Hva med en ny teknikk?

Designet av Tatyana Nosova

 

Altså, det er det eg sier; Man blir aldri utlært, i allefall ikkje når det kommer til strikking! Eg har aldri hørt om Roosimine Teknikken, har du? Det er en teknikk fra Estonia som minner om broderi på strikkeplagg. Måtte jo bare sjekke det ut, og vettu?? Det er faktisk ganske så superenkelt, eg lover! Fant en veldig fin You Tube video som viser teknikken på en veldig god måte. Teknikken blir også forklart i oppskriften.

 

 

 

 

Designet av Tatyana Nosova

 

Vet ikkje helt hvordan en vrangside med denne teknikken ser ut, men det betyr lite på disse vottene for de er nemligen doble! Du strikker altså 4 votter som monteres inni hverandre, ergo vil du verken kjenne eller se vrangsiden på mønsteret 🙂 Vottene er forøvrig strikket på pinne 2(!!) med tynt garn så her snakker
me et meget delikat par med votter ♥

 

THE FIRST SNOWFALL
Bildene over
2 størrelser

 

 

 

* * * *

 

 

 

Tidlig i seng, tidlig opp – Sånn fungerer det, litt herlig å krype ut av senga allerede halv 8 siden det fortsatt er mørkt ute 🙂 Tenne litt lys og bare være helt stille, deilig! Siden eg skal ut å kjøre om ei stund er det godt å få noen timer å våkne på, skal kjøre mor mi til legen.

Når eg så er tilbake skal eg fortsette med dillet eg holdt på med i går, nå skal det monteres. Fant ut at småplukket ble fineste på sen og ikkje spiker. På den måten blir det en mykere markør, noe eg liker best ♥ Får se, kanskje eg får noen nye ideér ut over dagen, ser jo at folk ALLEREDE har begynt på julebaksten og da kjenner eg at eg begynner å svette litt…Ikkje for det, eg starter jo aldri før i desember + at eg er ferdig hos tannlegen før den tid noe som vil si at eg trenger ikkje sitter å mekke like mye på Hobbyrommet da. Før den tid hadde det vært deilig å bli kvitt noe av armbånda som henger der inne på veggen 😀 Joda, det er kjekt å lage på bestilling også,
men gøy når det man har laget også faller i smak 😉

Men ok, eg skal stikke inn på Hobbyrommet ei stund før eg må ut på hjul, kan få gjort litt på ei lita stund 🙂
Nå må eg bare huske at eg må fylle bensin også…

 

 

LAG DEG EN GOD DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer

Siste innlegg