FROZEN PRINCESS – Strikkeoppskrift

Reklame | Rito Garn & Hobby

 

Det ble virkelig en sløv søndag og det var ikkje før i kwellinga at eg satt meg ned å planla neste perleri. Før det hadde eg meg en veldig lang kwil også, og det under 2 dyner! Jepp, det er slettes ikkje noen varme i dag og ingenting minner om sommer egentlig! Mulig akkurat været henger sammen med at Fellesferien starter i morgen?? Er ikkje det en greie? Ja med dårlig vær i akkurat de 3 ukene…?

Uuuuansett, eg forkastet noen av perlerien eg startet på i helga da eg kom opp med en mye bedre idè og den er eg nå i gang med 🙂 Da blir det en omgang til med Elsa og det kan det virkelig bli lekre perlerier ut av 🙂

Alt eg perler er i Hama Midi og som vanlig; Alt du måtte trenge av perler og brett
(og mye annetkjekt!) finner du inne hos Rito Garn & Hobby 🙂

 

 

 

 

 

Jaja det blir en ny tur til Ikea nå i uka og eg skal kjøpe ikkje mindre enn 2 krakker! Ble så godt fornøyd med
MIN FØRSTE KRAKK så eg går for noen til og eg tror heller ikkje de vil bli de siste….Dette var skikkelig gøy!
På bildet over har eg perlet rammen til det øverste trinnet på krakken. Nå har eg regulert det litt etter eg så hvordan det første ble på krakken. Ble litt forskyvninger på enkelte perler, men du kan fint bruke rammen over om du skal kaste deg over en krakk eller 10 🙂 De røde perlene er som sagt kun rammen, dvs når motivet er perlet og alt er fylt opp med perler så plukker eg bort de røde perlene 🙂 Eg fant ut at dette var en grei og oversiktelig måte
å gjøre det på, da slipper du å hele tiden sitte å telle.

Ideèn til å perle på slike krakker fikk eg inne på Anja Takacs sin blogg.
Forøvrig en blogg hvor du kan finne myyye kjekt!!

 

 

 

Designet av Melissa Kemmerer

 

Er du ikkje helt med på perlerier så er det mye “Elsa” å strikke 🙂 Eg vet at eg cape som dette hadde vært midt
i blinken til ei lita tulle eg kjenner ♥ Eneste kommentaren til denne uten om at den var supersøt er at eg ALDRI hadde valgt polyestergarn, spesielt ikkje når det er til barn.

Første valget mitt av garn som poppet opp er ANDES fra Drops Garn – Det holder samme strikkefasthet som orginalgarnet. Du finner også riktig farge; TURKIS 6420 og på den hvite kanten hadde eg muligens valgt Alpaca Bouclé eller Air, ja eg vet, ingen av de garne finnes i snøhvitt, da må du nok over på det syntetiske garnet, men det velger du selv 🙂 Lekkert blir det garantert uansett og de minste henger seg ikkje alltid opp i fargenyanser 🙂

 

 

FROZEN PRINCESS CAPE
Bildene over
Str 2 til 10 år

 

 

 

* * * *

 

 

Det er ganske utrolig hvor mye været kan ha å si på kroppen, for ikkje så snakke om hodet! Blir jo så sløv! Nå har eg vært vant med  være mye ute i flere uker, sullet og dullet med planter og grønnsaker. Nå når det regner sååå mye blir det lite av det, går egentlig bare ut å tømmer blomsterpotter som ikkje har drenering og dekker til det som blir knust av regndråpene. Sukkerertene overrrasker meg, de vokser og blomstrer som bare det og det har blitt mange belger og de vokser tross regn og vind. Satser på at det snart blir sol og varme igjen 🙂

Men du, trenger bare å si noe…Eg er IKKJE perfekt, ei heller er du. Når det kommer til meg og bloggen min og ellers mitt nettbasert liv kan eg stå for det eg skriver, eg er VELDIG forsiktig med å kritisere og gjør eg det er det sak og ikkje person. Selvfølgelig, det er nok sikkert en mulighet for at du kan finne noen glipp som har skjedd, men velger du å gå hardt ut å beskylde meg for å ha vært stygg mot andre da bør du virkelig også ha en screenshot av hva eg har skrevet. Du kan ikkje bare feie det bort med at “Du vet da selv hva du har skrevet”. Vel, det er egentlig litt umulig å huske alt man har skrevet og det er ikkje riktig å beskylde noen for noe uten at du kan vise til HVA det gjelder. Sånn, da fikk eg sagt det!

Håper du har hatt en fin søndag selv om været viser seg fra sin verste side
(med tanke på at det er sommer)

 

 

 

KOS DEG OG HA
EN GOD KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra ei litt Oppgitt Vibbedille 🙂
100% Røykfri i 570 dager

2 kommentarer

Siste innlegg