Helt enkel Nisselue

Designet av Katherine Morrow

 

Det trenger ikkje alltid være 1 m lang nisselue med masse mønster for å bli en fin nisselue, nei da, en koselig nisselue kan være ganske så enkel. Det er bare å hente frem pelsgarnet fra 90-tallet og sette i sving. Får litt frysninger av det “ekte” (det i syntet) pelsgarnet, derfor var lykken stor her for et par år siden da eg fikk en del pelsgarn i alpakka! Dessverre gikk det kjapt ut av produksjon, noe eg ikkje kan skjønne? Ja jo, mulig det var dyrt, men akk så herlig! Har heldigvis noen nøster igjen på eget lager, men fargen egner seg ikkje til nisselue da..

 

 

 

Designet av Katherine Morrow

 

Alpaca Bouclé fra Drops kan jo passe til en fin kant, men du får det ikkje i helt hvitt da. Brushed Alpaca Silk kan også fint brukes, ja og du kan jo blande den hviteste KidSilk med en tråd hvitt garn for en ganske så fin effekt 🙂 Faerytale fra DSA har også en ganske hvit en, så ja, da er du jo “reddet” da om du enten ikkje har pelsgarn,
eller fordi du ikkje “orker” kjøpe akkurat det garnet 🙂

 

FAUX FUR SANTA HAT
Bildene over
Str ungdom og voksen

 

 

 

* * * *

 

 

Selv om eg følte at dagen i går gikk i dass fikk eg da gjort litt utover kvelden; Laget en dobbel porsjon med Granola og fikk da 4 flotte gaver som hver er en del av litt større gaver + eg fikk ommøblert litt i de nye kakeboksene og pakket om på Kokosbollene 🙂 Kom meg ikkje i seng før nærmere halv 3 i natt og ble vekket i halv 7 tiden i morges, det er jo som å BE om problemer! Så ja, da sitter eg her igjen da vettu med siiigende øyelokk og gjesper som om kjeven skal gå ut av ledd! Hadde jo IKKJE tenkt å kaste bort dyrbare timer på dagtid i dag også – til å sove!! Skal lage en dobbel porsjon til med Granola for eg trenger en til gave + eg skal ha til meg selv 😉 Dessuten har eg en rimelig grei klatt med peppernøttdeig i kjøleskapet som skal trilles…Veeel, det passer dårlig å sove, men er jo stygt redd for at ingenting blir gjort om eg blir sittende her også…å gjespe! Får nå sjå hva det blir til…

 

 

LAG DEG EN GOD DAG
OG NYT DEN

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

3 kommentarer

Siste innlegg