Hvordan eldes med stil??

 

Nå kan eg ikkje svare på om de unge i dag har det verre enn det me hadde på 80/90 tallet, men at det er et større trykk på hvordan man bør se ut er nok større i dag? Hvis ikkje var eg muligens helt frakoblet i tenårene...
Husker i allefall det at eg var ikkje så nøye på det om eg hadde sminke på eller ei når eg slengte meg på skolebussen. Eg var mer på trening egentlig enn det eg var på skolen, og på trening var det ikkje praktisk å ha på sminke 🙂 Eneste eg hadde hørt om på den tiden var botox, for det brukte de i Dynastiet
(Hysterisk serie på 80 tallet).

Men! Eg likte å sminke meg og eg likte å se bra ut da, akkurat som alle andre. Hvem vil vel ikkje vise seg fra sin beste side? Ikkje sant, men i mine øyne er det ikkje fra dine beste sider når man allerede i 20 årene begynner
å løfte på bryn og bli helt mimikkløs! Eg som mange andre blir ganske sjokkert over hva flere unge gjør i dag…
så unødvendig…det kalles slettes ikkje å eldes med stil i allefall…*Skrekk og gru*

 

Bildene over er Vibbedille 19 år.

Ja eg jobbet som fotomodell….noe eg faktisk tok til takke med *ler* Eg ville gå modell, men med 170 cm kom eg til kort gitt…Eg likte å danse og lage “show”. Dessuten hadde eg på det tidspunktet litt for mye muskler…Ikkje sant! Eg ble likevel ansatt hos Prestige Modellbrå her i Stavanger og reiste også til Oslo på Modellakademiet hvor eg hadde oppdrag hos Gerd Ordal- Det er forresten hun som har tatt bildene over…det var i 1988-89.

 

 

 

 

 

Vet heller ikkje om dette er med stil *ler* Men slik ser eg ut med filter typ 90 år minst må det være! Tenker eg flyr rundt da også, hvem vet? Kanskje eg “jobber” som aktivitør for å få de gamle til å leke mer??
Det hadde jo i så fall være ganske så likt meg 🙂

 

 

 


Dette er meg i dag, 52 år helt uten sminke og filter. Mange sier eg er heldig fordi eg har lite rynker, vel…kanskje eg er heldig? Har aldri tenkt på akkurat det da, har aldri brukt noe hokus-pokus for å unngå det heller. Er først for noen uker siden eg gikk til innkjøp av en serie med rens og kremer fordi eg frem til nå ikkje har vært så flink på det området. Uansett alder bør man jo ta vare på huden fordi det faktisk er viktig 🙂 Dessuten føles det digg! Har ved flere anledniger fått påpekt at eg har fått bart! Jepp, det har eg faktisk så i steden for å påpeke hva eg “har fått”, fortell meg heller hvordan eg enkelt kan kvitte meg med den uten at det ser ut som eg har bommet med en knallrosa leppestift! Har også fått litt pigmentflekker i ansiktet noe som kan skyldes flere ting + at eg får masse fregner om sommeren 😀 Eg er vel kanskje det man vil si er midt i overgangsalderen, da er nok de fleste hormoner i ulaget, litt feilplasserte kilo og i mange tilfeller; Bart…Gudene skal vite eg har prøvd mye dumt haha Det er vel det eneste eg kan si irriterer meg…nytter selvfølgelig ikkje å skjule den med sminke heller…

Eg tror, eller eg vet vel egentlig at det å eldes med stil ikkje nødvendigvis har med utseende å gjøre. Nei da, mange måter å holde seg ung på, man må bare våge! Noen velger å feste med 20 åringer, njaaa eg er absolutt ikkje der da, men gi meg lego eller noen glass med perler og eg kan virkelig styre på ei stund.

Nå har eg faktisk perlet noen Nyttårsraketter og det er på tide å finne frem boksen med alt glitteret mitt og bare sette i gang! Eg liker at de små liker å joine meg her på Hobbyrommet og da er me akkurat like barnslige alle 3 🙂

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

4 kommentarer
    1. Å eldes med stil…
      Jeg tror ikke jeg gjør det. Jeg tror nok og enkelte som møter meg tror jeg er eldre enn jeg er. Det er ikke så farlig. Det viktigste er vel hva man føler seg som?
      Ikke det at jeg vet hva jeg føler meg som, men jeg er i det minste ikke gammel.
      Vi blir ikke det vi, kvinnene i min familie.
      Ikke i hodet i det minste.
      Mamma var en leken person helt til hun døde, 82 år gammel.
      Tante Emma (Mammas tante) ville ikke sitte på fellesstua på sykehjemmet. De andre var så gamle. Da hun sa det var hun 91. Jeg påpekte at det muligens var noen der som var like unge eller yngre enn henne. Men hun svarte at i år je, men ikke oppe i her, og banket seg lett på hodet.
      Jeg liker det. Sånn vil jeg og bli.

    2. Koselig, ærlig og oppriktig innlegg, som jeg likte godt å lese. Kjenner meg også igjen i mye av det du skriver og tankene rundt 😊 Sikkert artig å tenke tilbake på at du har vært modell for en periode. Alt man gjør og opplever er jo erfaringer man tar med videre i livet. Å eldes med stil, trenger ikke bare dreie seg om utseende, men vel så mye om livskvalitet, tenker jeg.

      Hår på overleppa er stort sett forunt oss som er mørke, og kan evt. fjernes med f.eks. laserbehandling. Om hårene er mørke. Pigmentflekker kan forebygges om man skjermer seg for sollys i ansiktet (hatt?), evt. bruker en god solkrem som er vannfast og mest mulig sunblock. Laserbehandling kan fjerne disse flekkene også.

    3. Fine du! 😍 Hårene kan fjernes med barberhøvel! Va litt i sjokk når jeg hørte om dette (i sommer), men flere damer på jobben fortalte at de gjorde det, så jeg måtte jo prøve 🤣 Litt ubehagelig med “pigg” etter en uke, men det ble faktisk overraskende fint 😄

Siste innlegg