HVA OM….?

 

Det å synge i dusjen er jo et kjent fenomen, eg bruker ikkje tiden der på å synge, men eg tenker! Ofte spinner tankene og eg ler ofte av mine egne tanker, ja eg må t.o.m riste litt på hodet. Eg var nettopp i dusjen ei stund og tankene begynte å surre, ja eg koblet av og tankene bare fløt av gårde og plutselig hadde eg et scenario i hodet som eg så klart å tydelig for meg! SÅ, Hva om…Ble til at eg klasket meg i bakhodet og sa til meg selv at DET kommer aldri til å bli en realitet, men tankene ga seg ikkje og kom med nok en HVA OM…?

Så da bare spør eg;


HVA OM…

…..alle ble enten vegetarianere, veganer, fruktarianere o.l?? Hva da?? Hvordan vil DA jorda se ut?? Over hodet ingen av de 7,6 milliarder menneskene på jorda spiser et eneste dyr, insekt what so ever?? Ja og ingenting fra havet, bortsett fra tare da…Men alt av fisk, krabbe og skjell får leve 100% i fred??

Et av de skumleste og første bildene som ufrivillig dukket opp i hodet mitt var at eg fant en bærbusk samtidig som en Gorilla!?!?! Ja de spiser også planter som så mangen andre dyr. Dyr spiser også grønnsaker, blomster, frø etc Alt som også nå var blitt alle menneskene sine sitt matbord.

 

Hvordan ville egentlig jorda sett ut? Ville me gått til krig mot dyrene for å få nok mat?
Hva om me ville bade i havet? Ville det vært plass til å svømme??

 

Off ja, det kan være slitsomt å la tanke spinne, uansett, det var nydelig med dusj og hårvask så nå skal eg nyte fredagen 🙂 Å nei, eg har ingenting i mot verken vegetarianere eller veganere, bare for å ha sagt det 🙂

 

 

 

 

KOS DEG
OG HA EN FLOTTERS FREDAG!

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei HelgeKlar Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Og økologisk tilogmed, så grøntforet vårt ville vært fullt av insekter som vi må plukke forsiktig vekk før vi gumler maten deres. Snegler, larver, biller, lus..
      Det er neppe mulig at alle kan leve av samme slags mat. Og så veganere da..de er fanatikere. Skal ikke ha ullgenser en gang, og der datt vibbedille av lasset. 😁 Niks mer ullgarn?

      1. Ja vettu, det leste eg! Først trodde eg det var KØDD men da eg skjønte at det var ramme alvor fikk eg sjokk!! Det er dyreplageri og ikkje strikke av ull! Tro om de har sett den bukken som gikk seg bort på fjellet og ble funnet igjen etter x antall år? Han kunne knapt gå pga all ulla. Nei vettu, det der er å gå laaaaangt over streken gitt, så veganer kunne eg nok aldri blitt haha

Siste innlegg