GRATIS JULESTRØMPER + EN GAVE TIL DEG!

Designet av Alli Daniele

Selv om det nå KUN er 2 uker til Julaften er det aldri for sent å strikke Julestrømper – det kommer alltid en Jul + at i desember er gjerne iveren størst for å strikke nettopp Julestrømper 🙂 Uansett kan du jo bare plukke med deg oppskriften når den først er gratis 🙂

Sokkene strikkes på mine sokkefavorittpinner, nemlig pinnenr 2,25 mm! Garnet er tynt, sånn type 400 m pr 100 gr, så her kan du f.eks nyte både Opal, Regia, Arwetta, Fabel o.l – Dette er absolutt mine første valg til tynne sokker

 

STAHLBAUM HOUSE
Bildet over
Str gj.snittlig dame
Gratis Strikkeoppskrift

 

Designet av Playsweetmusic Design

Disse strømpene strikkes i samme type garn som de første. Denne oppskriften er svensk, men ikkje gratis. Herlige Julestrømper 🙂

 

STELLARIS
Str Small og Medium

 

I forrige uke blogget eg om DISSE nydelige Julevottene, husker du de? I går fikk eg mail fra Briana Thompson som er designeren og hun var så glad fordi mangen av dere hadde kjøpt nettopp hennes votter etter at dere så de her på bloggen. Eg måtte hilse å si Tusen Takk fordi hun var kjempeglad for at så mange likte de.

Eg har nå fått lov å gi bort en oppskrift på enten GINGERBREAD GIRL MITTENS eller CANDY CANE MITTENS til en av dere. Det eneste dere må ha for å kunne motta denne oppskriften er en Ravelry konto. Den som vinner oppskriften får den rett inn i Library`en sin 🙂 Den eneste du trenger å gjøre er å kommentere her på bloggen under dette innlegget med hvilke av disse 2 vottene du ønsker deg og legg til Ravelry navnet ditt 🙂 Eg trekker en vinner i løpet av dagen 🙂 Koselig med slike skjønne smågaver nå i denne kaotiske Førjulstiden <3

 

* * * *

Jaja, 2.søndag i advent og fortsatt ingen lys på bordet her bortsett fra det ene røde kubbelyset som eg tenner om kwellen. Fortsatt syns eg det er veldig stusselig og ganske så trist, men humøret kjennes kanskje bittelitt bedre ut i dag enn det var, eg må virkelig kjenne godt etter altså…Kun 2 uker til Julaften og me har ikkje gjort en shitt, det har vel aldri skjedd før i vår historie! Vanligvis er ALT pyntet og klar FØR 1.desember og det eneste me gjør i desember er å bake!

Har KUN 1 gave i hus og den ordnet Amira for meg i går og det er kun våre egne julepysjer og koseklær som er blitt kjøpt, de 2 julegavene eg strikker på er, vel den ene er snart halvveis, men på den andre er det fortsatt mye igjen. Har 1 ferdig lue som skal sammen med den ene gaven, ellers? NADA! Spiriten til å få frem julestemninger er absolutt ikkje til stedet og det er faktisk ganske trist for me er i grunnen skikkelig JuleHyper til vanlig. Mulig eg heller bare må begynne å glede meg til neste jul?

Det ENESTE eg håper nå er at tømmermannen får det til og kommer i morgen! Nå teller hver eneste dag så mye og me har så sprøtt MYE som må på plass før me i det hele tatt kan vurdere OM det er vits å pynte!?! Julepynten pakkes ned igjen 1.nyttårsdag mens eg fyrer opp Nyttårskonserten, dvs eg står ikkje å pynter noen dager før Julehelga altså for å ta det bort etter ei uke…

Jaja, eg får satse på å få strikket litt på den ene gaven i dag. Blir ikkje gaven ferdig blir det å kjøpe en liten ting og skrive et kort at resten kommer i januar. Gleder meg litt til i kwell da! Finalen i Farmen gitt og eg håper vel egentlig mest på at Karianne skal vinne, hun virker som ei herlige jente 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN
SKJØNN SØNDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

13 kommentarer
    1. Ja nå håper jeg virkelig dere blir ferdige med arbeidafolk i morgen, slik at jula kan få komme inn.
      Skulle jeg vinne, ønsker heg den første og Ravelry-navnet mitt er AnneElise
      Ha en flott søndag!

    2. Hei på deg 🙂

      Jeg suglet på vottene i forrige uke, men har ikke fått somlet meg til å kjøpe oppskriften. Tror jeg går for Candy Cane vottene om jeg er den heldige … Solis heter jeg på Ravelry.

      Kjedelig å vente på arbeidsfolk som lover og lyver. Håper de gjør seg kjapt ferdig. Siden førjulstiden er utenom vanlige tradisjoner hos dere kan du jo endre i etterkant også. Vent til 13dags Knut danser julen ut før du “hiver” julen ut.

      Jeg har fått kassene ned fra loftet i dag … så her tutler jeg på nå. Lag deg en fin fin søndag 🙂

    3. Håper virkelig at arbeidsfolka kommer,nå imorgen, og gjør seg ferdig hos dere. Tenker mye på deg ang dette. Forstår godt du er lei, men heldigvis blir det flott etterpå. Håper du får pynte noe iallefall til jul 🎄. Hvis jeg skal ønske oppskrift tror jeg at det blir gingerbread. Mitt navn på Raverly er jorlin. Ha en flott søndag 💜. Hilsen Jorunn

    4. Håper ting ordner seg til jul hos dere🎄dersom jeg skulle være så heldig å vinne, så ønsker jeg meg Candy Cane. Ravelry navnet mitt er Lindik 😁

    5. Hei!
      Håper dere blir ferdige slik at du får pyntet til jul.

      Jeg ønsker meg GINGERBREAD GIRL MITTENS.
      Soline på ravelry

    6. Jeg tror kanskje julegleden nommer ved at du begynner å bake. Du trenger jo «ikke sitte på baken» og vente til de er ferdige, for de er jo uansett ikke på kjøkkenet. Kanskje du blir i godt humør igjen ved å bake, kanskje du finner positiviteten din igjen.
      . Så gjør du deg ferdig med bakingen, og så pynter du når de er ferdige.

      1. Har vært inne på tanken, men når det jobbes i 2 sentrale ganske store rom trengs de andre rommene også til avlastning, ergo er det litt mer kaos på kjøkkenet enn hva eg liker når eg baker. Har vært inne på å steke krumkaker siden det kreves liten plass, men får se

        1. Gjør det, få litt julelukt og julefølelse inn. Krumkaker krever liten plass. Heier på deg.

    7. Glemte å si at vi har arbeidsfolk også. Elektriker og snekker, og jeg baker allikevel.

    8. Håper snart de som skal ordne opp hos dere GJØR NETTOPP DET. Det hjelper lite med avtaler når de ikke blir utført. Skjønner godt at du er oppgitt/utslitt/fortvilet.
      Jeg ønsker meg;GINGERBREAD GIRL MITTENS. Navn på Ravelry: Lillianmr

    9. Ta deg en liten bakeøkt, så kommer kanskje julegleden 🙂 Her har jeg akkurat laget en omgang Fruktflesk, eller “tantekarræ” som min snart 5 år gamle nevø kaller det 🙂 Han elsker de 😀

      Om jeg er heldig å vinne ønsker jeg meg Candy Cane Mittens 🙂 Ravelrynicket mitt er Amourica

      Krysser fingrene for at du veldig snart får pynte til jul 🙂

    10. Håper det ordner seg til jul 🎄
      Ønsker meg Candy Cane Mittens hvis jeg vinner 😊 Ravelry; pearlbracelet
      Ønsker deg en fin jul 🤶

    11. Jeg forstår din frustrasjon over å vente på at noe skal skje. Som flere andre her mener jeg at julefølelsen kommer om man baker. Lukten og smaken av julekaker sammen med julemusikk gir meg julefølelse. Jeg ønsker meg fingerbredder girl Mittens. Ravelry: hjegro

Siste innlegg