Hva koster Holst Supersoft til Norge?

 

Etter at eg postet Innlegget med alt Holst garnet i går kwell er det utrolig mange som lurer på HVA det egentlig koster til slutt, ja når alt er omgjort i norske kroner og landet på dørmatta mi…Det kan eg jo skjønne for alt har jo en tendens til å bli dyrere enn først antatt. Det me først kan slå fast er at det uansett er dyrere å kjøpe Holst Supersoft i Norge enn fra Danmark…Er vel ikkje sååå mange som har akkurat Holst sitt, men eg vet flere har nesten det samme garnet, men med annet navn. For en del år siden “gikk eg på den”….Ja eg kjøpte tilsvarende garn her i Norge, men eg syns ikkje det var det samme…om det er fakta, ja det vet eg ikkje,
men eg foretrekker altså da Holst Supersoft.

Akkurat nå er det 20% på Supersoft så 1 nøste koster 22 DKK, i norge kroner blir det 33 kr pr nøste. Ordinært koster 1 nøste 28 DKK, altså 42 norske kroner – Fortsatt billigere enn hva det selges for her i Norge.
Fikk høre at det er en butikk som selger det til 69 kr pr nøste!

Som ved alle andre kjøp fra utlandet kommer det tillegg, momsen (VOEC) slipper du ikkje unna uansett. Dessuten er selve frakten dyr fra Danmark (Alt etter som?) dette husker eg veldig godt fra den gang eg kjøpte ei perlebok direkte fra Anja Takacs…Hun sa det selv; Frakten her i Danmark er heftig! Har selv opplevt at frakt på varer fra f.eks AliExpress er myyyye billigere og da kommer det fra Kina hehe

Men ok, tilbake til Holst Supersoft…eg tror nok at uansett blir det rimeligere å bare kjøpe garnet
fra Holst Garn enn her i Norge, ja jo, det trenger litt tid i posten, men det er verdt det 🙂

 

 

Eg tok en screenshot av min ordrebekreftelse for å vise…

 

 


Eg kjøpte totalt 40 nøster, når alt var inkl ble det 1759,- NORSKE kroner. Hvis du nå ser på annet garn som me kjøper her hjemme så er ikkje dette dyrt, så langt der i fra…Et eksempel: Sist eg sjekket ord.pris på Mini Sterk (Som er et populært garn) så koster det 85 kr pr nøste…Safir Garnet som er en av mine favoritter fra Sparkjøp koster jo det samme som Holst Supersoft…Ikkje sant...Handler du garn fra norske nettbutikker kommer frakten fort opp i mot 100 kr om du ikkje maxer ut og får gratis frakt…Så ja, alt i alt vil eg si at det ikkje er så dyrt
å handle Holst garnet fra Danmark…

Forrige gang eg handlet fra Holst kjøpte eg 12 Supersoft og 5 Titicata betalte eg 62 DKK i VOEC Post Nord pakke. Sånn, nå vet du det….Kanskje du kan fylle årets påskeegg med litt deilig ull i steden for masse sjokolade? *ler*

 

 

 

 

Avslutningsvis har eg vært innom tanken på en helgevask…Bildet over dukket opp som minne på min Facebook….Jadda, det er fra den gang med fikk hjelp til å vaske ut leiligheten i Beirut..Sånn gjør de det der!

Eg glemte å gå innom apoteket i går…så eg må ut i dag og sitter nå å vurderer om eg skal gå meg en tur samtidig…Er litt frysen i dag, hører at det blåser, men det regner ikkje 🙂 Hadde vært godt.…Får se hva eg bestemmer meg for. Egentlig var det ikkje dette eg skulle starten dagen med her på bloggen, skulle vise hvor langt eg har kommet på Grafisk Gobelin prosjektet mitt med Intarsiateknikk, men men….Me tar det senere 🙂

 

 

 

LAG DEG EN FIN LØRDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok 

7 kommentarer
    1. Kjøper du garnet hos forhandler i Norge(vet om en butikk i Grimstad som selger Holst garn) så koster det 50 – 60 kr pr nøste 😉

      1. Fortsatt blir det jo billigere fra Holst selv, men heter det Holst Garn på butikken du nevner, eller er det “samme” garn med annet navn?

    2. Hvor tykt er det garnet, er det noe du kan sammenligne det med? Jeg liker så godt Mini Sterk og Sterk

      1. Det er nok nærmere Mini Sterk ja. 25 m/10 cm på pinne 3 (Du kan fint strikke med dobbel tråd også) Det som eg liker med dette garnet er “magien” som skjer når et plagg er ferdig! Når du strikker er det være bitte litt glissent, når du skyller plagget til slutt så svelger tråden (Det er lanolinen som løsner) da blir plagget tettere og mye mykere – og sååå lett! Garnet er kjempedrøyt! Min Ravello genser i str L veier kun 177 gr 🙂

    3. Farlig å lese slike innlegg… gikk jammen på en garnsmell selv🙈 har brukt mye Tides garnet deres. Er et nydelig og lett garn.

Siste innlegg