøp flere *ler*

 

 

 

 

Selve mønsteret av Elsa fant eg hos Anna Berlicca via Pinterest. Eg har perlet hele motivet for seg selv som skal opp på veggen, men til krakken har eg bare benyttet meg av et utsnitt.

 

 

 

Dette er trinnet i krakken. Begge de 2 siste bildene kan du bruke om du f.eks vil lage en lignende krakk. Om du ikkje vil perle Elsa kan du fortsatt bruke disse platene og bare fylle de med det mønsteret eller figurene du ønsker 🙂

 

 

Inspirasjonen til denne krakken fikk eg da Anja Takacs laget sin krakk 🙂 Sjekk ut hva hun lager HER INNE!

 

Tja, vet ikkje hvem som gleder seg mest til barnebursdag i september? Meg eller bursdagsbarnet?? Iiiikkjeee sant! Elsker dette her og eg er slettes ikkje lei ennå! Å du? Dette er ikkje vanskelig, du trenger bare litt tid og tålmodighet. Du BØR starte med små brett bare for å trene litt på strykingen, det er ikkje bare bare å begi seg ut på store plater når det kommer til strykingen. Husk at når bakepapiret ligger opp på det du har perlet blir det statisk!! Hold derfor bakepapiret godt ned på med den ene hånden og strykejernet med den andre. Å ja, eg måtte kaste 2 ganske store plater som gikk rett vest! Det er kjipt, men det er sånn som skjer.

Sitter å vei for å i mot om eg skal kaste meg på neste krakk, eller om eg skal prøve meg på det som skal perles til serveringsbrettet? Tja, får se hva som skjer når eg setter meg ved spisebordet. Hadde i grunnen planer om
å rydde spisebordet siden eg får besøk i morgen formiddag, men hvem vet?
Kanskje besøket også har lyst å perle? Ikkje sant!

Vel vel, kosedressen er tatt på og eg er klar for kwellen!

 

 

KOS DEG DU OGSÅ

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer

Siste innlegg