GRATIS HELGEHANDEL!!

Uten at me egentlig planla det så ente me opp med å hente hjem helgehandel i dag. Eg måtte på apoteket å ha litt diverse og siden me likevel ruslet innom butikken så ble det sånn 🙂 Merkelig følelse egentlig for eg følte ikkje det var helg en gang, er fortsatt litt på tur hva gjelder dager/helg/hverdag 🙂 Problemet når man handler spontant er at en fornuftig handlelapp ikkje er blitt skrevet!
Men men fytti katta det var GØY å handle!!

Jada neida så, overskriften er ganske overdreven, men det er søren meg ikkje langt i fra sannheten heller, for om handelen ikkje var Gratis så var det neimen ikkje så langt i fra heller! JuHuuu

Me vet jo alle at det er ganske dyrt her til lands, men det er mye du kan påvirke med selv. Man trenger slettes ikkje alltid kun velge fra den øverste hylla verken når det gjelder matvarer eller hvilken butikk man handler på.  Nå handler me stort sett på både Rema og Kiwi, det de ikkje har på Rema finner me på Kiwi og omvendt 🙂 Selv om me alltid er veldig bevisst på hva me handler blir det uansett ganske mye peng…HVER fredag!! Slettes ikkje uvanlig at summen bikker 2000 kr og vel så det liksom…Blir penger av sånt ser du.

Handelen i dag var vel en rimelig vanlig type handel basert på hva me allerede hadde hjemme, men totalt så betalte me rett under 700 kr!!! For oss er dette så og si GRATIS!! Det har vel aldri skjedd at en helgehandel har kostet SÅÅÅ lite!?!? Det er også inkl helge/kosemiddager, hverdagsmat, brus, litt godsaker og ellers alt me trenger liksom. For en sykt herlig følelse!!

 

Grunnen til dette kan du jo se under her:

Bare for å si det selv før noen bare øser ut av seg her hehe JA EG VET! Det er JÆVLIG mye penger haha Jepp, eg røykte mer eller mindre som en skorstein, til mitt forsvar så er det sykt dyrt å røyke! En pakke tobakk koster 254 kr. Satt lenge å vurderte om eg skulle bare sladde ut summen, men tenkte at NEI, eg er stort sett alltid ÆRLIG og har problemer med å lyve f.eks, derfor bare viser eg hvordan det egentlig var. Som du nå skjønner gjorde tobakken et realt glefs i økonomien vår. Eg var definitivt den som røykte mest, Ali var en veldig beskjeden røyker, men nå har også han sluttet! Jepp, han sluttet julaften om kwellen da også han fikk en “Damper” av ungene i gave 🙂 Som fortalt tidligere fikk eg min gave på forskudd (14/12/18) siden eg ville kjøpe meg en selv til jul ble jo ungene tatt litt på senga haha

Derfor følte me at det å handle i dag rett og slett var GRATIS 🙂 Vanligvis når me kom til kassen og la varene på båndet avsluttet me jo med å slenge på tobakk for rett over 1.000 kr! Hårreisende og helt forferdelig mye! Hvorfor røykingen min har tatt seg så ekstremt opp det siste året vet eg ikkje helt, men eg tror det er fordi at eg egentlig har hatt lyst å slutte!? Grunnen til at eg har villet sluttet er fordi tobakken etter hvert ble så SYKT dyr!! Klarte aldri å finne en god måte å gjøre det på og ble vel på en måte da stresset av å hele tiden tenke på det, ergo røykte eg bare mer og mer! Det hjalp heller ikkje på at Ali ikkje ville slutte! Men så kommer altså Amira med en “Gude sendt Julegave”! Hun satt her en kwell i desember å kom inn på dette med å dampe og bare liksom helt random lurte på hva eg syns om det! Eg sa at eg hadde veldig lyst på og at OM eg fikk penger til Jul skulle eg kjøpe meg en. Da satt jo hun der og hadde allerede kjøpt til både meg og Ali haha Eg er henne EVIG takknemlig!

Fredag 14.desember om kwellen da hun ga med den rullet eg en sigarett mens hun gjorde den klar, det ble min siste sigarett! Hun ga meg “Damperen” og hun fikk tobakken og utstyret mitt! Siden det har eg ikkje tatt et eneste drag av en sigarett! Husk også på at fra 14.des. til Julaften satt Ali her å røykte i sofaen! Eg kjente det ikkje en plass, ikkje en rykning eller abstinens WHAT SO EVER!! Eg syns det er helt fantastisk å dampe og skjønner ikkje at eg ikkje har prøvd det før! Tror sjeldent eg har følte meg mer lykkelig enn det eg gjorde da! Føltes ut som et TONN var tatt bort fra skuldrene mine 🙂 Dette kommer til å koste oss ca 1000 kr pr mnd for oss begge TOTALT! Dvs at en gang i måneden kjører me ut å handler slike Juice for 1000 kr! HEKKAN me kommer til å spare SYKT masse penger!!
Da me begge røykte gikk det ca 9.500 kr HVER måned KUN til tobakk!! OMG!!
Blir jo flau av å si det høyt, men fy det er deilig å si det også 🙂

Noe som er helt MAGISK, vettu hva det er?? Når me nå kommer inn i leiligheten så dufter det Jordbær og Vannmelon og ikkje sur røyk! haha I dag har eg også startet på KLEVASKEN!! Jepp, ALT må nå vaskes før det skal inn i skapene fordi ALT lukter jo sur røyk! Fikk unnagjort 3 maskiner i dag, forsetter i morgen 🙂

Eg VET eg sikkert høres “KÅKKI” ut, men eg tror eg kan si 120% sikkert at eg ALDRI kommer til å røyke igjen – NOEN SINNE!!

Nå skal eg bare nyte kwellen videre sammen med strikketøyet mitt 🙂

 

KOS DEG OG HA EN
HERLIGE KWELL DU OGSÅ

 

Go`klem fra ei Veldig STOLT Vibbedille 🙂

9 kommentarer
    1. Gratulerer som ikke-røyker. Tommel opp.

      Jeg sluttet i feb/ mars 2003, og har ikke tatt i en røyk siden. Jeg røykte mye, og må ha luktet ille. Det lukter stygt av alt når man røyker, kropp og klær inkludert – man kjenner det bare ikke selv.
      Nå kan jeg stå i en butikk- kø og kjenne at kunden foran meg lukter sur tobakk. Det er ekkelt.

      Stå på….dette er bra!

    2. Du er flink!! Håper virkelig du fortsetter i samme spor og ikke tar opp røykingen igjen:) Har aldri hatt noe mot røyking egentlig og er faktisk så rar at jeg aldri har røkt selv men synes likevel tobakk lukter godt (ikke en sur sneip da, men fersk rullet tobakk). Må likevel si at det er vel best uten den røyken?:) Ser at mange koser seg veldig med den og den er kanskje nesten som en god venn (?) Men kanskje det finnes bedre venner som ikke er like kjip for helsa og lommeboka?:) Garn feks????;);) Hehe. Kos deg og gi deg en klapp på skuldra, pågangsmot er du jammen full av:)

    3. Tenk for en fin ferie dere kan dra på for de pengene! For 100.000 kr får dere en luksustur.
      God røykeslutt, og godt nytt år. 🙂

    4. Hvor har du sparet mange penge. tobak og cigaretter må koste meget i norge, her i Danmark koster 20 cigaretter fra 36 kr til 42 kr.
      jeg ryger de billige, jeg ryger ca 10 til 20 om dagen. Jeg har haft en damper, og den vil jeg finde frem igen. Jeg har hørt at det er dyrt i norge med madvarer, er det rigtigt, jeg kan leve for ca 2500 kr om måneden, men jeg er også single.

      med venlig hilsen
      Jannie Schjørmann
      [email protected]

      1. Ja det er dyrt her i Norge. 20 pk sigaretter koster 120 kr. Tobakk som me røyket koster 256 kr (Av 1 slik kunne eg rulle ca 35-40 sigaretter) så det ble mye penger når eg i perioder brukte en tobakk pr døgn. Matvarer er nok også dyrere her. Datteren vår var i Danmark sist helg og hun handlet med seg en del kyllingfile f.eks og her er den i allefall 3 ganger dyrerer enn det hun betalte.

        Men som sagt, av de fleste matvarene her finnes det rimeligere varianter av det meste 🙂

    5. Hei og gratulerer med røykeslutt! Jeg slutter å røyke en gang i året og det er når jeg drar hjem til Norge på ferie….ingen andre i familien røyker så da faller det meg helt naturlig å ikke røyke. Men så kommer jeg hjem og begynner igjen etter noen uker når hverdagen har strammet grepet..har holdt på sånn i mange år nå! Nå er jeg nysgjerrig på det dere kaller “damper”, hva er det?

      1. Me damper ja 🙂 Greit å bruke i en overgang for å slippe å få absinenser 🙂 Føler meg ganske så tilfreds med å dampe jordbær og vannmelon hehe DU kan jo ta en titt inne hos nosmoke så får du mer innblikk 🙂

Siste innlegg