HØST # Kos til store og små

Reklame | Du Store Alpakka - House Of Yarn

Designet av Trine Lise Høyseth/ Du Store Alpakka

 

Nå er tiden inne for å begynne å bunkre opp med det mykeste og vameste, nå er det på tide å klippe alpakka`en eller hente frem alpakkagarnet! Det er ikkje så lenge nå før den første måneden med “R” ramler over oss og som me vet vil da stormen stå i kø frem til jul! Gudene skal vite hvilke kvinnfolk som kommer til å herje kysten vår i år, men eg skal love deg det blir både vått og kaldt! Ingenting er da bedre enn å dra på seg gode sokker, trekke alpakkagensere over hodet og bare skli ned i sofakroken under teppet sammen med en deilig kopp te
og strikketøy! Jepp, HØSTEN er min favoritt! Spille ringen roller hvor mye eg liker å plante om våren,
høsten vinner hvert år ♥

JA! Eg drømme stadig vekk om eg ullbukse, eller ALPAKKAbukse har  eg oppgadert det til! Jepp, det skjedde autimatisk da eg prøvde meg i garnet STERK (<—Mange nye farger!!) ! Ingen tvil, det MÅ snart bli ei buksa,
og DENNE er fortsatt den største favoritten. Antrekket over seiler også ganske høyt opp på favorittlista –
Det er forresten strikke i Faerytale og Tynn Alpakka.

 

 

HANNA GENSER & LEA BUKSE
Opp til 138 cm i overvidde på genseren
Opp til 133 cm i hoftevidde på buksa

 

 

 

 

Designet av Trine Lise Høyseth/ Du Store Alpakka

 

Strikkes i Sterk, Alpakka Wool og Faerytale (<— Nye Farger!)

 

 

AMALIE TUNIKA, POSEBUKSE &
TIKKA SAUESOKKER

Str 2 – 10 år

 

 

 

 

Designet av Hrönn Jónsdóttir/ Du Store Alpakka

 

Strikkes i Pus (<— Mange nye farger!) og Tynn Alpakka

 

RILLESØTE LOMMEGENSER & BUKSE
Str 6 mnd til 6 år

 

Åååå vette ka eg bare følte nå?? Eg MÅ ha ei bukse i år!! Eg skal jo strikke meg en ny kosegenser og da hadde det vært konge med ei deilig bukse som matcher! Kanskje mor mi kunne trengt seg et nytt strikketøy?!?!
*Tenker skumle tanker*

 

 

 

* * * *

 

Haha akkurat som om eg skal rangle i dag!! Har sittet å strevd med å holde øynene oppe den siste timen jo!
For sent å kwile så eg få jo håpe eg kvikner til 🙂 Har kun kjørt og hentet Dib i dag + strikket! Med så mange timer til rådighet skulle man jo tro eg var klar for deling av ermene, men nei…

 

 

Her har eg strikket, rekket opp, prøvd igjen, rekket opp og ennå vet eg ikkje om eg er på riktig vei…Dette er ikkje vanlig vrangbord, men eg skal love deg den er litt dill og eg vil på en eller annen måte fortsette sånn på bærestykke! Må bare finne ut hvordan eg kan gjøre for å få det til å se likt ut uten å strikke frem og tilbake…Kanskje eg må rekke opp noen ganger til så eg får ta det (enn så lenge) som en noe større prøvelapp 🙂

Planen er nå i allefall å få ferdig bærestykket FØR fredag! Da er nemligen planen å starte helga med enda et nytt strikketøy og da til MOI! Begynenr å bli en stund siden eg strikket til meg sjøl…? Jepp, i det siste har det blitt 3 par sokker til alle andre enn meg selv + den tunikagenseren til Amira, så det er en GOD stund siden eg fikk noe! Derfor er det på tide med en digg kosegenser og kanskje ei bukse til ♥
Håper i så fall at det blir en bitende kald vinter Hehe

Men Nå? Nå skal eg rigge meg til for kwellen, Dib fòr ut igjen og skulle bade i et vann med gjengen fra trening.
Alle sammen like slitne så han sa han trodde ikkje han kom til å orke HOPPE i vannet hehe Regner med at han sovnet som en dupp i kwell…Garantert at også eg gjør det!

 

 

 

LAG DEG EN FIN KWELL

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei litt ivrig Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Driver å strikker på den blå/turkis buksa, frykter den kan bli en UFO ja😛

      1. Å nei, den må du få ferdig! Fineste buksa! Du kommer til å bli snaisen i den til vinteren så få gang og få den ferdig 🙂

Siste innlegg