Gledeshyl og spennende ventetid!

 

Sånn, da var eg hjemme igjen! Ble en tidlig morgen, opp halv 7 og til legen halv 9. Selv om eg drikker veldig lite kaffi så savnet eg den halve koppen eg pleier å ha om morningen. Skulle uansett møte fastende hos legen så sånn sett greit, og det med fastingen kom eg på i morges...så HVORFOR eg handlet med meg mine faste frokostting på vei til Amira og de i går skjønner eg ikkje…mulig det var den selektive hukommelsen som kicket inn…? Jaja, lå å slengte på sofaen sammen med Alex (<—Kattungen)
frem til eg spaserte et par 100 m bort til legen.

Lite ventetid i dag, en fordel med tidlig time. Hadde en god prat og fikk ros for siste års endringer 🙂 Det er alltid oppløftende. Eg har aldri hatt problem med ting/prøver i forhold til hjertekar osv, men de siste 20 årene (etter skadene i mage/tarm) har eg hatt høyt kolesterol og går på medisiner. Skadene alene er jo ikke årsaken til forhøyet, men den vil hindre kroppen i å få det som kan kalles en “normalt” nivå, men eg er spent på om siste året har gitt en endring. Ellers har eg siden ungdommen slitt med høyt triglyserid og det er jo det verste for oss voksen damer, så eg krysser fingrene for eg nå kan høste litt helsegevinst. Men altså, egentlig trenger eg ikke blodprøver for å kjenne at formen ER blitt betraktelig bedre 🙂 Anyway, lista var lang av hva som skulle sjekkes og eg var meget skeptisk når eg gikk inn på lab…som regel er det legen som må gjøre det. Mistet litt motet når eg så hvem som skulle gjøre det, vedkomne har aldri klart å ta blodprøve på meg…Hun vil heller aldri stikke i hendene. Men ok, hun ville prøve, første ene armen…NADA…vill prøve den andre; Værsågod, stikk i vei sa eg det går fint. BÆM! Der satt den! Hun ble helt yr for ikke bare det, men hun fikk også fylt alle 5 glassene! Som regne må et, kanskje 2 glass fordeles på resten. Eg sa hun måtte male rosa kryss i taket siden hun aldri så lenge hun har jobbet der klart å ta prøver av meg! Hun lo og var så glad 🙂 Bra start på dagen for oss begge og eg kunne gå i stedet for å sitte å vente til legen var ledig…
Noen ganger har eg vært nødt for å dra til SUS, men i dag var det bare velstand!

Eneste irriterende var….Hmm…han spurte hvordan det gikk med fotvorta…Ikkje sant hehe EG sa den hadde vært vond hele tiden, men at den nå var veldig liten. “Da svir me bort resten”, sa han…Så ja, da sitter eg her igjen da men en fot eg ikke klarer å stoppe “brannen” i, men eg vil tro det går kjapt denne gangen siden den er så liten….Skal på tur i morgen så den har bare med å oppføre seg!!

 

 

 

 

 

Kunne jo tenkt meg å vært ute i dette flotte været, men i dag nytter ikke det….Ååå eg var jo så god nå vettu, men det nytter jo ikke når det er mer igjen…Vil jo IKKJE ha den tilbake! Uansett, selv uten bil skal eg utnytte dagen god; Skal strikke! hehe Det er en ganske DIGG pakke på vei i posten, den kommer i dag så eg håper det passer sånn at Dib kan hente den på vei hjem fra jobb. Du har bare med å glede deg, da blir det PÅSKE Stemning, det kan eg love! Sitter også å venter på at motparten sitt forsikringsselskap skal ta kontakt slik at eg kan få meg en leiebil…Alt er i orden, intet trøbbel, motparten har selvfølgelig påtatt seg all skyld…
Litt vanskelig å være medskyldig i dette siden eg sov på skadetidspunktet *ler* Likevel har eg nå vært
uten bil i 4 dager….DET merkes ja!

Fikk akkurat melding om at det er flere støpeformer på vei fra Canada! Woop Woop! Nå når været begynner å blir mer vårlig kan eg for alvor starte å støpe og tørke ute 🙂 Blir spennende! Men du?

 

 

 

HA EN FIN DAG

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg