HELT PERFEKT!

 

Dette har eg brukt kwellen på; EN prøvelapp!! Ja det tok litt tid for eg begynte jo først å lese gjennom oppskrifta…skjønte NADA! Jepp, nade nix, tror muligens det skyldes at eg er så sliten og trøtt at hodet bare er frakoblet. Det er alt for mange som har sagt til meg at Denne Jakken er superenkel til at den kan være sååå vanskelig? Derfor bare tok eg for meg prøvelappen så vil eg tro at eg skjønner mer av oppskriften i morgen. Hadde jo flaksen på min side og det er at jakka strikkes frem/tilbake og dermed stemmer jo prøvelappen min enda bedre. Aldri før har eg fått en mer perfekt prøvelapp, ja strikkefastheten i høyden stemte jo t.o.m også!! Da er det jo bare å håpe at eg holder denne strikkefastheten på selve jakken også, vil jo tro det siden prøvelappen også er strikket frem/tilbake 🙂 Som regel blir alltid min prosjekt større enn det strikkefastheten tilsier….men, da har eg jo på selve prosjektet strikker rundt og da har eg en egen evne til å slappe litt mer av – På en måte!

Er meget godt fornøyd med kvaliteten på prøvelappen og det kjennes godt ut med litt pusete garn for det ble ikkje for mye om du skjønner? Er helt overbevist om at dette blir en deilig jakken som kan brukes både til pysjbuksa over noen spagettistropper, eller til en tights og jeans. GLEDER meg til den dagen denne er ferdig og det skal IKKJE ta halvannet år slik som Aamu gjorde…Sukk…Ville jo hatt denne jakken i går…DERFOR har eg inn til videre fått låne en nok så lik jakke av Amira og det er deilig med litt lange “SlengePåSegJakker” 🙂

Men nå? Vel eg tror eg ruller meg i seng og lader skikkelig opp til i morgen! Siden det meste er på stell inne i heimen (Hvis eg bruker tilsvarende selektiv hørsel når det kommer til overblikk) har eg tenkt å være litt ute i morgen. Ønsket er jo å få plantet til vår på trappa og ute på terrassen 🙂 Da skal det også litt perle i aksjon + eg skal perle noe utepåske til mor mi for eg skal der over helga å plante litt påske til henne også. Anyway…

 

 

NATTINATTI

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Bare gled deg til du skal begynne🙂 Jeg skjønte nix og nada selv, men det løsnet med en gang jeg begynte og så hvordan nakken ble. Maskemarkører var et must for meg. Og det ble min favorittjakke leenge før den var ferdig. En nydelig jakke👍🙂

    2. Jeg har ikke strikket denne, men flere andre oppskrifter. bare gjør som det står. Men vær klar over at jakken er oversized. Noen synes den blir altfor stor og det er bedre med en str mindre enn du vanligvis bruker.
      Som Helga over her skrive, maskemakører er viktig, det gjelder å ha oversikten:)
      Lykke til og kos deg. Deilig strikketøy og deilig sluttresultat.

Siste innlegg