Gratis Juleluer

Designet av Susan Rainey

 

Vertinne-, eller vertgaver syns eg er koselig. Ja, ha med en liten ting til den som steller i stand til en fin dag eller kveld. På den måten viser du at du setter pris på både invitasjonen og selskapet – og at du viser takknemlighet for foreberedelsene de har gjennomført. Trenger slettes ikkje være en dyr gave, det kan være f.eks litt julesnop/kake som du har laget, eller du kan strikke noe? Ja f.eks en lekker Julelue! En til henne, og en til han 🙂

 

THE HOLLY HOSTESS HAT
BIldet over
4 størrelser
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Susan Rainey

 

THE HOSTESS HAT
4 størrelser
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Susan Rainey

 

Hvis du ikkje orker, eller har tid, kan du strikket noen miniluer
og henge de på treet 🙂

 

BEADED MINI HAT ORNAMENTS
En størrelse

 

 

 

 

 

Designe av Susan Rainey

 

Eller Julekuler? Disse var faktisk veldig lekre! ♥

 

SNOWBALL ORNAMENTS
2 Størrelser

 

 

 

* * * *

 

 

Hmm nesten helg igjen og eg har kun laget Fruktflesk så langt, vel å merke har eg laget 2 runder, men likevel…Burde absolutt hatt et par sorter til i boks, men men. Er i allefall på tide at kakebommene kommer seg opp fra garasjen! Har litt lyst på nye kakebokser, en ny “Liten” serie liksom…ikkje for at eg har sett noen eg liker annet enn noen små brune som eg kjøpte for noen uker siden – De kunne eg godt tenkt meg i større størrelser også 🙂 Litt sånn gammeldags pepperkakestil?! Har en del forskjellige og for et par år siden fikk eg en del av de steingamle etter mormor, de er jo nesten litt klenodium. Det ser litt “rotete” ut om alt står framme. Meninga er at eg skal ta å organisere litt i den ene hylla i den nye skjenken på kjøkkenet slik at de store boksene kan stå inni der 🙂 Kjenner bare at eg har en litt sånn “OFF” dag, er noe trøtt og kunne tenkt meg et par timer til under dyna 🙂

Trooor eg tar en litt sånn “OFF”-dag og ser hvordan den utvikler seg! Helgehandelen kan jo uansett vente til
i morgen. Det regner ute så det frister ikkje en plass å gå ut! Hmm burde kanskje ha vært på posten, man blir jo oppfordret til å hente pakker så fort som mulig. MEN! Nå er det kommer 2 pakker til, men den 3.som var på vei fra Sandnes (det er rett der borte!) på tirsdag har fortsatt ikkje funnet veien ut hit. Vet det er jul og alt det der, men pakkene som har kommet frem ble sendt noen dager etter den som sliter med veien. Jaja…nei, eg får fikse meg en kopp kaffi til, kanskje eg kvikner til!

 

 

LAG DEG EN FIN DAG
OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

5 kommentarer
    1. Så mye flott med perler. Kulene var jo helt topp da. Har strikket utrolig mange røde/ hvite og solgt på messe tidligere år, men gikk litt trett av dem. Tenke disse er noe jeg kan lage opp til neste år. Kjekt lite arbeid.
      Greit å ta en OFF dag og ligge litt på lading. JUL blir det uansett, om ikke bedre hvis man lytter litt til orken.
      Har de siste dagene parkert en del kakebokser, bare beholdt de firkantede som er lettest å stable og plassere effektivt på hyller når de ikke er i bruk. Og nå er de fylt med 5 ulike slag. I tillegg er det to i fryseren. God gammeldags hoderegning gir da 7 slag og da skal man jo være i mål. Men det dukker nok opp noen flere slag siste uken før jul. Må få unna noen fødselsdager først. Bare to av oss igjen da, men vi skal jo feires med “vanlige” kaker.
      Var godt i gang med julegavehandling, men så ble lille søte Queen syk, så de siste to og en halv ukene har jeg været bundet til heimen og ikke sett en eneste butikk. Mulig jeg må takke ja til hunde-vakt om om det ikke bedrer seg i løpet av neste uke. Og ja, dyrlege er involvert og vi får full oppfølging der.
      Nå nærmer det seg helg og det store “ja takk” rusjet kommer vel. Vi får bare sitte her og undre oss over det. Kos deg med advendts-gledene dine og vit at vi setter pris på deg og de daglige bloggene din.
      God helg og klem fra Liv

    2. likte iallefall julekulene :=) i dag fikk jeg ferdige vottane til barnebarn ,helt svarte etter ønske fra hun som blir tennåring i januar :=) jeg skulle ikke balke flere kakesorter,så ble det kokkosmakroner før jeg fikk sukk for meg ,så nå har iallefall vi mer enn nok i kakebokser :=) og jeg har gått tur ,det gjorde godt ,nå skal jeg kose meg videre med huen jeg begynte på med resten av garnet jeg vant hos deg ,gleder meg 🙂 og eg håper du finner litt energi etter en liten kvil på sofaen

    3. Så fine luer og kuler, blir veldig fint med perler.
      Nå har jeg kjøpt krakk fra IKEA, og bestilt perler fra fra Rito, så nå blir det snart perling☺.
      Ha en fortsatt fin kveld☺.

      1. Såååå gøy!! Gleder meg med deg 😍 Eg har en ny krakk eg også, men har Ikkje bestemt meg for motiv eller mønster ennå 🙂

Siste innlegg