~ GOD MORGEN ~

 

Hva skal man si? Været skriker “Kom deg ut!” Selv om eg ikkje var på tur i går var eg nå ute. Har fått fylt i alle de store krukkene og sekker med jord, gjødsel og leca gikk i skytteltrafikk opp trappene….Eneste minuset med med 3.etg….Alt må bæres opp, det samme med bossdunkene….kwellen før søppelbilen kommer er det akkurat som et skrangleorkester her i trappene…Sååå er det alltid EN nabo som kommer på bosspannet rett før leggetid;
Det er som et slagverk på soveromsvinduet *ler*

 

 

 

 

Akkurat nå faktisk kom eg på at eg har GLEMT å legge duk mellom leca og jord…ER DET MULIG!? Rullen med “duk” ligger rett borte på bordet…Ja ja, jord og kugjødsel er blandet og nå trenger eg bare blomster/planter før eg kan fylle skikkelig opp…Avventer fortsatt med blomstene, i mitt hode bør det alltid bli mai først, da føler eg mer litt mer trygg + At garnteriet her borte ikkje hadde fått inn halvpartene en gang av de blomstene eg vil ha 🙂

 

 

 

 

Det gjenstår også å omrommelere på krukkene, har noen krukker som skal vekk fra terrassen og i år står me også med 2 putekasser…DET funker ikkje! Eg bruker jo en kasse til å ha “hage”utstyr/jord opp i og nå har me også en kingsize til sofaputer, blir for mye selv om terrassen er stor.

Eføyen i den store krukker har sin 3.sommer nå – Da eg plantet den var den liten og eg fikk beskjed om å ta den inn når frosten kom om eg ville ha den lenge…Vel, den ser da vitterlig ut til å trives!

 

 

 

 

Det er i allefall en som er overstadig begeistret for den nye sofaen! Her ligger han hver morgen
hvis han har vært ute om natta, han er nok blitt sjef over hjørnet!

Skal eg tro værmeldingen blir det drittvær i morgen, derfor er planen å komme seg ned til sjøen en tur i dag. Var sååå trøtt i går, ja skikkelig søvning, men tror kroppen hadde godt av en dag i hvilemodus – Ble mye aktivitet forrige uke, til tiden ganske hard også. En tur i dag vil nok gi meg en aldri så liten piff 🙂

Før eg helt setter i gang skal eg ut å vanne alle frøene, eg har lagt sukkererter i vann så når eg kommer hjem skal de plantes 🙂 Da er mye gjort, ja når sukkerertene er i jorda – Det er noe av det beste!

 

 

 

LAG DEG EN GOD DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg