Hva Skjer egentlig??

Designet av Kristin Wiola Ødegård

 

Eg blir bare mer og MER forelsket i farger som dette og eg får liksom ikkje nok! Det er nesten så eg er i gang med å skifte ut Garnlageret mitt jo! Skjønner ikkje helt hva som skjer, fordi; Da eg var ung, eller yngre (hehe) jobbet eg en del som fotomodell og måtte gjennomgå en fargetest. Dette ble gjort for å gjøre det enklere i forhold til hvilke sminke og klær som skulle brukes på fotoshot. Resultatet da ble at eg var en sterk vinter, dvs klare og friske farger. “Høstfarger” måtte eg styre unna siden eg så syk(!?!) ut? Vel, så da har eg i alle år unngått dette. Rart når noe blir prentet inn i hodet, vanskelig å gå i mot “spesialistene”...

Joda, eg har i alle år vært glad i farger, sterke farger med store kontraster. Det er eg fortsatt, men mer og mer, spesielt det siste året har eg blir mer tiltrukket av slike farger *Peker på bildet*. Det er så harmonisk og “koselig”, ja faktisk ganske så lekkert også syns eg. Pr nå har eg ikkje mindre enn 2 fantastiske prosjekt på trappene i nettopp denne fargeskalaen og eg er fullstendig YR av begeistring! Begynner eg å bli voksen eller no?? Noe må det jo være for dette var jo absolutt farger eg aldri en gang vurderte før…Trist i grunnen fordi dette er søren meg skikkelig lekre farger og det rareste er jo at eg faktisk KLER fargene
og ser slettes ikkje mer syk ut enn hva eg allerede er *ler*

 

 

Designet av Kristin Wiola Ødegård

Kristin bruker mye av denne fargeskalaen i sine design og eg har mange av hennes design på mine lister. Har jo også en nesten ferdig Wiola Kofte i TurnusKista mi 🙂 Den er jo også i “disse” fargene og eg fikk flere spørsmål av folk rundt meg om eg kunne bruke slike farger? Ja for de syns ofte folk så syke ut med f.eks “Sennepfargen” opp mot ansiktet…Det gir jo ikkje akkurat motivasjon til å ferdigstille…
Hmm Følte litt akutt trang til å hente frem Wiola igjen…

 

HULDA SOMMERSTRIKK
Bildene over
Fra str S til XXXL

 

Denne herligheten her “trenger” i følge oppskriften hele 12 farger!! Du kan selvfølge redusere og mikse din egen, men eg har vel kommet frem til at neste gang er i by`n og har råd skal eg svinge innom Husfliden å shoppe Finull!

 

* * * *

 

 

 

Jammen har eg fått utrettet mye i dag! EFFEKTIV kan du si 🙂 Først fikk eg heimen på stell, det er liksom samme regla hver eneste dag så helt i mål kommer eg jo aldri *ler* Etter det var det ut og ned på senteren, fikk tak ei tube Voltarol Forte til Dib sine bein, handle masse god salat og diverse på Kiwi, bla annet ville mor mi ha wienerbrød(!) siden eg skulle komme opp en tur 🙂 Så ja, da ble det rett og slett et par timer med kaffislabberas hos mor mi før eg var på hjul hjem igjen. Fikk det for meg og svippet innom MesterGrønn og plukket med meg 4 fine Lyng. 25 kr er da slettes ingen upris og nå har eg også fått røsket ut at de halvgamle fiolene som har stått i kassen på trappa siden april/mai. Åååå ja eg elsker å plante om våren, men hvert år sier eg det samme: Ingenting er som HØSTEN ♥

Me har også en sånn firkanta betongkasse ved inngangsdøra som det skal lyng oppi,
men blomstene der skal få stå en stund til siden de fortsatt er fine.

 

 

 

Vel hjemme igjen fikk eg svingt meg på kjøkkenet så eg har laget middag i dag også!! Ja ok, hvis man kan kalle det å sette 2 ovnsgrilla kyllinger fra Coop Mega på oppvarming i ovnen og lage en god salat er å “laga middag” så er det DET eg har gjort 🙂 Eg har laget “vår” salat, og den inneholder:

Crispy salat
1 Hjertesalat
2 tomater
Et stykke agurk
En halv rød paprika
1 pose sukkererter
2 løk
2 pk med sånn fetaost med oliven og hvitløk
1 boks mais
1 boks med kidneybønner


Avslutter med å skjære en stor avokado i skiver og danderer dette på toppen. Dette er så hinsides DIGG så nesten gang du virkelig skal kose deg med en salat så er det denne salaten du lager deg 🙂

 

 

 

Akkurat i øyeblikket står kyllingene i ovnen og eg har en pause her i go`stolen og HVA tikker inn på mobilen trooor du? Jepp, sendemelding på en STOR garnpakke! JuHuuu Ankomsttiden er i morgen kl 16 så gjett om eg GLEDER meg!! AMAZING!! Gleder meg til å vise deg hvilke farger eg skal meske meg med,
eg skal strikke høstens deiligste genser til MOI!

Tenkte muligens eg skulle ta en kjøretur med Dib nå etterpå! Han har frem til nå kun øvelseskjørt med automatgir, egentlig helt idiotisk fordi han skal jo ta lappen med manuell gir. Har fått lånt mor mi sin bil en stund siden hun likvel ikkje kjører. Det kan bli artig å sette han bak rattet og be han om å gire haha Han har god kontroll på selve bilkjøringa, men det kan jo fort gå i stå med tanke på giringa haha Ser for meg at me homper nedover veien her!! Uansett skal eg bare nyte resten av dagen og kwellen, strikking står som vanlig på agendaen 🙂

 

 

 

KOS DEG!

 

 

 

Go`klem fra ei Gira Vibbedille 🙂

6 kommentarer
    1. Åh den genseren var helt magisk! Måtte inn å se på den med en gang! Så synd det ikke stod overvidde på den. Fantastisk mønster. Ble så frista!

      Kos dokker med god salat.

      1. Ja eg skulle også likt å visst hva cm målet var for det er ikkje alle som er romslige fordi om det er XXL. Ser at Wiola kofta også er XXL og den er 126 i cm. Kan jo sende en melding til Kristin å spørre, men eg vil trooor den ligger rundt det samme som Wiola. Designerene pleier som regel holde sine egne mål i størrelsene når det gjelder egne design. 🙂

        1. 100-108-115-123-127-143.
          S M L XL XXL XXXL
          Marianne ( takk snille) var så snill å sende meg info om cm på insta i går. Denne strikkes jo Top down så det er fullt mulig å strikke den større om det trengs.
          Drømmer om farger 🥰

    2. Mener bestemt på at mønsteret på denne genseren ligger på Ravelry.Den heter Hulda og var mysteriestrikk nå i sommer. Oppskrift også på jakke,strikket i finull fra Rauma.

Siste innlegg