Hvor stor er din Pepperkakemann?

Desigent av Megan Lapp

 

HolyMoly ♥ Tenk å ha denne gjengen da? Kunne hengt de i taket eller et vindu og brukt røde silkebånd ♥
Det hadde blitt sååå fint og så koselig! Eg hadde opp til mange 10 talls små pepperkakehjerter i alle vinduene
i stua et år! FOR en jobb! Hvert hjerte hang der så fint etter rødt silkebånd 🙂 Var veldig fint, men ja, det var litt av en jobb! Var smart da og kjøpte de ferdige pepperkakehjertene med hull i 🙂 Tenkte eg skulle gjøre det i år også, vil ha noen i kjøkkenevinduet, vurderer også nye julegardiner på kjøkkenet. Har lyst på helt røde som bare henger rett ned, de gamle føler eg ikkje passer nå etter oppussingen…Syns eg så glimt av noen på Europris som kunne passet, Disse tror eg kan passe… Må sjekke det litt nærmere 🙂 Men ja, tilbake til Pepperkakemenn!
Skikkelig flotte ikkje det?

 

 

 

Designet av Megan Lapp

 

Så lenge du hekler fast og godt kan du i følge designeren bruke det garnet du ønsker. I oppskriften står det heklenål nr 4 så da må du ha noe tjukt garn for å få det fast og ikkje glissent. Oppskriften er på hele 43 sider,
men det er KUN fordi det er en veldig detaljert oppskrift med masse bilder som viser deg veldig tydelig
hvordan du hekler 🙂 La oss si det sånn; Du får mye for pengene 🙂

 

GINGERBREAD MAN
Bildene over
Ca 27 cm høy og ca 20 cm bred

 

I oppskriften er det også forklaring på hvordan du kan hekle en OPPSPIST pepperkakemann! Det er neimen ikkje ofte man finner skal eg si deg….en oppspist peppekake mann gitt! KULT!

 

 

 

* * * *

 

 

 

Tidlig opp i dag og eg! Da blir det soloppgang vettu! Selv om me egentlig har en helt vanlig leilighet på noen
og 120 kvm så det på sååå mange måter en luksusleilighet! MoHaaa Me får med oss soloppgangen i øst og med har sooool hele dagen og kan se solnedgangen i vest. Sydvendt stor terrassen (ca 50 kvm) er absolutt ei gullgruve ♥ Eneste som er PYTON er vintersola på dagtid….Arg….Den STÅR rett inn i stua og det ene soverommet hele dagen, kommer aldri over markisegrensa for å si det sånn og eg liker ikkje å trekke for lamellene….Blir jo så innestengt, men “heldigvis” har me jo ikkje såå mange soldager sånn egentlig på vinteren. Men ja, det er vel det eneste problemet eg kan komme på og det er jo i grunnen ikkje mye i forhold til fordelene 🙂

 

 

 

 

Men altså, la me se om du også har dette problemet…Eg skrøt jo litt her om dagen at eg hadde rydde
i strikkekurven, ikkje det? Mmm herlig når det er orden og når strikketøyet kan ligge i ro i kurven uten å henge fast
i 1000 dubbeditter…vel…det tok jaggu meg ikkje mange dagene…

 

 

 

 

…sånn ser det nemligen ut under strikketøyet mitt i dag, og dette har skjedd kun i løpet av et par dager! Kurven min står jo på en boks, opp i den boksa har eg alt som kan tenkes av (reserve)dubbeditter for å slippe å jogge til Garnrommet hver gang eg trenger noe…Vel, nå er jo det aller mest nødvendige av det igjen havnet opp i strikkekurven…! Sukk…..Det skjer hver gang, det er alltid noe som bare MÅ ligge i kurven. Eg får litt neller om det ikkje er lett tilgjengelig. Vanligvis ender det opp med at eg henter meg en kurv til…ikkje sant…da har me det gående. Var i grunnen derfor eg fikk den boksen av Amira for å ha alt dillet der, men nå er den så full at det er et ork å åpne den for å finne en liten ting, så ja, da havner tingene i strikkekurven igjen da vettu…
Hmm absolutt på tide å ta et skikkelig rydderaid i den boksen…Åååå

Jaja nå skal eg ta en runde i heimen å se på rotet!! Underveis skal eg vurdere å rydde det bort eller samle det sammen og bare gi det tilbake til den som eier det! Har du prøvd det? Funker det? Stua, som forsåvidt er mitt oppholdsrom er i grunnen ganske ryddig og fint, kjøkkenet trenger litt omsorg så eg da eg hentet kaffi`en, badet burde i grunnen vært blombert igjen….meeen mulig eg bare må gi det en sjanse…? Egentlig så HATER eg når det er rotet, men noen ganger må eg bare overse for min egen del, ja for man kan faktisk rydde seg ihjel! Utover det har eg litt perleplaner i dag!! 2 uker til PYNTING!! Da er det best å ha oversikt og stålkontroll *ler*

 

 

LAG DEG EN GOD DAG
OG NYT DEN

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Det er jo greit egentlig å ha akkurat de tingene i strikkekurven, for da vet du at det er der de ligger.
      Har vel et par,tre kurver her, med litt av hvert oppi 😀
      Artig med heklede oppspiste pepperkakemenn 😀
      Ha en fin dag! Kos deg med å rydde i rotet 😉

    2. Et lite tips som funker fjell her hos meg er mitt smarte trillebord Råskog fra Ikea. Her er det plass til alt av duppeditter, notatbøker og alt vi strikkeglade bare måååå ha i umiddelbar nærhet når vi strikker.

Siste innlegg