Ho Ho Ho

Designet av Susan B.Anderson

 

Eg har blitt flinkere med alderen når det gjelder dette JuleRushet, eg lar meg sjeldent (Ja, det er sant!) vippe av pinnen, i allefall ikkje i oktober! Men, eg er realist: Skal du ha noe ferdig til jul og da spesielt hvis det er noe du skal bruke i dekoreringa, ja da må du nesten starte nå – i allefall snart. Derfor er det helt innafor å tipse om litt smått
og koselig som kan strikkes til Årets Jul Ho Ho Ho

Disse nissepysjene drar eg frem hvert år, og det samme Holst Supersoft nøstet som eg kjøpte første gang eg lagret oppskriften ligger fortsatt urørt! Kunne veldig godt tenkt meg å hengt opp ei lita klesnor med nisseklær på, hvorfor ikkje? Nå har eg jo planer om å perle inngangpartiet til (Rampe)nissen og montere det ved
matstasjonen til Milo (<—Katta!) Tro hva han kommer til å tenke?

 

LITTLE LONG JOHNS
Bildet over
10 cm lange

 

 

 

 

 

 

I går ble eg litt satt ut, ja så pass at eg bare MÅTTE lage en film på Snapchat! Mor mi skulle ha Suduko derfor sto eg der i bladhylla å glante! For 10 år siden hadde eg nok raka med meg alle bladene, noe som alltid gjorde et aldri så lite innhogg på brukskontoen! Eg er sikker på at det står mye av det samme i dagens blader som da.
Da eg “bygget” nytt garnrom dro eg ut stabler med juleblader som eg ga bort og eg savner de ikkje.

Noe som om mulig ga meg mer svettetokter enn akkurat disse bladene var da eg svingte innom Nille! STAKKARS de som jobber der og DET mener eg! Før satte de ut Julepynten omtrent samtidig som Halloweenpynting forsvant ut av butikken. Nå? Vel, nå har de fått beskjed om at julepynten skal opp SAMTIDIG som Halloweenpynten!?!? HVA ER GREIA MED DET? Fra før av er Nillebutikken liten og det blir jo bare kaos!?! Julepynt og Halloweenpynt har jo overhodet ingen likhetstrekk og det blir jo bare….kleint? Syns akkurat det konseptet var rart, veldig rart…

Bør vel kanskje ikkje skrike så høyt haha På mitt spisebord ligger også Halloween og Jul side om side,
men det er jo bare under produksjonen…*ler*

 

 

 

 

Designet av Susan B.Anderson

 

Disse her syns eg også er så søte! Små morsomme Gnomer og fordi de er små kan du strikke mange, ja en hel gjeng får du plass til. Eller? Strikk de, træ ei lita silkesnor gjennom lua og heng en på hver gave du gir bort til jul 🙂 *KOoOS*

 

GNOME
10 cm høye

 

 

* * * *

 

 

 

SOLA skinner, men eg skal søren meg hilse å si at det var KALDT i morges!! Hakket tenner på sengekanten mens eg tok på pysjen og ullsokkene er på allerede helt fra starten av dagen! Det er en stund siden nå 🙂
7 gr akkurat nå og det skal kun stige til 11. Så ja, nå går det vel bare nedover fremover?

Som nevnt over her så ligger Halloween og Jula side om side her å bordet, ble helt tullerusk i går kwell! Fikk ferdig Nøtteknekkeren og så ble det lansert et nytt mønster inne hos Anja Takacs og da var det bare å klikke sammen hele 10 brett og sette i gang! Dette blir sååå stilig, ja eg er så ivrig at eg bare skyver den der frykten for strykinga foran meg!! Men det går bedre med å stryke store prosjekt – det er bare så nervepirrende og skummelt!

I dag skal også eksprimentere litt på kjøkkenet! Eg skal lage Enchilada for første gang hehe Eg vet hvordan, men ikkje helt likevel. Siden det er første gang kjøpte eg ei sånn eske hvor alle “tørrvarene” er og så har eg kyllingfilé, mozzarella og grønnsaker utenom. Husker at eg fikk det i en forening for mange år siden, og husker at eg syns det var godt. Alltid kjekt å prøve noe eg aldri har laget 🙂 Jaja, eg får vel ta en kjapp runde før eg setter meg ned med frokosten ved spisebordet og legger litt perler 🙂

 

 

LAG DEG EN GOD
LØRDAG DU OGSÅ

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Jeg har kjøpt mitt første juleblad for i år. Blir nok flere. Gode ideer blir klippet ut og satt i perm.. Mange av prosjektene blir det noe av, ikke alle det året de blir satt i permen.
      Har vært inne hos Anja og skjønner hva du perler. Kjempetøfft!!!
      Er bedt i Halloveen selskap med slekta. Tennåringer, unge voksne grandtanter og unger i barnehagealder. om noen uker…… Vurderer…..
      Ha en fin lørdag

Siste innlegg