Har litt jobb å gjøre…

 

Eg raidet jo et plantemarked i går på vei hjem fra tur og nå har eg litt av jobb å gjøre…i grunnen! Kjenner at det hadde vært godt med en sløv dag i steden for *ler* Når eg nå har parkert blomstene rundt der de skal være føler eg det ble ALT for mye rosa..! Dessuten har Ali blitt hekta på Hortensia og de “låser” jo en kasse/krukke for mer enn en sesong…Eg liker å variere fra år til år…Hmm Et lite øyeblikk der vurderte eg å fylle grønnsakkassen kun med solsikkefrø!! Det tror eg hadde blitt rasende festlig! Ikkje de 3 m solsikkene, men de som blir en ca 50 cm 🙂 Tenk deg det synet etter hvert!?? Hadde vært magisk 🙂

 

 

 

 

I år blir det kun rosa Georginer i kassene, før har me hatt de andre som har svart bladverket. Men så ser eg det hvert år: Blir det mye sol, og da steiker det fra morgen til kveld her oss oss, ja de “brenner” alle bladene og blir crispy og forsvinner…Tenkte det var på tide å prøve de med grønne blader….På plantemarkedet hadde de kun disse 2 variantene og eg tenkte: “Shit au”

 

 

 

 

Selv om eg syns denne var svindyr klarte eg ikkje gå forbi! Før har eg vært fasinert av de svarte Petunia,
men stripete? Har ikkje sett så markerte før – Stilige!

 

 

 

 

Åsså er det da alle disse Hortensiane de…De trenger jo hver sin store krukke…Har 2 fra i fjor og jaggu kom han hjem med 2 i år også…Hva skal man vel gjøre, mannen elsker blomster…
Skulle blitt gartner og ikkje kokk spør du meg 🙂

 

 

 

 

Disse er en av mine favoritter + at Humlene elsker de ♥

 

 

 

 

Ali elsker oransje blomster over alt, i år ble det kun denne…Derfor vurderer eg å svinge innom Edenshave
å sjekke litt i dag, må på posten så ut må eg jo uansett. De har tilbud på ampler så kanskje
eg er heldig å finner en oransj Petunia?

 

 

 

 

Når eg sto opp i dag kunne eg knapt se disse krukkene fra vinduet, tåka lå helt nede på terrassen! Det gjorde den også i går, men jaggu ble det en flott og solrik dag likevel 🙂

 

 

 

LAG DEG EN FIN
LØRDAG DU OGSÅ

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer
    1. Jeg har sådd solsikker som skal plantes ut Tror jeg har en tolv, 15 stykker. Slike som kan bli 3 meter. Tenkte å samle de ved veggen bak søppelskuret. Det er en solrik plass og synes godt både fra veien og stuevinduet. Tror du ikke det kan bli bra? et par av plantene er alt godt over 30 cm.
      Forstår godt at du falt for de stripete petuniaene. De var tøffe!

      1. Solsikker er flotte! Eg har planten en sånn sånn stor og den er rød, men har ikkje spiret ennå….! Tror eg må ofre et frø til hehe

    2. Eg planta rett og slett popcorngress i den ene store potta mi. Billig og det spirer masse fine gresstrå nå spennende å se nå det vokser til. Du har som alltid fått det flott med masse farger på terrassen din😍

Siste innlegg