GRATIS SommerTunika

Designet av Mollie Johanson

 

En lekker tunika som du strikke SWUPP rett og uten alt for mye mikk makk, lekker, ikkje sant? Litt sånn type havskum mønster nederst og ellers ganske enkel. Den er beregnet på å være noe oversized
så strikk den gjerne større enn hva du vanligvis pleier

 

Designet av Mollie Johanson

 

Den er strikket i tynn merino, ja sånn type BabyMerino tykkelse, eller om du har noe Wollmeise eller lignende liggende så kan du spandere det 🙂 Strikkefastheten på tunikaen er 25 m/34 row på 10 cm så hvis du vil ha en perfekt størrelse strikker du en prøvelapp 🙂

 

GRACEFUL WAVES TUNIC SWEATER
Bildene over
Fra 91 cm til 152 cm i overvidde
Lengde: 83 cm i største størrelsen

 

 


I dag fikk eg litt sjokk da eg virkelig tok en kikke her ute! Vanligvis så sprinter eg ut eller inn døra og ser egentlig ikkje så mye ved inngangen hvis eg ikkje akkurat stopper opp. I dag ble eg stående utenfor å vente til Ali hadde parkert etter handlinga og da så eg jo hva som har skjedd! JØSS! Eføyen har jo seriøst vokst voldsomt egentlig!! Det var jo i fjor vettu eg klippet noe greiner fra fjellveggen bakom her, hadde de lenge i vann for å få røtter og plantet de ut her sent i fjor høst. De har vært helt på stedet hvil hele vinteren, men hekkan! Nå begynner det å fylles ut 🙂 SÅ ja, det jammen meg på tide at Styret her i trappene bestemmer seg om me kan male murveggene eller ei hehe Hvis ikkje så kommer det snart opp hønsenetting all over the place! *ler*

Ali har seriøst blitt STORMforelsket i disse mini Stemorsblomstene her! Han var litt skeptisk når eg kjøpte de for de var bitte små og nesten ikkje blomster på. Eg lovet at det kom til å bli fint, meeen han var skikkelig skeptisk haha Nå har pipa fått en annen lyd så da de hadde flere…

 


…slike brett på butikken måtte han ha et til! Han kom opp fra garasjen i går med ei fin krukke eg hadde glemt me hadde og den skal eg plante de i den for så ha å de på bordet ute på terrassen 🙂 Har ikkje helt funnet de blomstene me pleier å ha i de store krukkene på terrassen ennå. Me var jo på Europris i dag og der hadde de mye blomster, men INGEN av de me ville ha! Ja bortsett fra Margerittene da. Er det sånn at det fortsatt er litt tidlig eller?? Eg trodde jo me plantet før 17.mai i fjor også? Hmm tror eg må sjekke bildene…

 


Vel, tok et kjapt søk i bildene mine og der ja! Me var tydeligvis å handlet på Gartneriet 21.mai i fjor og ikkje på Sola som me først trodde! De 2 (den lilla og rosa) i midten er hva me leter etter så kanskje me bare må opp på Gartneriet  🙂 Der har de nok MYE mer frøposer også, det var ikkje mye som fristet her nede på butikkene. De har sykt mange forskjellige spirer og salater, men eg har allerede plantet 2 typer salat så det får holde. Gulrøtter der
i mot blir jo herlig 🙂 SommerGulrøtter heter de. Trenger bare å finner meg ei passende krukke til Sukkerertene så begynner me å nærme oss mål.

Nå der i mot er eg fullstendig klar for litt strikkings, satt å lurte litt på om eg skulle plante litt på terrassen, men konkluderte med at det er for kald vind haha Da blir det strikking da vettu 🙂

 

 

KOS DEG OG LAG
DEN EN GOD KWELL

 

 

Go`klem fra ei litt surrete Vibbedille 🙂

3 kommentarer

Siste innlegg