Veldig koselig Strikkekafé

 

Opp på fjellet til snøen gikk turen i kwell, Gramstad Gård ved Dalsnuten – Sååå utrolig koselig! Du snakker om å bli servert julestemning! Beinkaldt, men flott vær! Stjerneklar og bekmørkt 🙂

 

 

 

 

Når me har gått toppturer om sommeren er det som regel her me sitter å slapper litt av etter på 🙂

 

 

 

 

Så ikkje noe til månen, men stjernene lyst opp himmelen og eg kunne skimte toppene 🙂

 

 

 

Strikkekafeen arrangeres av DNT en gang i måneden og hver gang er det en aktør som deltar, som i kveld var Holen Ullverksted – Det var grunnen for at eg sa til søs at me MÅTTE dra!! Det garnet Holen har er utrolig herlig, strikket mye av det til Dib da han var liten. Både gensere og sokker, han elsket det! De pleide også være med som butikk på Strikkefestivalene eg arrangerte her i Tananger. Var du på et av mine treff kjøpte du sikkert en hespe eller 10 hos de. Egentlig et rimelig et garn ♥

 

 

 

 

Selvfølgelig var juletreet pyntet. I beskrivelsen av kafeer stop det mat + kaffi og småkaker – Me tenkte at me sikkert fikk grøt, men nei da, me fikk servert PINNEKJØTT! Du snakker meg om, meget sjeldent at eg spiser det, ja egentlig julemiddag generelt, men fy søren det var godt!

 

 

 

 

Utrolig koselig! Flott nå på vinteren, men for et eldorado om sommeren –
Nydelig! Mange flotte topper å gå i området her.

 

 

 

 

Men altså, la oss nå snakke GARN! Sjekk de deilige fargene! Hva eg skal strikke? Hmm nå plukket eg jo bare farger eg falt for….Men en Petrol og lilla genser, helt plain med raglan står på ønskelista, rødt, oransje og oker!? Hmmm kanskje en god hals? Sokker?? Tja, den som lever får se *ler*

 

 

 

 

Holen har ikkje nettbutikk, men nettside hvor du finner mye spennende, send en mail til de om du lurer på noe 🙂 Søs kjøpte også garn og skal i gang med en genser. Ok, i morgen tidlig er det ut på tur så eg bør absolutt komme meg i seng…snart! Blir hentet klokken 10 så eg kan ikkje sove til halv 11!! Etter turen i morgen er planen å starte bakingen! Da popper eg nok opp på SnapChat 🙂

 

 

 

SOVE GODT OG DRØMME SØTT

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar
    1. For en koselig plass, dit skal jeg ta turen. Kjenner jeg blir helt vill av å se de flotte fargene og det lekre garnet. Dette var litt av en kveld 🤗

Siste innlegg