HIPP HIPP HURRA!!

Reklame: Dale Garn/ House Of YarnDesignet av Iselin Hafseld/ Dale Garn/ House Of Yarn

Du snakker meg om å få flasheback til videregående anno 1987! Mulig det var `88? Spiller ingen roller, men dette minnet meg om en varm og skjønn vår med en hel gjeng av yre ungdommer, der i blant meg selv 🙂 Du og du for en nydelig og minnerik tid, TENK å ha vært 17-18 år igjen!?!

 

LOUISE GENSER
Bildet Over
Str Fra 88 cm til 117 cm i overvidde
Gratis og Norsk strikkeoppskrift

 

Designet av Iselin Hafseld/ Dale Garn/ House Of Yarn

Designet av Iselin Hafseld/ Dale Garn/ House Of Yarn

En slik genser hadde eg! Helt hvit med blå stripe i V`en og den hadde eg spart til lenge for genseren kjøpte eg på Rolfsen!! For de uvitende er Rolfsen en skikkelig lekker snobbebutikk hvor de bla solgte Lacoste som min genser var! Eg hadde på den tiden vaskejobb etter skolen hos et oljefirma og eg måtte virkelig støvsuge noen km med korridorer for å få råd til genseren, men den var en drøm! Det var helt inn å bruke Rødt, Hvitt og blått så røde Converse var også et must 🙂

Denne Charlotte Genseren er jo MYE finere enn den glattstrikka eg kjøpte, eg mener: Se bare på det lekre mønsteret denne her har! Kanskje eg burde strikket meg en ny en nå? Hmm nytt og passende antrekk til 17.mai? Uansett, dette er jo virkelig en rålekker sommergenser med tanke på at den er strikket i Pure Lino

Det er lekkert med disse fargene! Så rent og delikat på en måte du ikkje klarer å få til med andre farger…Merkelig så lyst eg fikk på en skikkelig RØD genser!

 

CHARLOTTE GENSER
De 2 siste bildene
Str fra 102 til 126 cm i overvidde
Gratis og Norsk Strikkeoppskrift

Begge genserene over er strikket i Pure Lino som er 100% lin som er ren plantefiber, og er dermed et perfekt garn for deg som er vegetarianer og veganer
Det er et perfekt sommergarn! Du kan bruke dette garnet med god samvittighet siden det er økologisk, gjenvunnet og produsert på miljøvennlig vis. Det er føles til og med mykere og mer behagelig enn vanlig garn av lin! 

Hvis du ikkje syns noe særlig om Lingarn kan genseren fint strikkes i f.eks Lerke, Natural Lanolin Wool, Pure ECO Wool, Falk eller Heilo 🙂 

ENJOY sier eg bare ♥

 

* * * *

Mmmm GRATULERER med Morsdagen! Fikk du frokost/kaffi på senga?
Eg “mobbet” litt på ungene i går om de skulle komme med kaffi til meg i dag og de bare kikket på meg! Problemet er jo at eg står opp flere timer før de i det hele tatt er våkne hehe Noen timer helt alene om morningen er GULL verdt syns eg og faktisk bedre enn en kopp kaffi på senga. Problemet med meg er jo at eg MÅ opp når eg våkner, få sjelden pusset tenna fort nok når eg står opp + eg må jo alltid på do, dvs at eg må opp å gjøre alt dette for så å legge meg i senga
å drikke kaffi…? Hmmm Nop – tar eg kaffien i stua 🙂

Nå har eg sittet her å koset meg i en god time, har fortsatt kaffi i koppen og eg har et glass med deilig nylaget IngefærShot! Milo ligger i stolen ved siden av meg og han SNORKER! Hva er det med den katta??

Planer for dagen? NADA NIX og det selv om kjøkkenet egentlig flyter! Hmm *tenker*, siden ungene slapp unna å vekke meg med kaffi….Tja, kanskje de da kan rydde kjøkkenbenken og tømme oppvaskmaskinen? Passer fint det for eg har kun en plan om å valse innom dusjen og få på koseklær for eg eg har et par ermer eg må strikke og intet er viktigere 🙂 Tror faktisk eg bare svinger meg i gang

 

KOS DEG MED HVA DU VIL!
DET ER MORSDAG ♥

 

Go`klem fra en fornøyd mamma 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg