Her slutter GALSKAPEN…Trooor eg…


Bare innom her en kjapp tur for å fortelle at eg trooor galskapen nå har lagt seg og eg vil vel si meg selv ganske så fornøyd 🙂 Du som følger meg på Snapchat har jo allerede sett at eg havnet på Gartneriet igjen i dag og da plukket eg med meg disse 2 Svarte som eg har drømt om siden i går! Må bare nevne det, men bildet over er verken manipulert eller redigert, blomstene er akkurat slik! Blomster er ikkje burgunder som de eg kjøpte i går
(Du ka se de HER) men de er skikkelig selvlysende rød liksom! HELT AMAZING!! Nå trooor eg at eg kan si meg fornøyd på blomsterfronter for me har fysisk ikkje plass til mer *ler* Det er så GØY!

 


Gjorde også noen æren for mor mi mens eg var ute på Gartneriet og fikk bare et par timer hjemme før det igjen var ut å kjøre for å få Dib på trening. Da havnet eg på siste del av kjøret og me bare gjorde kort prosess og kjøpte de “krukkene” som me har sett på et par ganger tidligere. Mor mi foreslo at eg kunne få bursdagsgaven min på forskudd så hjalp litt på vettu 🙂 Kjøpte 3 av disse “Stein”kassene og har beregnet 2 Georginer
i hver og nr 7 får ei egen potte 🙂 SÅÅÅ fornøyd vettu!

Alle disse “krukken” ( 3 “stein” + den store til venstre) kjøpte eg på Europris. 450,- pr stk av de “stein”kassene og krukka til venstre kostet 149,- så da var årets “Hage”-Terrasseinvestering ferdig 🙂 Plukket også med meg 3 sekker jord + 2 sekker Leca så når det slutter å blåse skal eg plante. Fiberduk har me en del igjen av fra da Ali laget Grønnsakkassen så eg vil tro me har det me trenger. Det må eg si, både Ali og eg er ganske så “grønne” (dvs nybegynnere) på hage, blomster og planting, men det er UTROOOLIG hvor mye god hjelp det er å få på alle disse gartneriene og hagesentrene hvis man bare spør 🙂 Har lært ganske så mye eg av å grave å mase haha

Ellers har eg hatt det shittgøy på Snapchat i går og i dag! Hekkan dokk e kjempekjekke å “skravle” med meg! Hadde en gjeng med på gartneriet både i går og i dag! Så 1000 Takk til alle dere skrev frem og tilbake med meg! Det er jo så gøy!

NÅ er det KUN kaffi, strikk og GOT som gjelder og i morgen er det FRI! Nesten i allefall for Dib skal selvfølgelig på trening i morgen kwell med Team Rogaland så eg stiller som sjåfør 🙂

 

 

 

KOS DEG OG HA
EN FORYKENDE AFTEN!

 

 

 

 

Go`klem fra ei SuperFornøyd Vibbedille 🙂

6 kommentarer
    1. Jeg blir helt bitt av basillen når jeg ser du har begynt med hagearbeid 😄Hva heter de blomstene,de var helt nydelige! Vet du om de kommer igjen også? Hilsen ei som slett ikke har grønne fingre, men som elsker det!

      1. Alle disse store eg kjøpte i dag og i går er Georginer, men alle har også hvert sitt undernavn. Disse med helt svart blader mener eg å huske heter “Dahlias”, men når eg Googlet fant eg noen som minnet om de andre med helt mørke blader som eg har de heter “Bishop of Llandalt” – Eg er jo et eksempel på at man trenger slettes ikkje grønne fingre hehe Eg kan ikkje så veldig mye om blomster og eg kan fint glemme å gi de vann noen uker samtidig som eg lurer på HVA som skjedd siden de henger! haha Men, har vel innsett at god jord med litt gjødning og jevnlig med vann gjør susen for meg, så kan heller Ali springe rundt å hente de inn når det regner/blåser for mye 🙂
        Kos deg masse du også når dere er i gang med uteplantene, regner med de kommer på bloggen din da 🙂

        1. De var ihvertfall nydelige, og jeg gleder meg til vi også kommer i gang. Jeg har nemlig store planer for hagen i år, så de jeg bor med skal virkelig få seg noe å bryne seg på 🤣Du kan være trygg på at de havner på min blogg også, jeg må bare spare opp en liten formue først 🤣

          1. Ja hvis du har en stor hage blir det fort en liten formue kan du si hehe Nå har i grunnen me vært ganske så heldig med våre gartneribesøk og ramlet opp i flere tilbud og da unytter eg det til det fulle 🙂 Er jo egentlig godt på en måte at me ikkje har hage for det er ikkje godt å si hvordan det hadde gått haha Nå begrenser det seg selv siden me har terrasse og kun en liten flekk ved inngangen 🙂 Gleder meg til å se dere i action 🙂

    2. så vakre disse blomstene var,jeg liker att løv verket er i forskjellige fargenyanser,kjøpte selv en busk i fjord med vindrue farga løv på :=) da erd et vakkert selv etter blomstring.Hage er gøy ,så nå håper eg att ruskeværet og kulden snart drar sin kos,slik att vi kan gå ut og nyte våre vekster,ha en fin dag og kos med strikketøy,her strikkes det julekjole til yngste barnebarn,den er i str 1 år ,skikkelig kos

      1. Ja det er ekstra kjekt når en blomst uten blomster også er vakker – man får liksom igjen dobbelt for pengene 🙂 Men det bør absolutt kommet 10-15 gr mer for eg vil ut å nyte blomsten 🙂 Kos deg med strikketøyet 🙂

Siste innlegg