Herlige Julesokker – Strikkeoppskrifter

Designet av Renarde Endormie

 

Nå er vel muligens ikkje blåfarger det første man velger seg når julesokkene skal strikkes? Men eg følte disse minnet om Marius, og det vil eg si alltid passer inn i jula. Er jo noe koselig over det, og norsk tradisjonsstrikk er alltid tilhørene jula, ikkje det? Lettstrikket sokker i tynt sokkegarn er jo uansett kjærkomment. Garnalternativet som popper opp på min Ravelry er Arwetta så da vet du i hvilken “gate” du skal lete 🙂

 

LET IT SNOW SOCKS
Bildet over
Str: S-M-L

 

 

 

 

Designet av Renarde Endormie

 

Samme sokk, annet motiv, er ikkje det rart hvordan en rød “boble” med et tre på taket nesten har blitt selve symbolet på “kosejul“?? Eg liker det godt selv og kjenner fort på stemningen…Akkurat det er vel ikkje norsk,
men mer amerikansk?? Idk, men kos er det 🙂

 

HOME FOR CHRISTMAS SOCKS
Str: S-M-L

 

 

 

* * * *

 

 

 

 

Dette må vel været beviset på at det er kaldt om dagen?? Det er varmere inne og blomstene popper ut mye kjappere…“Disse kan stå til jul” fikk eg beskjed om hehe Spørs om eg ikkje må ha en runde til av disse før jul 🙂 Men altså, dette er vel den fineste juleblomster?? I løpet av siste uka har eg 2 krukker her hjemme som er blitt tomme så eg lurer på om eg bare skal sette ei rød julestjerne i hver av de 🙂

Hvor typisk? I dag skinner sola igjen, det samme som på lørdag…og i går når me tok Julebilder regnet det!?!? Snakk om uflaks..Jaja..Denne uka er i allefall planen om å gå til Ogna og eg håper me får det til 🙂 Sånn eller skal eg til frisøren i dag og hjemme igjen skal eg enten fikse gangen eller kjøkkenet – Kjøkkenet må være ferdigpyntet/ryddet skikkelig før eg starter bakinga. Har ikkje så mye pynt på kjøkkenet annet enn gardiner, men en del må puttes i skapene slik at kakeboksene kan stå fremme – Dvs det trengs litt omorganisering. Kanskje eg bare skal starte før eg går…Kan få gjort mye om eg er litt effektiv! Sånn må det bli 🙂

 

 

 

LAG DEG EN GOD MANDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg