Husker du denne?

Designet av Jenna Wilson/Strikket av: pieKnits

 

Dette er min Drømmegenser med stor “D”! Bare se på den liksom!!? Sjekk DEEE detaljene! Eg får magesuge hver eneste gang det popper opp et bildet av den….Ååå eg skulle jo gjerne hatt den…Ikkje sant den er utrolig flott?
Ja det er vel den flotteste hettegenseren eg har sett så lenge eg har “vært på nett” 🙂 Oppskriften på denne ble publisert i 2004 og et par år etter på lå den på bordet foran meg og eg visst verken frem eller bak på alle de 19 sidene som oppskriften består av…Tror eg ga opp før eg i det hele tatt gjorde et forsøk. Ble vel nok litt overveldet.
I ettertid har eg hatt oppskriften fremme mer enn en gang og nå vil eg tro at det skal gå ganske så greit. Som fersk strikker av engelske oppskrifter blir nok alle og en hver litt overveldet så dette er et klassisk
eksempel på noe som bare må modnes 🙂

Eg har sett tror eg totalt 4 ferdigstrikka genseren i RL og de er virkelig flotte! ♥ Garnet har eg bestemt for mange år siden: PERUVIAN HIGHLAND WOOL ♥ Det er virkelig et skikkelig herlig garn og du finner det i mange farger
OG nyanser!! Er jo et sant mareritt om man kun skal velge en farge! Derfor gjorde eg det enkelt for noen år siden….Eg bestilte 1 nøste i HVER farge! Nei, det er ikkje tull haha Resultatet ble en snerten kjole faktisk…
i striper….av alle fargene 🙂

 

 

RDesignet av Jenna Wilson/Strikket av: LiniLaura

 

Bare se her du! Det er deilige detaljer over alt, men det er ermene og hetta som har gjort meg dønn forelsket!
Nå har eg sikkert skremt vettet av deg med ei engelsk oppskrift på 19 sider!!?! *ler hjertelig* Grunnen til alle de 19 sidene er fordi hvert mønster har sitt eget diagram og alt er veldig oversiktelig og den er slettes ikkje umulig 🙂
Det er bare å kremte litt hardt, ta på seg fokusbrillene og rigge seg til 🙂 Dette går fint!
Eg SKAL, før eller siden strikke denne!

 

ROGUE
Bildene over
Fra 91 cm til 122 cm i overvidde
Engelsk strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Dette har vært LITT av en søndag! WOOOW! Men først; nå har eg nettopp hatt genseren på 2 pinner og prøvd den på! JuHuu Den ble betydelig MYYYE bedre!! Fortsatt litt stor, men mer slik eg faktisk ønsker den og det er pga de der 10 Røykesluttkiloene som har klemt seg fast rundt magen…Trøttande det der! Genseren heter Aamu og er en Isabell Kraemer design og eg strikker den i det fantastiske garnet Tukuwool – Oppskriften kan du HER, og ja oppskriften er nå på NORSK! Halleluja! haha Eg målte litt på meg selv mens eg hadde den på meg, har kommet frem til at eg skal strikke ca 5 cm til før eg slenger meg rundt med vrangborda 🙂
Jadda, dette er innafor å klare på en dag eller 2.

Men, nå litt tilbake til selve søndagen min da….*Trekker pusten dypt’! Lite visste vel eg da eg postet Dette Innlegget sent i går før eg ruslet i seng! O M G! Akkurat nå har det vært innom nesten 9.000 personer å lest det,
å nei, det er ikkje 9000 klikk, men personer…Klikk er en del høyere…Av disse 9000 er det UHORVELIG mange som har sendt med meldinger og TAKKET! ♥ Selvfølgelig gjør det meg glad, men også veldig veldig trist! For det beviser jo bare hvor viktig det er å ta opp det eg skriver om – fordi det er MANGE som hver eneste dag blir såret av andre som rett og slett slenger med leppa…Det er trist det!

Så ja, eg håper at mange tar det til seg og gjør noe med det 🙂

Resten av søndag nå skal eg strikke tenkte eg. Sånn i kwellinga skal eg avgårde å hente Amira før me durer
i vei å henter nok ei hvit hylle. Gleder meg til Amira har montert den skrivepulten min, hun er desidert den beste på IkeaMøbler – Uten tvil! Når skrivepulten er på plass skal eg dandere og orden det til slik at eg
i morgen kan sette meg ned å perle 🙂 Det skal bli koselig kos det ♥

 

 

KOS DEG OG HA EN FORTSATT SKJØNN SØNDAG

 

 

 

Go`klem fra ei fornøyd Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Den har jeg faktisk strikket! Ble veldig bra – strikket i et Dropsgarn som er gått ut av produksjon. Dessverre ikke så mye brukt da den er for kort – for 15 år siden hadde jeg ikke nok erfaring til å klare å forlenge den til perfekt størrelse 😀

      Vurderer faktisk å strikke en til 😀

Siste innlegg