Hjemmelaget Mochi

 

I fjor sommer fikk eg smaken på Mochi Is ♥ Ååå det er sååå godt, men akk så dyrt!! For 6 små “moons” koster det ca 100 kr! Når det så går opp for meg at det er enkelt å lage selv, vel da måtte eg jo teste ut det også 🙂 Det var på fredag kwell eg ramlet over en TikTok med ei som laget dette, vel...Da gikk turen ut til IMS allerede lørdag: Rismel er noe eg ikkje har i hus til vanlig.

Eg brukte DENNE OPPSKRIFTEN, bortsett fra at eg doblet den og tok mindre sukker…Nei, dette var ikkje vanskelig, ble flere etapper på en måte, men altså enkelt. Eg skal lage dette igjen for det ble skikkelig godt. Skal trene litt mer med den deigen for eg må klare å få den tynnere før eg pakker inn isen og eg skal ikkje ta mindre sukker enn oppskriften for eg kjente at den kunne vært søtere ja…og den må bli litt mer skwisy.

 

 

 

1 iskule i hver cupcakeform…

 

 

 

 

Klemte isen flat slik at den blir halvmåner.

 

 

 

 

Bland ingrediensene…

 

 

 

 

Eg “gadd” ikkje bruke micro`n fordi eg så ei som gjorde det i panna og det var enkelt – Bare ikkje ha for mye varme. Den blir en type “gummi” deig til slutt – Deigen er litt klissete.

 

 

 

 

Siden eg doblet porsjonen fikk eg 2 slike brett og 12 mochi

 

 

 

 

Som sagt; Må øve litt på dette! De man kjøper er jo sååå delikate! Men absolutt fornøyd med første forsøk. Om de ble gode? Vel…alle 12 er oppspist…say no more. Gjett hva som står på handlelista denne uka? Jepp, helt riktig: Flere sorter med iskrem for det skal selvfølgelig lages mer JuHuuu En form for påskesyssel *ler*

 

 

 

 

Dette Rismelet kjøpte eg på IMS, 400 gr 19 kr så det koster langt i fra en formue å lage Mochi kontra hva det koster å kjøpe 6 stk fra isboksen på butikken. Kan fort bli hektet på de små delikate bitene…Oj Oj!

Til slutt bare en værrapport: Våknet til full snøstorm og faktisk en del snø i går morges….Utover dagen ble det atter an gang vårstemning….Humøret steg og eg var ganske optimist da eg la meg i går kwell…Vel, planen om å lufte den nye sommerjakka mi ble knust…DET ER KOMMET MER SNØ!

 

 

 

LAG DEG EN GOD DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg