Har aldri skjedd før!!

 

Det er ingen tvil om at kulden er flott! Lufta er så klar at den nesten kan knuses, sånn kjennes det ut! MEN, eg kan ikkje huske at eg har syntes det er sååå vondt når det er iskaldt!?!? Er det alderen som ødelegger den der vintergleden eller…? Eg går rundt med en sånn “klo” inni kroppen på en måten som ikkje slipper taket! Har dusjet nesten hver dag KUN for å varme kroppen. Først i går kwell fikk me låst skyvedøra i stua, noe har nok vært frosset i den…? Det er sånn ei svær skyvedør hvor det på midten blir ei glipe når den ikkje er låst, dvs at den kalde lufta strømmer inn....ustanselig! Da hjelper det lite at ovnen inne står på fult….ja…i går morges satte eg på stekeovnen med døra åpen bare for å prøve å få litt varme…! Noen sier eg fryser mer fordi eg har tatt av!??! Nei nei, eg har mer enn nok fett som burde holde meg varm om det er det som er greia haha

I går ettermiddag måtte eg ha meg en nap pga alt for lite nattesøvn, da endte eg opp med å legge meg i ullklær…klarte ikkje ta de av når eg sto på soverommet! Å ja, vinduet sto på gløtt så det knaket litt i dynene…*ler* Da eg våknet etter nap`n lukket eg vinduet….Samme skjedde i natt da eg la meg igjen, eg hadde på den tjukkeste turtightsen i ull + vanlig ulltrøye og en sånn jerseygenser over...Ikkje Fa…om eg klarte å ta de av, krøp så under 2 dyner og sovnet umiddelbart! Har ikkje våknet i løpet av natta noe som de siste årene har vært vanlig om det ble for varmt. Våknet i morges helt tørr uten å bade i svette som altså har vært vanlig den siste tiden….Heldigvis var det ganske lunt og godt i stua etter at me klarte å låse den skyvedøra så eg slipper å sitte her med en sånn indre kuldeskjelving! Altså: Eg sove i pysj?? Nop, det skjer aldri, pysj er til å kose seg i, ikkje sove i….Men nå har eg altså sovet i tjukke ullklær uten så mye som å svette en dråpe! Noe har skjedd i år *ler*

Sitter å ser på DET fantastiske været, eg har sååå lyst å kjøre ut til Hellestø, om ikkje annet enn å gå frem/tilbake på selve stranda som ikkje er så langt…Hadde det ikkje vært for den forba…fotvorta som har ødelagt for meg den siste mnd hadde eg vært på tur jevnt og trutt, da hadde eg jo blitt vant med denne kulda på tur. Har i det minste lyst å dra ut for å ta litt bilder, været er jo klinkent klart, må jo bli flotte bilder av det! Tenker om eg pakker meg inn
i alt ulla og topper det med en dunjakke burde det gå fint! Må lufte hodet! Planen pr nå er å bare fylle magen med havregryn og komme meg ut, kanskje ta et varmt fotbad på den vonde foten mens eg spiser så kanskje den gjør mindre vondt en stund…Har fått ny legetime nå den 11. og etter det håper eg det blir bedre…

 

 

 

 

Eneste som virkelig har koset seg i den kalde stua er tulipanene! Vanligvis blir de skikkelig forvokste
når sola står inn, men pga kulden er de fortsatte crispy og flotte 🙂

 

 

 

Primula`n er også fortsatt veldig fine 🙂

 

 

 

 

Dette har heller aldri skjedd! At denne er grønn og struttende inne på denne årstiden er ikkje vanlig! Vanligvis er det varmt og tørt inne, da skrumper denne og drysser seg nesten tom for blader! Sånn sett håper eg dette været fortsetter for da har den et flottere utgangspunkt når eg kan sette den ut. Tidligere år må den liksom
starte på nytt hver vår – Lov å håpe!

Ok, da satser eg på å komme meg litt ut i dag, selv om ryggmarken dirrer! Har kommet frem til hva og hvordan eg vil gå videre med disse SNØBALLENE så da kan eg glede meg til det mens eg er ute *ler*

 

 

 

LAG DEG EN FLOTT DAG

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂 
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

4 kommentarer
    1. Håper du får kommet deg ut 🙂 Det er ganske deilig, selv om det er kaldt. Bare man har et par lag ull, og boblebukse 😀

    2. Håpe du komme deg på tur idag bedre me en liten enn ingen tur. Her blir det ikke tur for lungebetennelsen sitter i ennå🫣. Dritt, men nå kan alt bare bli bedre. Men at du fryser mer nå kam stemme med at vekta har gått ned. Eg har gått ned nesten 30 kg siden sommer og fryse konstant. Har alltid vært varm tidligere, men vil ikke bytte da bruke eg heller ull. Ha en fin dag og nyt det fine været

    3. Godt å komme ut om du ikke går så langt.
      Jeg fryser og mye mer etter at jeg mistet en del kilo. Og jeg har mer enn nok fett igjen til at det skulle isolere mer enn godt nok.
      Så mulig det er en del av svaret.

Siste innlegg